Μια νέα εποχή αρχίζει για το Gmail, αφού όπως σας είχαμε ενημερώσει, η Google ξεκίνησε πλέον να εφαρμόζει τα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί εδώ και μήνες για την καταπολέμηση του πιο εκνευριστικού φαινομένου της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας: του spam.
Συγκεκριμένα, το Gmail πρόκειται να αλλάξει μια για πάντα μέσα στους επόμενους μήνες, με λιγότερα επικίνδυνα και ενοχλητικά spam e-mails να γεμίζουν τα inbox των χρηστών. Όπως μεταφέρει το Forbes, ήδη πολλοί αποστολείς μαζικών e-mails έχουν αρχίσει να λαμβάνουν προειδοποιήσεις.
Ακόμη μεγαλύτερη αλλαγή στην εικόνα των inboxes αναμένεται να παρατηρηθεί τον Απρίλιο του 2024, με έναν αντιπρόσωπο της Google να επιβεβαιώνει στο μέσο πως από τότε θα αρχίσει η απόρριψη ενός ποσοστού e-mail μηνυμάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Σταδιακά, η εταιρία σχεδιάζει να αυξήσει ακόμη περισσότερο το ποσοστό απόρριψης, ανάλογα με τα αποτελέσματα που θα φέρουν οι νέοι κανόνες. Για παράδειγμα, αν το 75% του όγκου των e-mails που στέλνονται πληροί τις προδιαγραφές, ένα ποσοστό από το υπόλοιπο 25% θα απορρίπτεται, χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρο πόσο μεγάλο θα είναι το ποσοστό αυτό.
Η επόμενη κρίσιμη ημερομηνία είναι η 1η Ιουνίου, αφού αυτή είναι η τελική διορία που έχει δώσει η Google σε όλους τους αποστολείς εμπορικών, προωθητικών e-mails για να ενσωματώσουν ένα εύκολα προσβάσιμο κουμπί διαγραφής που θα αφαιρεί το χρήστη από τη λίστα των παραληπτών με ένα κλικ. Τώρα, όπως μπορεί να έχετε παρατηρήσει, τα περισσότερα newsletters παραπέμπουν με το ‘unsubscribe’ κουμπί τους σε σύνθετα ερωτηματολόγια που παιδεύουν τον χρήστη μέχρι να καταφέρει να σβηστεί.
Να σας υπενθυμίσουμε πως οι νέοι κανόνες θα στοχεύουν τη δράση των αποστολέων μαζικών μηνυμάτων, δηλαδή όσους αποστέλλουν καθημερινά πάνω από 5.000 e-mails σε λογαριασμούς Gmail. Αυτοί οι πιο αυστηροί κανόνες στοχεύουν όχι μόνο στη σημαντική μείωση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, αλλά και στην ενίσχυση της ασφάλειας και στην απλούστευση της διαδικασίας που χρειάζεται να ακολουθήσει κάποιος για να σβηστεί από λίστες.
Κομβικό σημείο αυτής της νέας πρωτοβουλίας είναι η επιβολή ενός οριστικού ανώτατου ορίου ποσοστών ανεπιθύμητης αλληλογραφίας για τους αποστολείς μαζικών e-mails. Αν και οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές του Gmail συμβουλεύουν αυτούς τους αποστολείς να διατηρούν τα ποσοστά spam κάτω από το 0,3%, αυτό ήταν τόσα χρόνια μια απλή οδηγία.