Έντονη φημολογία προκάλεσε η επανεμφάνιση της αεροπορικής εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη που δεν λειτουργεί τα τελευταία χρόνια
Μετά από ένα παρατεταμένο διάστημα σιωπής, η αεροπορική εταιρεία Ellinair του ομίλου Μουζενίδη έκανε την επανεμφάνιση της, έστω και μέσα από την δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων, οι οποίες καταχωρήθηκαν με καθυστέρηση άνω των τριών ετών. Η συγκεκριμένη κίνηση οδήγησε στην άρση του καθεστώτος αναστολής καταχώρισης από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), στην οποία είχε περιέλθει η επιχείρηση από τον περασμένο Δεκέμβριο λόγω της μη εμπρόθεσμης καταχώρησης του ισολογισμού για την οικονομική χρήση του 2021.
Όπως αναφέρει το capital.gr, η άρση της αναστολής για την αεροπορική εταιρεία, που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε μόλις πριν από μερικές μέρες και πιο συγκεκριμένα στις 23 Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της, οι οποίες τυπικά αφορούσαν στην καταχώρηση των οικονομικών καταστάσεων του 2021
. Γιατί στην πραγματικότητα, η διοίκηση της Ellinair ενέκρινε και στη συνέχεια δημοσιοποίησε τον ισολογισμό του 2019, της τελευταίας ουσιαστικά χρονιάς που η εταιρεία εμφάνισε ολοκληρωμένο κύκλο δραστηριοτήτων καθώς από τον Μάρτιο του 2020 σταμάτησε να λειτουργεί λόγω αρχικά της πανδημίας του κορονοϊού ενώ στη συνέχεια δεν κατάφερε ποτέ να επανακάμψει.
Η εταιρεία, η οποία λόγω των αναταράξεων που μεσολάβησαν δεν πρόλαβε να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 2019, έρχεται την περασμένη εβδομάδα να το κάνει, δηλώντας, έστω και με αυτό τον τρόπο παρών, ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας.
Με τρία χρόνια καθυστέρηση οι επιδόσεις του 2019
Για την ιστορία του πράγματος, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του 2019, ο κύκλος εργασιών της αεροπορικής εταιρείας που δημιούργησε ο εκλιπών επιχειρηματίας, Μπόρις Μουζενίδης διαμορφώθηκε σε 83,48 εκατ. ευρώ έναντι 112,451 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας πτώση 25%. Επιπλέον, οι ζημιές ανήλθαν σε 5,525 εκατ. ευρώ ενώ οι σωρευμένες ζημιές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 17 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας παρέμειναν αρνητικά σε -1,354 εκατ. ευρώ ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 11,154 εκατ. ευρώ.
Τα μεγάλα οικονομικά ανοίγματα και οι δυσμενείς συνθήκες από την παγκόσμια υγειονομική κρίση σε συνδυασμό με την απώλεια του ιδρυτή της, έπεσαν σαν χιονοστιβάδα στην πλάτη της αεροπορικής, η οποία ξεκίνησε με φιλόδοξα σχέδια το 2013. Σήμερα, στη διοίκηση της εταιρείας συμμετέχει ο Ρεθυμνιώτης επιχειρηματίας με δραστηριότητα στον τουρισμό, Κώστας Βαρδάκης κατέχοντας την θέση του προέδρου καθώς και ο γιος του Μπόρις Μουζενίδη, Γιάννης με την ιδιότητα του μέλους ενώ μέχρι πρότινος τη θέση του αντιπροέδρου κατείχε ο επιστήθιος φίλος του εκλιπόντος, Μανώλης Τσακαλάκης (πρόεδρος των ξενοδόχων Ρεθύμνου), ο οποίος, ωστόσο, πλέον δε μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν είναι ξεκάθαρο εάν η δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων σηματοδοτεί ένα πρώτο βήμα για να ξαναζωντανέψει η Ellinair ή απλά έγινε για τυπικούς λόγους.
Να σημειωθεί ότι πριν μερικούς μήνες είχαν κυκλοφορήσει κάποιες φήμες ότι υπήρχε πρόθεση για την έναρξη και πάλι του πτητικού της έργου. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, προϋποθέτει από την μια πλευρά την ύπαρξη αεροσκαφών καθώς αυτά που απάρτιζαν τον στόλο της επιστράφηκαν στις εταιρείες εκμίσθωσης και από την άλλη την απόκτηση έγκυρου πιστοποιητικού αερομεταφορέα.