«Δεν υπήρξε ούτε μία ημέρα λειτουργίας των ανελκυστήρων χωρίς συντήρηση» λέει στο protothema.gr η πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης
«Κυκλοφορούν οι ισχυρισμοί στα μέσα ενημέρωσης ότι δεν ήταν συντηρημένο το ασανσέρ 2,5 χρόνια, ότι δεν υπάρχει ασφάλεια για τα παιδιά. Τίποτε δεν ισχύει. Το ασανσέρ είναι απόλυτα ασφαλές. Η συντήρηση γινόταν ανελλιπώς δύο φορές το μήνα», δηλώνει η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο protothema.gr.
Η ίδια, εξηγώντας το ιστορικό του συμβάντος, θα πει: «Η πτώση του ασανσέρ αποδίδεται σε αστοχία υλικού. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο, μέσα στο οποίο βρίσκονται τα αντίβαρα του ανελκυστήρα, κόπηκε στα δύο. Δεν ήταν ούτε σπασμένο, ούτε φθαρμένο, ούτε ραγισμένο – δεν ήταν, δηλαδή, παλιό. Μόλις κόπηκε, έπεσαν τα αντίβαρα, προκαλώντας τεράστιο θόρυβο. Εξαιτίας αυτού, ο κλωβός του ανελκυστήρα μετακινήθηκε κατά 50 εκατοστά – σταμάτησε σχεδόν ακαριαία, δηλαδή, εφόσον λειτούργησαν τα φρένα και δεν έπεσε από τον 8ο στον 4ο όροφο, όπως ακούγεται».
Δείτε την έκθεση του εμπειρογνώμονα
Εξηγώντας τι προηγήθηκε σχετικά με την τεχνική έκθεση, η κυρία Ροκοφύλλου λέει: «Πριν δύο χρόνια περίπου, το 2022, κλήθηκε η TUV AUSTRIA να πιστοποιήσει τη λειτουργία του ανελκυστήρα. Κατά τον έλεγχο, επειδή διαπίστωσε ότι υπήρχαν προβλήματα, έδωσε μία λίστα με τις τεχνικές παρατηρήσεις για όλα όσα χρειάζονταν επισκευή. Ακολούθως, έκλεισε το ασανσέρ και έγινε αμέσως ένας διαγωνισμός από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ προκειμένου κάποιος να το επισκευάσει, σύμφωνα με τις υποδείξεις της TUV AUSTRIA. Το ανέλαβε η εταιρεία OTIS. Μετά από περίπου 8 μήνες, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες. Όταν επανήλθε η TUV για να τις ελέγξει, ενέκρινε απόλυτα όσα είχαν γίνει, αποστέλλοντας μάλιστα και μία τεχνική έκθεση, όπου σημειώνεται ότι όλα έγιναν τέλεια. Ωστόσο, έλειπε ένας τεχνικός φάκελος, ο οποίος ήταν απαραίτητος για να δοθεί η πιστοποίηση. Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, ο τεχνικός φάκελος υπήρχε αλλά δεν παραδόθηκε εκ παραδρομής. Δεν γνωρίζω τίνος αμέλεια ήταν και δεν δόθηκε. Να τονίσω, ότι ο συγκεκριμένος φάκελος βρισκόταν στο συρτάρι μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση! Εξαιτίας αυτής της εκκρεμότητας – δηλαδή, για ένα θέμα καθαρά τυπικό, όπως μας διαβεβαίωσε ο εμπειρογνώμονας – δεν δόθηκε τότε η πιστοποίηση από την TUV AUSTRIA, παρόλο που οι ίδιοι διαπίστωσαν ότι όλα είχαν επισκευαστεί όπως έπρεπε και σύμφωνα με τις υποδείξεις της».
