Εβδομάδα με δικαστικό ενδιαφέρον για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Μια εβδομάδα με δικαστικό ενδιαφέρον για την υπόθεση της τραγωδία των Τεμπών ξεκινά, καθώς αύριο, Δευτέρα αναμένεται να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος θα περάσει την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο σταθμάρχης θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ο ίδιος έφυγε στις 10:15.
Μία ημέρα μετά, την Τρίτη την πόρτα του ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης, εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.
Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ, αλλά ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία, καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.
Την Πέμπτη, 30 Μαρτίου, θα βρεθεί στο γραφείο του ειδικού ανακριτή – εφέτη και ο επιθεωρητής προκειμένου να απολογηθεί. Θα ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στην βάρδια και μέχρι και τις 11 να υπάρχουν δύο άτομα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με πολυσέλιδο υπόμνημα.
Στον «αέρα» η έναρξη των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Την ίδια στιγμή σκληραίνουν τη στάση τους οι σιδηροδρομικοί και παρά τις διαβεβαιώσεις πως μπορεί να λειτουργήσει ασφαλώς το δίκτυο, οι ίδιοι ζητούν να διασφαλίσουν την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.
Στον «αέρα» είναι η έναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Αθήνα – Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου. Και αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας.
Οι μηχανοδηγοί ζητούν να μπορούν να έχουν επικοινωνία με τους σταθμάρχες αλλά και μεταξύ τους -από τρένο σε τρένο- και να μην υπάρχουν τυφλά σημεία. Δηλαδή να λειτουργεί ένα σύστημα ραδιοκάλυψης ακόμα και στα τούνελ. Ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, σε όλο το δίκτυο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη – μηχανοδηγών.
Με βάση το ρεπορτάζ που μετέδωσε το Star, «o ΟΣΕ λέει ότι το έχει τοποθετημένο στις περισσότερες υποδομές και μάλιστα ζητούσε από την Hellenic Τrain να προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος στα τρένα της, ώστε να γίνουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες».
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπρτάζ, η ΡΑΣ ζήτησε κάποιες τροποποιήσεις στο αίτημα πιστοποίησης. το οποίο υπεβλήθη την Πέμπτη.
Καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα – Παραμένουν ως έχουν τα δρομολόγια
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου δεν είναι εφικτό να προχωρήσει όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.
Κανονικά αύριο Δευτέρα θα έπρεπε να προστεθεί και το δρομολόγιο του Προαστιακού Αθήνα, ΣΚΑ, Κόρινθος, Κιάτο, Αίγιο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ, δεν θα προστεθεί το δρομολόγιο αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, για τα οποία είχε παραταθεί η ακινησία τους, δηλαδή τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη- Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη -Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.