Επιχείρηση απελευθέρωσης των κεντρικών οδικών αξόνων από την παράνομη στάθμευση βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και περίπου ένα μήνα στη Θεσσαλονίκη, λόγω της έναρξης των εργασιών του υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου, Fly Over.
Δεκάδες αστυνομικοί από τη Διεύθυνση Τροχαίας, οι οποίοι έχουν κληθεί να εφαρμόσουν το «ειδικό σχέδιο εντατικής τροχονομικής αστυνόμευσης», βρίσκονται καθημερινά σε βασικούς άξονες στο κέντρο της πόλης, προσπαθώντας να αποτρέψουν οδηγούς να σταθμεύουν παράνομα και βεβαιώνοντας χιλιάδες παραβάσεις. Ουσιαστικά η έναρξη κατασκευής του Fly Over και η κινητοποίηση της Τροχαίας που έχει κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος των μέτρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, έρχεται να βάλει τέλος σε ένα καθεστώς που επικρατούσε εδώ και χρόνια, σύμφωνα με το οποίο οι οδηγοί στάθμευαν ελεύθερα όπου ήθελαν.
Τα ροζ χαρτάκια των προστίμων πέφτουν βροχή από τις αρχές του περασμένου μήνα στα παρμπρίζ των οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 2 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου έχουν βεβαιωθεί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τη Διεύθυνση Τροχαίας, 15.701 παραβάσεις μόνο σε κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης.
Από αυτές οι 12.310 κλήσεις αφορούσαν παράνομη στάθμευση των οχημάτων, με τους τροχονόμους να βεβαιώνουν κατά μέσο όρο περίπου 350 παραβάσεις καθημερινά. Βέβαια σε αυτό συνέβαλε και η ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας με περίπου εβδομήντα αστυνομικούς -έστω και λόγο Fly Over-, όπου πλέον καθημερινά βλέπουμε σε κομβικά σημεία στο κέντρο της πόλης τροχονόμους να ελέγχουν και να διευθετούν την κυκλοφορία. Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητό το πόσο έχουν ενισχυθεί τα μέτρα αστυνόμευσης για τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα τον τελευταίο μήνα, αρκεί να αναφερθεί ότι στο εννεάμηνο του 2023 βεβαιώθηκαν 34.149 κλήσεις σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, αριθμός που αντιστοιχεί σε 126 κλήσεις ημερησίως. Με άλλα λόγια, τον τελευταίο μήνα οι βεβαιωμένες κλήσεις σχεδόν τριπλασιάστηκαν.
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜOΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ | 15.701 |
ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ | 12.310 |
ΓΙΑ ΜΕΘΗ | 406 |
ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΘΟΡΥΒΩΝ | 422 |
ΓΙΑ ΜΗ ΧΡΗΣΗ ΚΡΑΝΟΥΣ | 182 |
ΓΙΑ ΣΤΈΡΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ | 417 |
ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ | 1.964 |
Σε δεκατέσσερις κεντρικούς δρόμους επικεντρώθηκαν οι τροχονομικοί έλεγχοι αυτό το διάστημα των 35 ημερών. Οι αστυνομικοί όργωναν καθημερινά δρόμους που ήταν χωρισμένοι σε τέσσερις άξονες και συγκεκριμένα:
– Εθνικής Αντιστάσεως – Βασ. Όλγας – Βασ. Γεωργίου – Τσιμισκή – Πολυτεχνείου
– Κ. Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου (έως Αγ. Πάντες)
– Δωδεκανήσου – Σαλαμίνος
– Λεωφόρο Νίκης – 30ης Οκτωβρίου – Λεωφ. Μεγάλου Αλεξάνδρου – Γ. Παπανδρέου
Για την επίτευξη του στόχου για ανοιχτές όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας στους κεντρικούς δρόμους, επιστρατεύτηκαν και οι γερανοί. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οδηγοί που στάθμευσαν παράνομα, είδαν το όχημά τους να… «απουσιάζει». Σε άλλους πάλι απουσίαζαν οι πινακίδες κυκλοφορίας, βάζοντας τους σε έναν Γολγοθά μέχρι να τις πάρουν εκ νέου πίσω, αφού το τελευταίο διάστημα στα ΕΛΤΑ και στα ταμεία των δήμων όπου μπορούν να πληρωθούν οι κλήσεις, η αναμονή εξαιτίας του κόσμου είναι μεγάλη.
Κοινή παραδοχή, πάντως, είναι ότι η εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου από την Τροχαία, το οποίο γνωστοποιήθηκε στους Θεσσαλονικείς μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, έχει αυξήσει την ταχύτητα με την οποία διέρχονται οι οδηγοί από τους κεντρικούς άξονες, όπως επίσης και τους χρόνους διέλευσης των λεωφορείων,αφού πλέον οι λεωφορειολωρίδες δεν εμποδίζονται. Βέβαια αν το σχέδιο της Τροχαίας κριθεί ως πετυχημένο, αυτό θα αποδειχθεί με το ξεκίνημα των εργασιών για το Fly Over, γεγονός που σημαίνει τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό και την είσοδο πλέον μεγάλου αριθμού οχημάτων από το κέντρο της πόλης.
Την ίδια ώρα σε πονοκέφαλο έχει μετατραπεί το σαφάρι της Τροχαίας για τους επαγγελματίες που εφοδιάζουν τα καταστήματα. Ένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι να μη γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας στους κεντρικούς δρόμους. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο Α΄ του ΕΒΕΘ, Μανώλη Βλαχογιάννη, υπήρξε συμφωνία στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Oργάνου οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται έως τις 7.30 το πρωί στις μεγάλες επιχειρήσεις που βρίσκονται στους κεντρικούς οδικούς άξονες. Η συμφωνία αυτή τέθηκε σε ισχύ από χθες, Πέμπτη με τη σύμφωνη γνώμη του Επιμελητηρίου και όλων των εμπλεκόμενων. Άγνωστο όμως είναι τι θα γίνει με τον εφοδιασμό των μικρότερων καταστημάτων του κέντρου.