Ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει τις προσεχείς εβδομάδες. Πότε θα γίνουν τα εγκαίνια λειτουργίας.
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, μιας και σιγά-σιγά συμπληρώνονται τα τελευταία κομμάτια του παζλ.
Απ’ ό,τι φαίνεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα) για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό.
Ανάδοχος είναι η Κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium), που αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S. Το συγκεκριμένο σχήμα θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου σταθερής τροχιάς για 11 χρόνια, με το προσφερόμενο συνολικό τίμημα να ανέρχεται στα 249,93 εκατ. ευρώ.
Η υπογραφή της σύμβασης θα αποτελέσει μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, καθώς δίχως φορέα λειτουργίας η εκκίνηση των δρομολογίων θα ήταν αδύνατη, ακόμα και αν το Μετρό ήταν λειτουργικά έτοιμο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Τα εγκαίνια λειτουργίας του πολυαναμενόμενου Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνουν το πρώτο εξάμηνο του 2024, αρχικά με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.
Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (driverless) και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ θα υπάρχουν αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, θωρακίζοντας με αυτό τον τρόπο το επιβατικό κοινό.
Αργότερα θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, με τους σταθμούς να είναι οι Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.
Η επόμενη επέκταση που μπαίνει σε σειρά προτεραιότητας είναι αυτή προς τα βορειοδυτικά, η τελική χάραξη της οποίας θα οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, όπως έχει αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνικό Μετρό έχει υπογράψει με την ΑΚΤΩΡ σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες για τη σχετική επέκταση, με το αντικείμενο του έργου να αφορά στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, την εκτέλεση αρχαιολογικών εργασιών των κυκλοφοριών παρακάμψεων κ.ο.κ.
Η επέκταση προς τα βορειοδυτικά θα σχηματίζει έναν κύκλο ο οποίος θα ξεκινά και θα τελειώνει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Προβλέπεται, τέλος, να κατασκευαστούν 8 σταθμοί στις περιοχές Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη.
Πηγή: carandmotor.gr