Empisteutiko.gr
18.05.25 || 15:07
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Εξπρές Σάμινα, ο ελληνικός «Τιτανικός»: Συγκλονιστικά ντοκουμέντα από το πολύνεκρο ναυάγιο

26.09.2024
in Ελλάδα
Εξπρές Σάμινα, ο ελληνικός «Τιτανικός»: Συγκλονιστικά ντοκουμέντα από το πολύνεκρο ναυάγιο
Share TweetShareEmail
Πριν από εικοσιτέσσερα χρόνια, το Εξπρές Σάμινα, ένα επιβατηγό πλοίο που ταξίδευε από τον Πειραιά προς την Πάρο, προσέκρουσε σε βράχους στο Αιγαίο, οδηγώντας σε μια από τις πιο φονικές ναυτικές τραγωδίες στην ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας – 81 ψυχές χάθηκαν στα παγωμένα νερά, ενώ οι μαρτυρίες στο Newsbomb.gr αναδεικνύουν την απελπισία και την αγωνία της νύχτας εκείνης, που θα στοιχειώνει για πάντα τις μνήμες όσων το έζησαν

Το ημερολόγιο έγραφε 26 Σεπτεμβρίου 2000, εκείνο το μοιραίο βράδυ, το Εξπρές Σάμινα ταξίδευε από τον Πειραιά με προορισμό την Πάρο, όταν μια τραγική πρόσκρουση στις Βραχονησίδες Πόρτες στα ανοικτά του νησιού άλλαξε τα πάντα.

Ήταν η στιγμή που 81 ψυχές χάθηκαν στα παγωμένα νερά και το Αιγαίο «βάφτηκε κόκκινο».

Οι εικόνες εκείνης της νύχτας παραμένουν χαραγμένες στη μνήμη των Ελλήνων, καθώς δεκάδες επιβάτες και μέλη του πληρώματος δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους. Ακόμα δύο νεκροί προστέθηκαν στον μακρύ κατάλογο των θυμάτων: ο Λιμενάρχης της Πάρου που έπαθε καρδιακή προσβολή και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας που αυτοκτόνησε λίγες εβδομάδες αργότερα.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Νέα Υόρκη: Δύο νεκροί από την πρόσκρουση ιστιοφόρου στη γέφυρα του Μπρούκλιν – 19 τραυματίες, οι δύο σοβαρά

Νέα Υόρκη: Δύο νεκροί από την πρόσκρουση ιστιοφόρου στη γέφυρα του Μπρούκλιν – 19 τραυματίες, οι δύο σοβαρά

18.05.2025
Πώς έγινε η τραγωδία στην Εγνατία: ΙΧ έκανε όπισθεν στη λωρίδα του e-pass, έπεσαν πάνω του το δεύτερο ΙΧ και το φορτηγό

Πώς έγινε η τραγωδία στην Εγνατία: ΙΧ έκανε όπισθεν στη λωρίδα του e-pass, έπεσαν πάνω του το δεύτερο ΙΧ και το φορτηγό

15.04.2025

Μόλις το πλοίο προσέκρουσε στους βράχους, το εσωτερικό μετατράπηκε σε έναν χώρο πανικού. Η απουσία συντονισμού στο πλήρωμα και η γρήγορη βύθιση άφησαν τους επιβάτες ανυπεράσπιστους απέναντι στη μανία της θάλασσας. Μέσα σε 25 λεπτά, το Εξπρές Σάμινα χάθηκε στα βάθη, παρασύροντας τους ανυποψίαστους ταξιδιώτες.

Ο Κωνσταντίνος Χατζηδάκης, αξιωματικός βατραχάνθρωπος της Μ.Υ.Α., που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης, περιγράφει σκηνές ασύλληπτης έντασης. «Ήταν μια από τις πιο δύσκολες επιχειρήσεις που έχουμε αναλάβει. Ο πανικός ήταν διάχυτος, το έργο μας απαιτητικό, υπάρχουν στιγμές που θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στο μυαλό μου», ανέφερε στην κάμερα του Newsbomb.gr ο Κωνσταντίνος Χατζηδάκης.

