Τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν πλέον ένα συνηθισμένο και αγαπημένο τρόπο μετακίνησης πολλών Θεσσαλονικέων και ειδικά ανηλίκων, προβληματίζοντας ιδιαίτερα τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την σωρεία των παραβάσεων που ήδη καταγράφονται.
Η πλειονότητα των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών δεν φορά κράνος, δεν τηρεί τα όρια ταχύτητας, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μιλούν στα κινητά τηλέφωνα, ακούνε μουσική φορώντας ακουστικά και τακτικότατα παραβιάζουν τους ερυθρούς σηματοδότες.
Περαιτέρω δε, οι χρήστες τα παρατούν κυριολεκτικά όπου βρουν πάνω σε πεζοδρόμια, ράμπες αναπήρων και οδηγούς τυφλών που υπάρχουν πάνω στις πλάκες των πεζοδρομίων.
Όπως ανέφερε στο thestival.gr, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κώστας Τσιαπακίδης στην Θεσσαλονίκη δραστηριοποιούνται τέσσερις εταιρείες που διαθέτουν προς ενοικίαση ηλεκτρικά πατίνια «ενώ μόλις πρόσφατα προστέθηκε ακόμα μία».
«Έτσι έχουμε πέντε εταιρείες με ηλεκτρικά πατίνια και δύο με σκούτερ» τόνισε ο κ. Τσιαπακίδης, προσθέτοντας ότι όλες οι εταιρείες έχουν κληθεί να δηλώσουν στον δήμο πόσα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ διαθέτουν προς ενοικίαση «προκειμένου ο Δήμος να ξέρει ακριβώς τον αριθμό αυτών».
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται από τα μέσα καλοκαιριού σε διαβούλευση με τις εν λόγω εταιρείες, οι οποίες θα πρέπει έως τις 31 Αυγούστου να αποστείλουν τις προτάσεις τους για να προστεθούν στην κανονιστική του Δήμου.
«Εμείς ήδη τους έχουμε στείλει το προσχέδιο της κανονιστικής και περιμένουμε τις προτάσεις τους για να πάμε στην τελική κανονιστική η οποία λογικά θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το Νοέμβριο διότι υπάρχει και μια διαδικασία έγκρισης όπως από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση» τόνισε ο κ. Τσιαπακίδης.
Στην κανονιστική θα ορίζονται με ακρίβεια αυτά που βέβαια προβλέπονται από τον Κ.Ο.Κ. Δηλαδή ο χρήστης του ηλεκτρικού πατινιού θα πρέπει να φορά κράνος, δεν μπορεί να μιλά στο κινητό, δεν θα φορά ακουστικά και πρέπει να κρατά το τιμόνι με τα δύο χέρια. Επιπλέον, πάνω στο πατίνι μπορεί να υπάρχει μόνο ένα άτομο.
Το ανώτατο όριο ταχύτητας για τους ανήλικους είναι τα 5 χιλιόμετρα και για τους ενήλικες είναι τα 25 χιλιόμετρα. «Τα ίδια ισχύουν και για όσους έχουν δικό τους πατίνι και έχουν πειράξει τα όρια ταχύτητας. Θα πρέπει να τα επαναφέρουν στα καθορισμένα όρια ταχύτητας» τόνισε ο κ. Τσαπακίδης.
Οι οδηγοί πατινιών όταν κυκλοφορούν σε δρόμο που δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος, όπως για παράδειγμα στην οδό Τσιμισκή θα πρέπει να οδηγούν το όχημα τους δεξιά του οδοστρώματος με μεγάλη προσοχή.
Στους ελέγχους που ήδη έχει ξεκινήσει η Δημοτική Αστυνομία από τα μέσα του Αυγούστου τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά καθώς η πλειονότητα των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών είχε υποπέσει σε πληθώρα παραβάσεων. Έως τώρα οι έλεγχοι έχουν κυρίως ενημερωτικό χαρακτήρα ωστόσο η περίοδος… χάριτος οδεύει στο τέλος της και οι έλεγχοι πλέον θα είναι τακτικότατοι και σαρωτικοί.
Μάλιστα, αμέσως μετά το πέρας της ΔΕΘ δηλαδή από τα μέσα Σεπτεμβρίου οι έλεγχοι θα είναι από μικτά συνεργεία αποτελούμενα από δημοτικούς αστυνόμους και τροχονόμους οι οποίοι και θα κόβουν κλήσεις σε όποιον παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.
«Το πρόστιμο είναι 40 ευρώ για όποιον δεν φορά κράνος ενώ αν δεν έχει τα χαρτιά ότι είναι το ίδιο άτομο που έχει νοικιάσει το πατίνι το πρόστιμο είναι 20 ευρώ» τόνισε ο κ. Τσιαπακίδης προσθέτοντας ότι τα πρόστιμα αυτά αφορούν και τους ανήλικους. Για άλλες παραβάσεις όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ισχύουν τα χρηματικά πρόστιμα που ισχύουν για όλους τους οδηγούς οχημάτων.
Τέλος, όσον αφορά το μείζον ζήτημα της στάθμευσης όλων αυτών των ηλεκτρικών πατινιών, όπως είπε ο αντιδήμαρχος «θα ζητήσουμε από τη διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας να κάνει προτάσεις προκειμένου μαζί με τις εταιρείες να οριστούν οι δημόσιοι χώροι και οι εταιρείες να πληρώσουν αυτό που προβλέπεται για την χρήση του δημόσιου χώρου».
Πηγή: thestival.gr