Σχετικά με τις καταγγελίες ότι το ασανσέρ λειτουργούσε χωρίς να έχει λάβει πιστοποίηση, η κυρία Ροκοφύλλου, προσθέτει επίσης: «τον πρώτο χρόνο, το ασανσέρ ήταν κλειστό επειδή γίνονταν οι εργασίες, που προανέφερα. Άνοιξε ξανά το Σεπτέμβριο του 2023. Κι όταν το έλεγξε τότε η TUV AUSTRIA, διαπίστωσε ότι είχαν γίνει όλα σωστά κι ότι δεν υπήρχε ζήτημα ασφάλειας. Εκκρεμούσε, όμως, το συγκεκριμένο χαρτί – ο τεχνικός φάκελος. Προσωπικά, δεν είχα ενημερωθεί σχετικά, οπότε εφόσον γινόταν η συντήρηση κανονικά, ήμουν ήσυχη ότι υπάρχει η πιστοποίηση. Η συντηρήτρια εταιρεία, η OTIS, δεν έπρεπε να ξεκινήσει με τις συντηρήσεις του ανελκυστήρα χωρίς να υπάρχει ο τεχνικός φάκελος – εφόσον, υπήρχε η εκκρεμότητα, έπρεπε να βρεθεί ο τεχνικός φάκελος για να κλείσει η πιστοποίηση. Αυτό το θέμα το ανακάλυψε ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, που στείλαμε κατευθείαν για να ελέγξει τί έχει συμβεί – ο ίδιος, μου εξήγησε ότι είδε την προηγούμενη πιστοποίηση του ανελκυστήρα και ο τεχνικός φάκελος ήταν μέσα. Γιατί δεν ζητήθηκε ή γιατί δεν τον έδωσαν εξαρχής, δεν γνωρίζω. Δεν τον αναζήτησαν ούτε η TUV, ούτε η OTIS – κι ας γνωρίζουν ότι πάντα μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση, υπάρχει ο τεχνικός φάκελος». Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, πρόκειται για κάτι καθαρά εξειδικευμένο, το οποίο δεν επηρεάζει την ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα».
Σχετικά με τη συντήρηση του ανελκυστήρα, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ενημερώνει ότι κατόπιν προσωπικής της εισήγησης, γίνεται ανελλιπώς δύο φορές το μήνα – αντί για μία. Επίσης, ενημερώνει πως «κάθε φορά που γίνεται συντήρηση του ανελκυστήρα, υπάρχει μία επιτροπή παρακολούθησης, που ελέγχει τη διαδικασία και μας στέλνει τα σχετικά έγγραφα ότι η συντήρηση πραγματοποιείται επαρκώς και ανελλιπώς. Θα επιμείνω στο ότι το ασανσέρ ήταν απόλυτα ασφαλές!».
Τέλος, η ίδια προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ως ακολούθως: «Σκοπεύουμε να κινηθούμε νομικά, προκειμένου να διερευνηθεί το ποιος έχει την ευθύνη για ό,τι συνέβη αλλά και ειδικά κατά της TUV AUSTRIA, λόγω του απαράδεκτου δημοσιεύματος, λόγω της παραπλάνησης της κοινής γνώμης».
«Δεν υπήρξε ούτε μία ημέρα λειτουργίας των ανελκυστήρων χωρίς συντήρηση» λέει στο protothema.gr η πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης
«Κυκλοφορούν οι ισχυρισμοί στα μέσα ενημέρωσης ότι δεν ήταν συντηρημένο το ασανσέρ 2,5 χρόνια, ότι δεν υπάρχει ασφάλεια για τα παιδιά. Τίποτε δεν ισχύει. Το ασανσέρ είναι απόλυτα ασφαλές. Η συντήρηση γινόταν ανελλιπώς δύο φορές το μήνα», δηλώνει η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο protothema.gr.
Η ίδια, εξηγώντας το ιστορικό του συμβάντος, θα πει: «Η πτώση του ασανσέρ αποδίδεται σε αστοχία υλικού. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο, μέσα στο οποίο βρίσκονται τα αντίβαρα του ανελκυστήρα, κόπηκε στα δύο. Δεν ήταν ούτε σπασμένο, ούτε φθαρμένο, ούτε ραγισμένο – δεν ήταν, δηλαδή, παλιό. Μόλις κόπηκε, έπεσαν τα αντίβαρα, προκαλώντας τεράστιο θόρυβο. Εξαιτίας αυτού, ο κλωβός του ανελκυστήρα μετακινήθηκε κατά 50 εκατοστά – σταμάτησε σχεδόν ακαριαία, δηλαδή, εφόσον λειτούργησαν τα φρένα και δεν έπεσε από τον 8ο στον 4ο όροφο, όπως ακούγεται».
