Για τις επενδύσεις της εταιρείας στην πόλη μίλησε ο CEO κ. Δημήτρης Γερογιάννης – Έξι νέοι προορισμοί, νέο lounge στο «Μακεδονία» και δημιουργία remote call center
Για τις έξυπνες μεταφορές, τις αναγκαίες παρεμβάσεις για τα δομικά προβλήματα των αερομεταφορών και τις επενδύσεις της AEGEAN στη Θεσσαλονίκη μίλησε ο CEO της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης στο πάνελ για τις «Μεταφορές και την Έξυπνη Κινητικότητα» που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του 3ου Thessaloniki HELEXPO FORUM.
Μεταξύ άλλων είπε ότι την επένδυση της Aegean στην πόλη και τη δυναμική ανάπτυξή της σηματοδοτούν έξι νέοι προορισμοί που θα διατηρηθούν και στο χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων, καθώς και η ενίσχυση της μόνιμης βάσης προσωπικού στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία remote call center. Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στο νέο νέο Lounge της Aegean στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί σχεδόν ένα χρόνο τώρα.
«Το καλοκαίρι προσθέσαμε στη Θεσσαλονίκη έξι νέους προορισμούς και τρεις νέες χώρες. Στη Γερμανία με την οποία συνδέαμε τη Θεσσαλονίκη ήδη με έξι προορισμούς, προσθέσαμε το Βερολίνο και το Αμβούργο. Προσθέσαμε την Ιταλία- απευθείας συνδέσεις με Ρώμη και Μιλάνο, την Ελβετία με τη Ζυρίχη και το Βέλγιο με τις Βρυξέλλες. Αυτοί οι προορισμοί θα παραμείνουν και τον χειμώνα γεγονός που δείχνει την προσήλωσή μας στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και τον αναβαθμισμένο ρόλο που η πόλη έχει ήδη και όλοι θέλουμε να τον δούμε να διευρύνεται», επισήμανε ο κ. Γερογιάννης.
Σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της εγγύτητάς της με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, αλλά και με δεδομένο ότι βρίσκεται στην τομή δύο βασικών οδικών αξόνων, έχει να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, τον οποίο έχει αρχίσει ήδη να αναλαμβάνει.
Το χειμερινό πρόγραμμα
Η Aegean και φέτος αύξησε τα δρομολόγια και τους προορισμούς, με τη συντριπτική πλειοψηφία των οποίων να συνεχίζουν να εκτελούνται και το χειμώνα. Αντίστοιχα αύξησε τις διαθέσιμες θέσεις, κυρίως του εξωτερικού και φρόντισε για μεγαλύτερη και καλύτερη διασυνδεσιμότητα εκεί όπου δεν μπορούσε να έχει απευθείας πτήσεις.
Αυτήν τη στιγμή το χειμερινό πρόγραμμα που έχει δημοσιεύσει η Aegean περιλαμβάνει 22 συνολικά προορισμούς, 12 εξωτερικού (Βρυξέλες, Μιλάνο, Ρώμη, Ζυρίχη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη, Βερολίνο, Αμβούργο, Λάρνακα, Τελ Αβίβ) σε 6 χώρες (Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Κύπρο, Ισραήλ) και 10 εσωτερικού (Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδος, Μυτιλήνη, Χίος, Καλαμάτα, Κως, Λήμνος, Σάμος, Ικαρία), ενώ πάντα την περίοδο των εορτών προστίθενται και πτήσεις charter.
Μάλιστα είναι αυξημένο συνολικά κατά 14% σε σχέση με πέρυσι και υπολείπεται ελάχιστα σε σχέση με το αυξημένο πρόγραμμα του 2019.
Νέο lounge και βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα
Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean υπενθύμισε ότι η εταιρεία αξιοποίησε την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και τη βελτιωμένη λειτουργικότητά του, επενδύοντας στη δημιουργία ενός νέου business class lounge, το οποίο ήταν το πρώτο που ξεκίνησε με την αναβαθμισμένη αισθητική της νέας εταιρικής εικόνας.
Εξάλλου ξεκίνησε και στην πράξη υλοποιείται αποκλειστικά από τη βάση της Θεσσαλονίκης το πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα συστηματικής χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αυτήν τη στιγμή και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη. Σήμερα όλες οι πτήσεις που αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη έχουν SAF.
Προσθήκη ενός remote call center
Στη συνέχεια ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της πόλης.
«Στη Θεσσαλονίκη είχαμε πάντοτε μία μόνιμη βάση απασχόλησης, από πληρώματα καμπίνας, κυβερνήτες και συγκυβερνήτες, μία βάση μηχανικών την οποία ενισχύσαμε φέτος το καλοκαίρι και συνεχίζουμε να ενισχύουμε, καθώς αναπτύσσουμε περισσότερη δραστηριότητα. Πέρα από αυτή τη βάση ανθρώπων που είχαμε στη Θεσσαλονίκη, προσθέτουμε και ένα remote call center, κάναμε μία καμπάνια και προσλάβαμε ανθρώπους που ζουν στη Θεσσαλονίκη, να εργάζονται από το σπίτι τους σαν να ήταν στο τηλεφωνικό μας κέντρο στην Αθήνα», σημείωσε, παρατηρώντας ότι «οι νέοι άνθρωποι που είδαμε και όσοι τελικά επιλέξαμε είναι πραγματικά εξαιρετικές περιπτώσεις και διαθέτουν όχι μόνο γνώση και εμπειρία αλλά επαγγελματισμό, διάθεση για εργασία και ψυχή». Εξέφρασε δε τη βούληση «να μπορέσουμε αυτό το βήμα να το επεκτείνουμε σταδιακά, να το κάνουμε ένα κομμάτι της συνολικής μας παρουσίας στην πόλη».