Δείτε το ρεπορτάζ ΕΔΩ 
Εξπρές Σάμινα, ο ελληνικός «Τιτανικός»: Ντοκουμένα και μαρτυρίες από το πολύνεκρο ναυάγιο

Η μνήμη του Κωνσταντίνου Χατζηδάκη είναι γεμάτη εικόνες, αναμνήσεις που δεν σβήνουν ποτέ, ακόμη και όταν ο χρόνος προσπαθεί να τις ξεθωριάσει. Στο μυαλό του αυτή η τραγική νύχτα του ναυαγίου παραμένει ζωντανή, σαν να ήταν χθες.

«Οι περισσότεροι από τους θανόντες είχαν σοβαρά τραύματα», είπε και πρόσθεσε «αυτό υποδεικνύει ότι πολλοί από αυτούς, στην απεγνωσμένη τους προσπάθεια να βγουν από το πλοίο, πήδηξαν στη θάλασσα και οι αδυσώπητες δυνάμεις των κυμάτων τους χτύπησαν». Οι άνθρωποι που πάλευαν με τα κύματα έφεραν σοβαρά τραύματα.

«Όλα είναι εικόνες», συνέχισε, «τίποτα δεν σβήνει όταν είσαι θεατής ενός τέτοιου δράματος. Τι να πρωτοσκεφτείς; Τα ουρλιαχτά των ανθρώπων, τους νεκρόσακους που γεμίζουν με κόσμο, η αγωνία που κρέμεται στον αέρα, τα πτώματα;».

183274.jpg

«Αυτό το επάγγελμα, ή μάλλον λειτούργημα, απαιτεί μια αγάπη για την πατρίδα που είναι ψηλά, πάνω από όλα», είπε με πάθος. Κάθε στιγμή της διάσωσης, κάθε ζωή που σώθηκε ή χάθηκε, ήταν μια απόδειξη της αφοσίωσής του.

Φωτογραφίες από την επιχείρηση διάσωσης του «Εξπρές Σάμινα»

Ο Κωνσταντίνος Χατζηδάκης, για πρώτη φορά, μοιράζεται φωτογραφίες από την επιχείρηση διάσωσης του «Εξπρές Σάμινα», του πλοίου που βρίσκεται βυθισμένο στον βυθό της θάλασσας. Οι εικόνες αποκαλύπτουν τις δραματικές στιγμές που εκτυλίχθηκαν κατά την επιχείρηση, με τα σωστικά συνεργεία να προσπαθούν να απεγκλωβίσουν επιβάτες και να αποκαταστήσουν την τάξη μετά από την τραγική καταστροφή.

Το πλοίο, που μετέφερε εκατοντάδες ανθρώπους, έζησε μια φριχτή νύχτα όταν βυθίστηκε, προκαλώντας σοκ και θλίψη στη χώρα. Οι φωτογραφίες αυτές, που καταγράφουν τις ηρωικές προσπάθειες διάσωσης, προσφέρουν μια σπάνια ματιά σε ένα γεγονός που έχει στιγματίσει την ελληνική ακτοπλοΐα.

0109
0209
0309
0409
0509
0609
0709
0809
0909

Εμπειρογνωμοσύνη και αστοχίες

Ο Νίκος Σπανός, απόστρατος ναύαρχος του Λιμενικού και ναυτικός εμπειρογνώμονας, επισημαίνει πως το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα δεν ήταν μόνο θέμα ατυχίας, αλλά αποτέλεσμα σοβαρών αστοχιών. Ο διορισμός της πενταμελούς επιτροπής για τη διερεύνηση του ατυχήματος αποκάλυψε κρίσιμα λάθη: Οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν ανοιχτές, παρά τις αυστηρές οδηγίες ασφαλείας, ενώ το πλήρωμα βασίστηκε στο αυτόματο σύστημα κλεισίματος των πορτών.

Ο Νίκος Σπανός από την πλευρά του ανέφερε: «Αν εξετάσουμε την κατάσταση του πλοίου, η κύρια ζημιά περιορίστηκε στα ύφαλα του μηχανοστασίου. Η βύθιση αποδείχθηκε ότι ήταν αποτέλεσμα ανοιχτών υδατοστεγών θυρών, οι οποίες προκάλεσαν την προοδευτική πλημμύρα πολλών τμημάτων. Παρά το γεγονός ότι το πλοίο φαινομενικά πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας, στην πραγματικότητα ναυλοχούσε χωρίς σωστή στεγάνωση, καθώς το πλήρωμα βασιζόταν σε ένα σύστημα κλεισίματος θυρών, το οποίο δεν λειτούργησε κατά την κρίσιμη στιγμή».

183368.jpg

«Η βύθιση θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η απουσία συντονισμού και η παραβίαση των κανόνων ασφαλείας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Σπανός στην κάμερα του Newsbomb.gr.

Ένα από τα πιο σοβαρά λάθη που επισημάνθηκαν ήταν η καθυστερημένη παροχή βοήθειας από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, καθώς το ακριβές στίγμα του πλοίου δόθηκε με καθυστέρηση. Η σύγχυση και οι κακές αποφάσεις στην ώρα της κρίσης κόστισαν πολύτιμο χρόνο και ζωές.

183598.jpg

«Το πλοίο, που ναυπηγήθηκε το 1966, εκτελούσε διάφορες γραμμές μέχρι το 2001, όταν και έπρεπε να είχε αποσυρθεί, καθώς η ηλικία του υπερέβαινε τα όρια. Σημαντικές τροποποιήσεις έγιναν το 2000, αλλά η ασφάλεια του πλοίου ήταν ελλιπής, και οι περισσότεροι υδατοστεγείς θύρες βρέθηκαν ανοικτές κατά την έρευνα», είπε.

Και πρόσθεσε: «Η καταστροφή αυτή αποκάλυψε παθογένειες στην ελληνική ακτοπλοΐα και έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για αυστηρότερες ρυθμίσεις. Η κυβέρνηση αντιμετώπισε σφοδρές επικρίσεις, καθώς η επιχείρηση είχε σοβαρές ελλείψεις στην ετοιμότητα και την επικοινωνία κατά τη διάρκεια της κρίσης».

«Σε μια τέτοια τραγωδία, η ανθρωπιά και η υπευθυνότητα είναι οι μόνοι τρόποι για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα βιώσουμε ποτέ ξανά παρόμοιες καταστάσεις».

Το θαύμα του Αγίου Νεκταρίου

Κατά τη διάρκεια της διάσωσης την τραγική βραδιά του ναυαγίου, ο Κώστας Χατζηδάκης βίωσε ένα προσωπικό θαύμα που του έδωσε ελπίδα και δύναμη. Όπως αφηγείται ο ίδιος, «Το ξημέρωμα μας βρήκε να στοιβάζουμε πτώματα, και μετά ξεκίνησε η επιχείρηση καθαρισμού των χώρων στο εσωτερικό του ναυαγίου. Το πλοίο βρισκόταν στα 37 μέτρα βάθος και οι επιχειρήσεις διεξάγονταν τμηματικά, καθώς ο αριθμός των αγνοουμένων ήταν αβέβαιος. Ύστερα από κάποιες μέρες τέθηκε το ζήτημα να επιχειρήσουμε στο γκαράζ. Εκεί η μπουκαπόρτα ήταν κλειστή και υπήρχε μια άμορφη μάζα με πηχτό ίζημα, που έκανε το έργο της έρευνας σχεδόν ακατόρθωτο», εξηγεί.