Δείτε την έκθεση του εμπειρογνώμονα
Εξηγώντας τι προηγήθηκε σχετικά με την τεχνική έκθεση, η κυρία Ροκοφύλλου λέει: «Πριν δύο χρόνια περίπου, το 2022, κλήθηκε η TUV AUSTRIA να πιστοποιήσει τη λειτουργία του ανελκυστήρα. Κατά τον έλεγχο, επειδή διαπίστωσε ότι υπήρχαν προβλήματα, έδωσε μία λίστα με τις τεχνικές παρατηρήσεις για όλα όσα χρειάζονταν επισκευή. Ακολούθως, έκλεισε το ασανσέρ και έγινε αμέσως ένας διαγωνισμός από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ προκειμένου κάποιος να το επισκευάσει, σύμφωνα με τις υποδείξεις της TUV AUSTRIA. Το ανέλαβε η εταιρεία OTIS. Μετά από περίπου 8 μήνες, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες. Όταν επανήλθε η TUV για να τις ελέγξει, ενέκρινε απόλυτα όσα είχαν γίνει, αποστέλλοντας μάλιστα και μία τεχνική έκθεση, όπου σημειώνεται ότι όλα έγιναν τέλεια. Ωστόσο, έλειπε ένας τεχνικός φάκελος, ο οποίος ήταν απαραίτητος για να δοθεί η πιστοποίηση. Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, ο τεχνικός φάκελος υπήρχε αλλά δεν παραδόθηκε εκ παραδρομής. Δεν γνωρίζω τίνος αμέλεια ήταν και δεν δόθηκε. Να τονίσω, ότι ο συγκεκριμένος φάκελος βρισκόταν στο συρτάρι μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση! Εξαιτίας αυτής της εκκρεμότητας – δηλαδή, για ένα θέμα καθαρά τυπικό, όπως μας διαβεβαίωσε ο εμπειρογνώμονας – δεν δόθηκε τότε η πιστοποίηση από την TUV AUSTRIA, παρόλο που οι ίδιοι διαπίστωσαν ότι όλα είχαν επισκευαστεί όπως έπρεπε και σύμφωνα με τις υποδείξεις της».
Σχετικά με τις καταγγελίες ότι το ασανσέρ λειτουργούσε χωρίς να έχει λάβει πιστοποίηση, η κυρία Ροκοφύλλου, προσθέτει επίσης: «τον πρώτο χρόνο, το ασανσέρ ήταν κλειστό επειδή γίνονταν οι εργασίες, που προανέφερα. Άνοιξε ξανά το Σεπτέμβριο του 2023. Κι όταν το έλεγξε τότε η TUV AUSTRIA, διαπίστωσε ότι είχαν γίνει όλα σωστά κι ότι δεν υπήρχε ζήτημα ασφάλειας. Εκκρεμούσε, όμως, το συγκεκριμένο χαρτί – ο τεχνικός φάκελος. Προσωπικά, δεν είχα ενημερωθεί σχετικά, οπότε εφόσον γινόταν η συντήρηση κανονικά, ήμουν ήσυχη ότι υπάρχει η πιστοποίηση. Η συντηρήτρια εταιρεία, η OTIS, δεν έπρεπε να ξεκινήσει με τις συντηρήσεις του ανελκυστήρα χωρίς να υπάρχει ο τεχνικός φάκελος – εφόσον, υπήρχε η εκκρεμότητα, έπρεπε να βρεθεί ο τεχνικός φάκελος για να κλείσει η πιστοποίηση. Αυτό το θέμα το ανακάλυψε ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, που στείλαμε κατευθείαν για να ελέγξει τί έχει συμβεί – ο ίδιος, μου εξήγησε ότι είδε την προηγούμενη πιστοποίηση του ανελκυστήρα και ο τεχνικός φάκελος ήταν μέσα. Γιατί δεν ζητήθηκε ή γιατί δεν τον έδωσαν εξαρχής, δεν γνωρίζω. Δεν τον αναζήτησαν ούτε η TUV, ούτε η OTIS – κι ας γνωρίζουν ότι πάντα μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση, υπάρχει ο τεχνικός φάκελος». Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, πρόκειται για κάτι καθαρά εξειδικευμένο, το οποίο δεν επηρεάζει την ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα».
Σχετικά με τη συντήρηση του ανελκυστήρα, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ενημερώνει ότι κατόπιν προσωπικής της εισήγησης, γίνεται ανελλιπώς δύο φορές το μήνα – αντί για μία. Επίσης, ενημερώνει πως «κάθε φορά που γίνεται συντήρηση του ανελκυστήρα, υπάρχει μία επιτροπή παρακολούθησης, που ελέγχει τη διαδικασία και μας στέλνει τα σχετικά έγγραφα ότι η συντήρηση πραγματοποιείται επαρκώς και ανελλιπώς. Θα επιμείνω στο ότι το ασανσέρ ήταν απόλυτα ασφαλές!».
Τέλος, η ίδια προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ως ακολούθως: «Σκοπεύουμε να κινηθούμε νομικά, προκειμένου να διερευνηθεί το ποιος έχει την ευθύνη για ό,τι συνέβη αλλά και ειδικά κατά της TUV AUSTRIA, λόγω του απαράδεκτου δημοσιεύματος, λόγω της παραπλάνησης της κοινής γνώμης».