Empisteutiko.gr
18.05.25 || 01:08
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Μητσοτάκης: Έως τον Σεπτέμβριο το σύστημα αυτόματης πέδησης στα τρένα

28.04.2025
in Ελλάδα
Μητσοτάκης: Έως τον Σεπτέμβριο το σύστημα αυτόματης πέδησης στα τρένα
Share TweetShareEmail

Επιταχύνεται η διαδικασία δραστικής αναβάθμισης του επιπέδου ασφάλειας του σιδηρόδρομου όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνεδρίαση του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι μέσα στην ημέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν από την κακοκαιρία Daniel το 2023.

Έκανε, δε, λόγο για σφιχτό χρονοδιάγραμμα 15 μηνών και επεσήμανε πως στο τέλος όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και αυτόματη πέδηση.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Αλλάζουν όλα στα δικαστήρια – Απονομή Δικαιοσύνης στον μισό χρόνο

Αλλάζουν όλα στα δικαστήρια – Απονομή Δικαιοσύνης στον μισό χρόνο

25.04.2025

Παράλληλη στήριξη: Αλλαγές σε νηπιαγωγεία προτείνει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

07.01.2025

Όπως τόνισε, το σύστημα αυτόματης πέδησης δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία που θα ταξιδεύει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για νέα μέθοδο για ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και για πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας που θα αποτρέπει τη σύγκρουση τρένων.

Ενιαίο κέντρο εποπτείας – Πλατφόρμα Railway.gov.gr

Όπως τόνισε, το ενιαίο κέντρο εποπτείας που ιδρύεται θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόσταση εκατοστών.

Ανέφερε επίσης ότι σύντομα θα είναι ανοικτή στους πολίτες η πλατφόρμα Railway.gov.gr.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για πολλές συνδυαστικές κινήσεις με σκοπό να αποκατασταθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης στα τρένα και μίλησε για τολμηρές παρεμβάσεις, καθώς και για πιο αυστηρό πλαίσιο για πιο αποτελεσματική διοίκηση.

Σκοπός, όπως τόνισε, είναι ο ΟΣΕ να εξελιχτεί «σε μια νέα ΔΕΗ που παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση».

«Ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει το σύνολο των συστάσεων της Ε.Ε. και των επιστημονικών πορισμάτων» τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες»

«Σκοπός μας να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα» υπογράμμισε και επεσήμανε ότι «επιταχύνεται μια τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου». «Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες» πρόσθεσε.

Επεσήμανε, δε, ότι η Hellenic Train θα κληθεί να προχωρήσει στις δικές της επενδύσεις με αιχμή την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού.

«Ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών καταπολεμώντας τα αίτια της τραγωδίας» υπογράμμισε και τόνισε ότι «θα γυρίσουμε σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία».

Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

Καλημέρα και καλή εβδομάδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η σημερινή μας συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες, που δεν είναι άλλη από τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας αλλά και ποιότητας των τρένων στη χώρα.

Προφανώς δεν είναι μία διαδικασία η οποία ξεκινά τώρα, είναι όμως μία διαδικασία η οποία επιταχύνεται, και μέσα στην ημέρα, μάλιστα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε o «Daniel» λίγο μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης 717, τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι «σφιχτό», είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση.

Ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ETCS, το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.

Παράλληλα, προωθείται μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία, που δεν είναι άλλη από μία νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων.

Και αυτό διότι ενώ τα συμβατικά συστήματα GPS δίνουν πληροφορίες με απόκλιση έως και 15 μέτρα, το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, το οποίο ιδρύεται χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Έτσι θα εντοπίζεται εξ αρχής κάθε πιθανό πρόβλημα, τόσο σε μονή όσο και σε διπλή γραμμή.

Και γρήγορα επίσης αυτή η νέα πλατφόρμα, την οποία ονομάζουμε railway.gov.gr, θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται και η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.

Με άλλα λόγια, μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις, οι οποίες έχουν ως κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα ελληνικά τρένα.

Γι’ αυτό και οι παρεμβάσεις που θα συζητήσουμε σήμερα είναι τολμηρές, με ένα πλαίσιο το οποίο είναι πολύ πιο αυστηρό, με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις αλλά και στις απολαβές των εργαζόμενων, αλλά και μία πιο αποτελεσματική διοίκηση η οποία θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει και στελέχη από τη διεθνή αγορά.

Για να το πούμε διαφορετικά, ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη, πρωταγωνίστρια στην αγορά ενέργειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο στην πατρίδα μας.

Αυτός ο νέος ΟΣΕ, λοιπόν, θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους.

Γι’ αυτό και μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού, και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών. Όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων και με αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, θα μπορεί να αξιολογείται και πιο εύκολα και η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων είναι σε θέσεις ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές.

Και εκεί η επιλογή θα πρέπει να γίνεται πια με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια και με τακτικά ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού, αλλά και με πρακτική εκπαίδευση η οποία θα συμπεριλαμβάνει πλέον και προσομοιωτές, όπως γίνεται και στην αεροπορική εκπαίδευση.

Παράλληλα, είναι εισήγηση του Υπουργείου, σωστή κατά την εκτίμησή μας, να επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, ο οποίος με βάση τη δική του εμπειρία θα μπορεί να εντοπίζει κινδύνους, βεβαίως προληπτικά, και ταυτόχρονα δημιουργείται και μια ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Αυτή θα αποτελεί και το όργανο το οποίο θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζεται το πρωτόκολλο.

Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων.

Ο αρμόδιος Υπουργός θα παρουσιάσει σε λίγο αναλυτικότερα τις νέες ρυθμίσεις.

Εκείνο το οποίο προσωπικά θα ήθελα να τονίσω είναι ότι συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται, επίσης, για ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο. Αλλά είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.

Να επισημάνω ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει, προφανώς, και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Να κλείσω λέγοντας και πάλι ότι, ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».

Πηγή: thestival.gr

Tags: ΑΛΛΑΓΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Θεσσαλονίκη: Στη ΜΕΘ του Ιπποκρατείου αγοράκι 3,5 ετών – Κόντεψε να πνιγεί
Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερη η 30χρονη που απέβαλε έμβρυο και το άφησε δίπλα σε κάδο

17.05.2025
Δύο χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι θα εκπαιδευτούν σε cloud και ΑΙ τεχνολογίες
Εκπαίδευση

Δύο χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι θα εκπαιδευτούν σε cloud και ΑΙ τεχνολογίες

17.05.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Κομοτηνή: Αναταράξεις στο νοσοκομείο – Σε αναστολή 50 ανεμβολίαστοι γιατροί και νοσηλευτές

02.09.2021
Δικαστική απόφαση- σταθμός για παιδιά ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα

Ηθοποιός καταδικάστηκε σε 22 χρόνια κάθειρξη για παράνομη διακίνηση μεταναστών – Οδηγήθηκε στη φυλακή

10.11.2024

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: «Η αγορά ηλεκτρισμού στην ΕΕ δεν λειτουργεί πλέον»

10.06.2022

ΤΑΣΗ_

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

19.04.2025
Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

29.04.2025
Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

29.04.2025
Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

05.05.2025
Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

22.04.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved