Μεγάλη ανησυχία για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο – Προειδοποίηση από το Προσωπικό Έλξης
Πληθαίνουν τα συμβάντα με τρένα προκαλώντας μέγιστη ανησυχία για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο ιδίως την στιγμή που παραμένει ανοιχτή η πληγή της τραγωδίας των Τεμπών.
Χθες σημειώθηκε σύμφωνα με το OPEN ένα ακόμη περιστατικό. Αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα – Κιάτο ακινητοποιήθηκε στη Μαγούλα επειδή εντοπίστηκαν καπνοί στη μηχανή. Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε το τρένο για την ασφάλεια των επιβατών, και ειδοποίησε την εταιρεία. Εκείνοι, σύμφωνα με το OPEN, έστειλαν νέα μηχανή, αλλά κι εκείνη ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης.
Σήμερα στο υπουργείο Μεταφορών πραγματοποιήθηκε σύσκεψη παρουσία του αρμόδιου υπουργού κ. Σταϊκούρα παρουσία στελεχών της Hellenic Train, του ΟΣΕ και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Συζήτησαν θέματα που αφορούν στην ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ζητήθηκε από την εταιρεία και τον οργανισμό αυστηρή τήρηση της ασφάλειας.
Τα προηγούμενα περιστατικά στο σιδηρόδρομο
Πριν από αυτό, τρία σοβαρά περιστατικά με τρένα είχαν σημειωθεί μέσα σε μόλις 2,5 μήνες προκαλώντας μέγιστη ανησυχία.
Υπενθυμίζεται ότι το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου καταγράφηκε και νέα παραβίαση κόκκινου σηματοδότη από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, σημαίνοντας συναγερμό σε υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.
Σύμφωνα με το MEGA είναι το τρίτο περιστατικό με τα δύο προηγούμενα να είχαν καταγραφεί στις 29/12 και στις 18/2. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο μηχανοδηγός παραβίασε το κόκκινο, στον κόμβο των Αχαρνών. Ο οδηγός επί τόπου ενημέρωσε, κράτησε σταθερή την αμαξοστοιχία για 1,5 λεπτό προκειμένου να ελέγξει ο ελεγκτής αν έρχεται άλλο τρένο, κάτι που έγινε.
Το περιστατικό του Σαββάτου
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», οι παραβιάσεις κόκκινων σηματοδοτών από τρένα της Hellenic Train καθώς και τα περιστατικά ακινητοποίησης και πολύωρων καθυστερήσεων αμαξοστοιχιών της ιταλικής εταιρείας, εξαιτίας των συχνών τεχνικών προβλημάτων έχουν λάβει μορφή επικίνδυνης χιονοστιβάδας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου καταγράφηκε και νέα παραβίαση κόκκινου σηματοδότη από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, σημαίνοντας συναγερμό σε υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.
«Η κουλτούρα ασφαλείας που υπήρχε παλαιότερα στον σιδηρόδρομο έχει αρχίσει να φθίνει επικίνδυνα», διαπιστώνουν έμπειρα στελέχη με αποτέλεσμα, όπως τονίζουν, «τα περιστατικά που αφορούν παραβιάσεις της ασφαλούς κυκλοφορίας και πιστής τήρησης των αντίστοιχων κανόνων να αυξάνονται».
Προειδοποίηση από τους τεχνικούς
Στο μεταξύ προειδοποιητική ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ( Π.Ο.Σ. – Ε.Κ.Π. – Γ.Σ.Ε.Ε. – A.L.). «Ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά ιδιαίτερα στην Περιφέρεια της χώρας είναι δραματικά χειρότερα», υποστηρίζει.
Και συμπληρώνει: «η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ στις 6 Μαρτίου, ότι λειτούργησε η Τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και απεσώβησε δυνητικά σοβαρό ατύχημα στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, 3 μήνες μετά το συμβάν (γιατί άργησε τόσο η ανακοίνωση, μήπως γιατί την περίοδο εκείνη η Ελληνική Κοινωνία έβλεπε την «Εξεταστική» Επιτροπή των Τεμπών και την προσπάθεια της πλειοψηφίας να συγκαλύψει το έγκλημα και κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα δεχόταν ένα καίριο πλήγμα;) απέδειξε το ορθόν των θέσεων του Σωματείου μας, το οποίο με εξώδικα, απεργίες, επιστολές και διαμαρτυρίες διεκδικούσε το αυτονόητο. Να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφάλειας».