Empisteutiko.gr
18.05.25 || 13:47
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Άρειος Πάγος: Τη δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 ζήτησε ο Ντογιάκος

07.03.2023
in Ελλάδα, Επιλογές Συντακτών
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στους 38 ανέρχονται οι νεκροί και 66 τραυματίες νοσηλεύονται
Share TweetShareEmail

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Μητσοτάκης για πόρισμα Καρώνη για τα Τέμπη: Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια

Μητσοτάκης για πόρισμα Καρώνη για τα Τέμπη: Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια

14.05.2025
Εξεταστική για τα Τέμπη: “Το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του σταθμάρχη” λέει διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train

Τέμπη: Δείτε το πόρισμα του Καρώνη του ΕΜΠ για την έκρηξη – Στα έλαια των μηχανών αποδίδει την πυρόσφαιρα

13.05.2025
Ραγδαίες είναι οι εισαγγελικές εξελίξεις για το τραγικό συμβάν στα Τέμπη εν αναμονή της σύγκλησης της Ολομέλειας Εφετών που ζητήθηκε χθες από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλο, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.

Ειδικότερα, η ανακρίτρια της υπόθεσης εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Την ίδια στιγμή, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, προκειμένου να διαπιστώσει αν είχαν διαπραχθεί αδικήματα από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες, σχετικά με την τότε κατάσταση του δικτύου, οι οποίες περιγράφηκαν ως τραγικές.

adendro__1_
adendro__2_

Παράλληλα, ο κ. Ντογιάκος θα εξετάσει, αν κριθεί αναγκαίο, να ανοίξει νέα έρευνα για το τραγικό συμβάν του 2017 μετά τα νέα δεδομένα της τραγωδίας στα Τέμπη. Ακόμη, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, ζήτησε τη δικογραφία για να μελετήσει το σκέλος εκείνο που αφορά τη διάπραξη τυχόν άλλων αδικημάτων από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες. Κι αυτό γιατί, οι καταγγελίες τότε μιλούσαν για άθλια συνθήκες στον σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες τότε το 2017 δεν ερευνήθηκαν και ίσως κριθεί σκόπιμο κάτι τέτοιο να γίνει τώρα.

Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, ένα χωριό κοντά στη Θεσσαλονίκη. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου και άλλοι δέκα τραυματίστηκαν. Παράλληλα, ένας μηχανοδηγός παραπέμφθηκε σε δίκη ως υπεύθυνος του δυστυχήματος αλλά τελικά αθωώθηκε. Η υπόθεση με ένα πόρισμα που ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας είχε πει ότι «βγήκε πολύ εύκολα», έφτασε στο ακροατήριο για ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Όμως, στις 10.10.2022 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αθώωσε τον μηχανοδηγό, ενώ το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Το τρένο σύρθηκε για περίπου 250 μέτρα, ενώ η μηχανή αποκόπηκε και προσέκρουσε με δύναμη πάνω σε παρακείμενο κτίσμα. Μετά το δυστύχημα έξω από το Άδενδρο τρία υπηρεσιακά στελέχη του σιδηροδρόμου παρέδωσαν σε οκτώ σελίδες μια «προκαταρκτική έκθεση εκτίμησης». Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι έφταιγε ο μηχανοδηγός, που είχε αναπτύξει πολύ μεγάλη ταχύτητα. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε ανθρώπινο λάθος: «Η επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα στοιχεία και με την επιφύλαξη των επιπλέον στοιχείων που ενδεχομένως να προκύψουν όσον αφορά στην έκταση και το μέγεθος των ζημιών, εκτιμά ότι το αίτιο εκτροχίασης της αμαξοστοιχίας 58 είναι η ταχύτητα που είχε αναπτύξει». Από την ανάλυση του ταχογράφου του τρένου, που έκανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προέκυψε ότι την ώρα του εκτροχιασμού η ταχύτητα του τρένου ήταν 144 χλμ/ώρα, ενώ στο συγκεκριμένο σημείο το επιτρεπόμενο όριο είναι τα 60 χλμ/ώρα».

Και συνεχίζει το πόρισμα: «Με την προσωρινή, ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά, κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας». Οι συντάκτες του πορίσματος ζητούσαν, επιπλέον, να εξεταστεί η αντοχή της σιδηροτροχιάς από πιστοποιημένο πανεπιστημιακό εργαστήριο, το ίδιο και τα χαρακτηριστικά της θραύσης της.

Τότε τα μέλη της επιτροπής, είχαν επισκεφτεί και τραυματίες σιδηροδρομικούς στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου», παίρνοντας άτυπες καταθέσεις. «Μηχανοδήγησα από Αθήνα μέχρι Λάρισα. Το τροχαίο υλικό εμφάνισε κάποιες μικρές ανωμαλίες και είχε μειωμένη έλξη. Πριν από το Πλατύ πήγα στον πίσω θάλαμο για να φέρω το Επισκευολόγιο, προκειμένου να καταγράψω τις τεχνικές παρατηρήσεις μου», είπε ένας εξ αυτών. «Την ώρα του συμβάντος ήμουν στις θέσεις των επιβατών. Κατάλαβα πως το τρένο έφυγε στο κλειδί (αλλαγή)», είπε μια συνάδερφός του.

Οικονομική Εισαγγελία

Ακόμη, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά τη χθεσινή παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.

Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασίου Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία δεν υλοποιήθηκε και υπήρξε σύμβαση που την συμπλήρωσε (συμπληρωματική), ενώ το σύνολο του έργου μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως.

Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 οδήγησε σε αρχειοθέτηση των καταγγελιών που προκάλεσαν την εισαγγελική παρέμβαση και αφορούσαν σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων.

Από τις έρευνες που έκανε και η Αρχή Διαφάνειας, το πόρισμα της οποίας διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, δεν προέκυψε ότι το δημόσιο υπέστη ζημιά και έτσι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο το 2021.

Στη συνέχεια, ανασύρθηκε το 2022, καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία τα οποία έθεσε υπόψη της Οικονομικής Εισαγγελίας η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία,η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει έρευνα σε σκέλος της υπόθεσης αυτής σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.

Πέρα όμως από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, η Οικονομική Εισαγγελία, διερευνώντας για αδικήματα απιστίας σε βάρος του δημοσίου (δηλαδή την πρόκληση οικονομικής ζημιάς στο Δημόσιο) από την μη υλοποίηση των συμβάσεων για τα τρένα, διερευνά ήδη:

– Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
– Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές -Τιθορέα.
– Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα- Δομοκός.
– Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς- Αθήνα.

Οι έρευνες της Οικονομικής Εισαγγελίας, σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν μόνον στη διαπίστωση αν υπήρξε αδίκημα απιστίας σε βάρος του Δημοσίου και όχι άλλα αδικήματα.

Tags: ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΕΜΠΗΤΡΑΙΝΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού – «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Ελλάδα

Κλαυδία: Η πρώτη ανάρτησή της μετά τον τελικό της Eurovision – «Το ευχαριστώ είναι λίγο, αιώνια ευγνώμων»

18.05.2025
Σεισμός στην Εύβοια: Τι λένε οι σεισμολόγοι για τα 5,2 Ρίχτερ
Ελλάδα

Σεισμός τώρα στην Εύβοια, αισθητός και στην Αττική

18.05.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Γιώργος Τράγκας: Στις 13:00 η κηδεία του – Θα γινόταν ο Μπέπε Γκρίλο της Ελλάδας;

16.12.2021
Νταλίκα τυλίχθηκε στις φλόγες στην Εγνατία στο ρεύμα Κοζάνη – Βέροια

Νταλίκα τυλίχθηκε στις φλόγες στην Εγνατία στο ρεύμα Κοζάνη – Βέροια

18.11.2023
Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός διακόπτει το εμπόριο προς και από τη Ρωσία

Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός διακόπτει το εμπόριο προς και από τη Ρωσία

01.03.2022

ΤΑΣΗ_

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

19.04.2025
Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

29.04.2025
Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

29.04.2025
Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

05.05.2025
Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

22.04.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved