Η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να πουλήσει στη γερμανική Lufthansa το 40% του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, της ITA.
Έπειτα από διαπραγματεύσεις πολλών μηνών, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να πουλήσει στη γερμανική Lufthansa το 40% του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, της ITA, δηλαδή της εταιρίας που τον Οκτώβριο του 2021 διαδέχθηκε την χρεοκοπημένη Alitalia που έκλεισε.
Ο γερμανικός όμιλος θα διαθέσει ένα ποσό μεταξύ 320 και 330 εκατ. ευρώ, με τα δυο μέρη να συμφωνούν ότι το μερίδιο του 40% θα μπορούσε μελλοντικά να γίνει πλειοψηφικό και να φτάσει ακόμα και το 90%.
Μετά από αυτό ο Γερμανικής όμιλος (Lufthansa Group) αποκτά σημαντική παρουσία σε τέταρτη ευρωπαϊκή χώρα, εξαγοράζοντας τον εθνικό ή μεγαλύτερο της αερομεταφορέα.
Προηγήθηκε η Austrian (Αυστρία), η Swiss (Ελβετία), και η Brussels Airlines (Βέλγιο).
«Μια ισχυρότερη ITA θα τονώσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά», δήλωσε στη δήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr.
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η ITA και η προκάτοχός της, η Alitalia SpA, αποτελεί βαρίδι στα κρατικά ταμεία εδώ και δεκαετίες. Η Alitalia, η οποία άρχισε να πετά δύο χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, διέκοψε επίσημα τη λειτουργία της το 2021 και έκτοτε αναγεννήθηκε ως Italia Trasporto Aereo ή ITA και παρέμεινε υπό κρατική ιδιοκτησία.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, τα έσοδα της ITA θα αυξηθούν σε 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2027 από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που αναμένονται για φέτος. Η Lufthansa είπε ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να πουλήσει το εναπομένον μερίδιό της στην ITA «μεσοπρόθεσμα εάν επιτευχθούν οι συμφωνημένοι οικονομικοί στόχοι για καθαρό χρέος και EBITDA».
Θα επιτρέψει στην εταιρεία να βελτιστοποιήσει τα προγράμματα πτήσεων σε ευρωπαϊκά δρομολόγια, ενισχύοντας τις αποδόσεις.