Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε το στίγμα των αλλαγών που επιθυμεί να φέρει στα δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων.
Το όραμα για ένα νέο, πολυεπίπεδο σχολείο με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και τη κοινωνία
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Dnews το αρμόδιο υπουργείο επεξεργάζεται και θα θέσει προσεχώς σε διαβούλευση μια ευρεία μεταρρυθμιστική παρέμβαση με άξονες το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας να προσαρμοστεί συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, οι μαθητές να ξεφύγουν από την παπαγαλία αλλά και είναι εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες δεξιότητες για την πλήρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με σημαντικά εργαλεία ώστε και αυτοί με τη σειρά τους να βοηθήσουν τους μαθητές να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του μέλλοντος. Άλλωστε όπως είχε δεσμευθεί και στο μήνυμά του κατά την έναρξης της σχολικής χρονιάς “Εργαζόμαστε ώστε το σχολείο να γίνει πλήρως ψηφιακό με εφαρμογές που θα απλουστεύουν την καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Για εμάς το σχολείο είναι πολύ περισσότερα από τη γνώση και τη μάθηση που προσφέρει. Είναι ένας χώρος σκέψης, ελευθερίας, κοινωνικοποίησης, ανάπτυξης της προσωπικότητας. Είναι ένας χώρος που μαθαίνει ο ένας τον σεβασμό για τον άλλο, χωρίς καμία διάκριση.“
Οι διαδραστικοί πίνακες θα αναβαθμίσουν το μάθημα στις τάξεις
Η χρήση των διαδραστικών συστημάτων στην εκπαίδευση προάγει την εκπαιδευτική καινοτομία και στοχεύει στην αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων για την προώθηση του μαθητοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης. Η αλληλεπίδραση των μαθητών με το διαδραστικό μαθησιακό περιεχόμενο ενισχύει το ενδιαφέρον για μάθηση και τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ εξοικειώνει περαιτέρω τους μαθητές με την τεχνολογία και συντελεί στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δυνατότητας επίλυσης προβλημάτων. Τα διαδραστικά συστήματα αποτελούνται από διαδραστικό πίνακα – οθόνη, ηλεκτρονικό υπολογιστή, ειδικό λογισμικό, υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και σχέδια μαθημάτων με δυνατότητα εμπλουτισμού.
Μάλιστα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι η τοποθέτηση των διαδραστικών πινάκων θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο των σχολείων μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Όπως είχε τονίσει “Θα αναδιαμορφώσουμε τα προγράμματα σπουδών ώστε να αξιοποιούν τις δυνατότητες αυτών των νέων εργαλείων με πολύ ωραίο τρόπο. Να μπορείς δηλαδή το μάθημα της ιστορίας να το εμπλουτίζεις με ντοκιμαντέρ ή χάρτες. Να εμπλουτίζεις άλλα μαθήματα με μουσική ή ευρύτερα με τέχνες. Να γίνεται το μάθημα πιο ενδιαφέρον με δεδομένο ότι η τεχνολογία δεν είναι πρωταγωνιστής. Πρωταγωνιστής είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, αυτός είναι ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.”
Η Λογοτεχνία θα ενισχυθεί μέσω της φιλαναγνωσίας
Επίσης έχει προναγγείλει ότι θα αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων και ειδικότερα της Λογοτεχνία, της Πληροφορική και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. «Στη λογοτεχνία, για παράδειγμα, τα πλήρη λογοτεχνικά βιβλία να γίνουν ο συστηματικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι μία εμπειρία αγωγής. Πρέπει να επιδιώξουμε την βιβλιοφιλία, την αγάπη για το βιβλίο, ειδικά στην ψηφιακή εποχή.Σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και ο αλγοριθμικός τρόπος σκέψης μπαίνουν στην Πληροφορική
Παράλληλα έχει δρομολογηθεί η πλήρης αναδιοργάνωση της Πληροφορικής ούτως ώστε να προσαρμοστεί στις ψηφιακές ανάγκες της εποχής ενώ σχεδιάζεται να εισαχθεί και η Τεχνητή Νοημοσύνη στο σχολείο. Θα δοθεί έμφαση και στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Ενισχύεται ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού αναδιαρθρώνεται και εμπλουτίζεται με τη διενέργεια τεστ ανίχνευσης κλίσεων ώστε να μπορούν τα παιδιά να λαμβάνουν συμβουλευτική στην κατάλληλη ηλικία.»
Πηγή: dnews.gr