Ανανέωση στόλου και 14-15 αεροπλάνα με wifi εν πτήσει
Αδιαπραγμάτευτη εξάλλου είναι η προσήλωσή της εταιρείας στο επενδυτικό της πρόγραμμα για την ανανέωση του στόλου της με τα 46 νέα αεροσκάφη, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της.
Τα νέα αεροσκάφη μας εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999. Παράλληλα υλοποιείται τα τελευταία χρόνια ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Aegean στην τεχνολογία ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι «παραμένει το πεδίο όπου είμαστε πάρα πολύ δραστήριοι, επενδύουμε συνεχόμενα την τελευταία 15ετία και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε».
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε πως η υπηρεσία wi-fi εν πτήσει που είναι ήδη διαθέσιμη σε δέκα αεροπλάνα neo της Aegean «θα είναι σε 14-15 αεροπλάνα μέχρι το τέλος του χρόνου».
Επίλυση δομικών ζητημάτων
Ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε και στα δομικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε ο κλάδος να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και για τον επιβάτη αλλά και για τους χρήστες/αεροπορικές, να μπορεί να διαχειριστεί την περαιτέρω αύξηση της κίνησης που η τουριστική κίνηση φέρνει μαζί της και να υποστηρίξει τις συνδυασμένες μεταφορές.
Ειδικότερα μίλησε για:
1ον προσωπικό , δηλαδή ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας .
2ον επενδύσεις σε σύγχρονα συστήματα αεροναυτιλίας αλλά και στα περιφερειακά αεροδρόμια που εμφανίζουν μια δυναμική τουριστικής ανάπτυξης.
3ον ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης για το διαχωρισμό της ΥΠΑ και της ΑΠΑ, δηλαδή του παρόχου υπηρεσιών και του ρυθμιστή, ώστε το σύστημα να μπορέσει να διαχειριστεί την οικονομική του αυτοτέλεια. «Μην ξεχνάμε ότι το σύστημα είναι και αυτοχρηματοδοτούμενο και πλεονασματικό», είπε.
και 4ον κίνητρα για την επέκταση της περιόδου.
Σχετικά με το τελευταίο, είπε ότι η έντονη εποχικότητα και αντίστοιχα η ανάγκη για επιμήκυνση της σαιζόν είναι πάντα ζητούμενο και ίσως τη φετινή χρονιά κάποιοι περιορισμοί, όπως η Κρήτη και η Ρόδος να το πετύχουν.
Όσο για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες είπε ότι η ανακοίνωση της κυβέρνησης για ένα σχήμα κινήτρων για το χειμώνα είναι ενθαρρυντικό, το οποίο ωστόσο μένει να δούμε πως θα εξειδικευτεί και θα υλοποιηθεί. Φυσικά, όπως τόνισε, κάθε προσπάθεια είναι ευπρόσδεκτη και βάζει ένα λιθαράκι στη συνολική προσπάθεια, αλλά όλοι ξέρουμε ότι η επιμήκυνση της σαιζόν θέλει συνέργειες και επένδυση από όλους συστηματικά και σε βάθος χρόνου.
Η φετινή σεζόν και οι προκλήσεις
Ερωτηθείς για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και οι αερομεταφορές λόγω του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης, εκτίμησε πως όλα αυτά «δημιουργούν έλλειψη προβλεψιμότητας όσον αφορά τον φετινό χειμώνα, εκφράζοντας ωστόσο την πεποίθηση πως «με δεδομένο ότι στην Ελλάδα είμαστε πλέον πάρα πολύ εκπαιδευμένοι στη διαχείριση κρίσεων […] θα βρούμε τρόπο να χειριστούμε και αυτή την άβολη μη προβλέψιμη χρονιά αλλά δεν έχουμε και δε θα έχουμε ξεκάθαρη εικόνα και για την επόμενη χρονιά, θα μπορέσουμε όμως να τη διαχειριστούμε».
«Έχουμε δείξει μέσα στην πανδημία και ως Aegean την ικανότητά μας την προσαρμοστικότητά μας όταν αλλάζουν απότομα οι συνθήκες. Καταφέραμε στην πανδημία να σταθούμε όρθιοι και να βγούμε και από αυτή την κρίση και πιο σοφοί και καλύτεροι με όλα τα μαθήματα τα οποία έχουμε πάρει», εκτίμησε.
Σε ότι αφορά την κίνηση το φετινό καλοκαίρι, είπε ότι η Ελλάδα τα πήγε πράγματι εξαιρετικά καλά σε σχέση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μεταξύ άλλων σημείωσε πως οι συνδυασμένες μεταφορές για τη χώρα μας δεν είναι κάτι ευκταίο ή επιθυμητό, αλλά μια αναγκαιότητα
typosthes.gr