Μόνο το 2023 έχασαν τη ζωή τους επτά διανομείς και λίγες ώρες παραλίγο προστεθεί στη ”μαύρη” λίστα ένας ακόμα άνθρωπος αφού τροχαίο δυστύχημα συνέβη στην οδό Τσιμισκή. Ο διανομέας τραυματίστηκε σοβαρά την ώρα που μετέφερε παραγγελίες.
Σε διαρκή αγώνα επιβίωσης έχει καταστεί η καθημερινότητα των ανθρώπων που εργάζονται σε ντελίβερι. Η έλλειψη μέτρων ασφαλείας, η εντατικοποίηση της δουλειάς και η μόνιμη βιασύνη είναι μερικοί από τους λόγους.
Μόνο το 2023 έχασαν τη ζωή τους επτά διανομείς και λίγες ώρες προστέθηκε στη ”μαύρη” λίστα ένας ακόμα άνθρωπος αφού τροχαίο δυστύχημα συνέβη στην οδό Τσιμισκή. Ο ντελιβεράς τραυματίστηκε σοβαρά την ώρα που μετέφερε παραγγελίες.
Σύμφωνα, μάλιστα, με το OPEN, είναι αρκετοί οι άνθρωποι που λόγω της ανεργίας άφησαν τις παλιές τους δουλειές προκειμένου να εργαστούν ως διανομείς.
«Το έγκλημα που έγινε στα Τέμπη εμείς το ζούμε καθημερινά με 56 νεκρούς τα τελευταία χρόνια. Ο κίνδυνος είναι καθημερινός. Κάθε φορά που βγαίνει και γυρίζεις στο σπίτι το παίζεις 50-50», δήλωσε ο Αντώνης Καναβάρης, Γραμματέας Σωματείου Εργαζομένων Διανομέων.
Ο Σάκης Αποστολάκης ο οποίος εργαζόταν 35 χρόνια ως δημοσιογράφος αποφάσισε να στραφεί στο επάγγελμα του διανομέα, καθώς η ανεργία του χτύπησε την πόρτα. «Δεν φταίει μόνο η συμπεριφορά των οδηγών αλλά και η εντατικοποίηση της εργασίας. Δεν μπορείς να είσαι 15 ώρες πάνω στο μηχανάκι και να έχεις την προσοχή σου τεταμένη. Και τρέχει για να βγάλεις το μεροκάματο, να πας το κάτι παραπάνω στο σπίτι. Αν δεν τρέξεις θα μαζευτούν οι παραγγελίες, θα πάρει ο πελάτης δυσαρεστημένος που καθυστερεί η παραγγελία του και θα ζητήσει την απόλυσή του, θα φωνάξει το αφεντικό», είπε ο ίδιος στο OPEN.
«Το προχθεσινό φριχτό δυστύχημα που έγινε στην Τσιμισκή, το λεωφορείο πέρασε πάνω από τον συνάδελφο και το κράνος του έσπασε γιατί είναι ένα κράνος της πλάκας, που φοράμε 9 στους 10. Δεν γίνεται να επενδύεις εσύ στον εξοπλισμό που είναι της δουλειάς», σημείωσε ο ίδιος.
Μάλιστα ο Γραμματέας Σωματείου Εργαζομένων Διανομέων επισήμανε ότι «το υπουργείο δεν έχει διευκρινίσει ποιες είναι οι καιρικές συνθήκες με τις οποίες απαγορεύεται η διανομή».