Εκεί, αφού έγινε ένα σύντομο briefing, ο Κώστας Χατζηδάκης πήρε την πρωτοβουλία να προσπαθήσει να προσεγγίσει το χώρο μέσω των σκαλών. Ωστόσο, όπως περιγράφει, «Η διέξοδος μου από τις σκάλες φράκαρε», είπε και τότε έζησε ένα θαύμα. Η απόγνωση άρχισε να τον κατακλύζει, αλλά «Μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα του Αγίου Νεκταρίου, που είχα βρει λίγες μέρες νωρίτερα». Τη στιγμή εκείνη, ένας μεγάλος πυροσβεστήρας αποκολλήθηκε και παρέσυρε μαζί του μια καρέκλα, ξεκινώντας μια αλυσιδωτή κίνηση αντικειμένων που του άνοιξε ένα μονοπάτι. «Αυτό ήταν η αρχή για να αρχίσουν να κινούνται κάποια πράγματα, και βρήκα μια διέξοδο», περιέγραψε.

Με τις τελευταίες του ανάσες, κατάφερε να βγει προς την έξοδο, νιώθοντας ότι «το θαύμα του Αγίου Νεκταρίου με είχε καθοδηγήσει και με είχε σώσει από μια βέβαιη καταστροφή».

Αυτή η εμπειρία, γεμάτη αγωνία και πίστη, του υπενθύμισε τη σημασία της ελπίδας ακόμη και στις πιο σκοτεινές στιγμές. Από τότε, όπως λέει, «Ο Άγιος Νεκτάριος είναι ο Προστάτης μου» και προς τιμήν του έχει φτιάξει ένα εκκλησάκι στη Σύρο όπου και κατοικεί.

Το ναυάγιο ως ορόσημο για την ακτοπλοΐα

Το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα άνοιξε το δρόμο για σημαντικές αλλαγές στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Οι νέοι κανονισμοί που υιοθετήθηκαν περιόρισαν την ηλικία των πλοίων στα 30 χρόνια, ενώ έγιναν αυστηρότεροι οι κανόνες για τη συντήρηση και την επιθεώρηση των σκαφών. Επιπλέον, η τραγωδία έθεσε σε προτεραιότητα την υιοθέτηση καταγραφέων δεδομένων ταξιδιού (VDR), εξασφαλίζοντας έτσι ότι κάθε πλοίο θα μπορούσε να παρέχει αναλυτικά στοιχεία σε περίπτωση μελλοντικής ανάγκης.

Πηγή: Newsbomb.gr

Tags: ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΤΡΑΓΩΔΙΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού – «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Ελλάδα

Κλαυδία: Η πρώτη ανάρτησή της μετά τον τελικό της Eurovision – «Το ευχαριστώ είναι λίγο, αιώνια ευγνώμων»

18.05.2025
Σεισμός στην Εύβοια: Τι λένε οι σεισμολόγοι για τα 5,2 Ρίχτερ
Ελλάδα

Σεισμός τώρα στην Εύβοια, αισθητός και στην Αττική

18.05.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Η εκκλησiα δεν έχει ομοφuλóφιλouς στις τάξεις της»

Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Η εκκλησiα δεν έχει ομοφuλóφιλouς στις τάξεις της»

19.02.2024
Η κατάρα των πορνοστάρ: Πασίγνωστη πρωταγωνίστρια ερωτικών ταινιών βρέθηκε νεκρή (Βίντεο)

Η κατάρα των πορνοστάρ: Πασίγνωστη πρωταγωνίστρια ερωτικών ταινιών βρέθηκε νεκρή (Βίντεο)

25.01.2024

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: 38χρονος ασέλγησε στην 13χρονη ανιψιά του και τη φίλη της

06.09.2022

ΤΑΣΗ_

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

19.04.2025
Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

29.04.2025
Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

29.04.2025
Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

05.05.2025
Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

22.04.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved