Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Hellenic Train, Ντάριο Λο Μπόσκο είχε καταδικαστεί το 2015 στην Ιταλία για δωροδοκία, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ΑΝSA και την εφημερίδα La Repubblica.
Ερωτήματα προκαλεί το παρελθόν του επικεφαλής της εταιρείας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, Ιταλού καθηγητή, Ντάριο Λο Μπόσκο. O πρόεδρος του ΔΣ της Hellenic Train εξέφρασε τα συλλυπητηριά του για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, με ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο μετά την τραγωδία που βύθισε στο πένθος την Ελλάδα.
Η ανακοίνωσή του
«Καθώς η διερεύνηση των συνθηκών που προκάλεσαν το τραγικό συμβάν βρίσκεται σε εξέλιξη, η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεχίζει να εργάζεται δίπλα στις αρχές και στους διασώστες στο σημείο του δυστυχήματος και σε όλα τα νοσοκομεία που φροντίζουν τους τραυματίες.
H Hellenic Train, η διοίκηση και οι εργαζόμενοί της, στέκεται δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, εκφράζοντας από καρδιάς τα πιο θερμά της συλλυπητήρια αλλά και τη δέσμευσή της για την πλήρη υποστήριξη τους καθώς και όλων των επιβατών», πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Hellenic Train, καθηγητής Ντάριο Λο Μπόσκο.
Τα έργα και οι ημέρες του
Επτά χρόνια πριν, ο Λο Μπόσκο είχε συλληφθεί με την κατηγορία οτι χρηματίστηκε, όπως μετέδιδε τότε μεταξύ άλλων το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA. «Ο Ντάριο Λο Μπόσκο, πρόεδρος της εταιρείας σιδηροδρομικού δικτύου Rete Ferroviaria Italiana (RFI), συνελήφθη την Πέμπτη με την κατηγορία ότι απέσπασε μίζα 58.650 ευρώ σε σχέση με συμβόλαιο για εξοπλισμό, ανέφεραν πηγές της ANSA.
Τρεις δημόσιοι αξιωματούχοι φέρονται να εμπλέκονται στην έρευνα για διαφθορά. Η δωροδοκία που φέρεται να αποδέχτηκε ο Λο Μπόσκο αφορά μια σύμβαση για αισθητήρες για την παρακολούθηση των δρομολογίων των τρένων».
«Ο Λο Μπόσκο σε κατ’ οίκον περιορισμό»
«Εκβιασμός και αδικαιολόγητη παρότρυνση για παροχή ή υπόσχεση οφελών. Η κινητή ομάδα του Παλέρμο με επικεφαλής τον Ροντόλφο Ρουπέρτι ανακάλυψε ένα κύκλωμα δωροδοκιών γύρω από ένα μεγάλο συμβόλαιο από το Δασαρχείο της Περιφέρειας. Και σήμερα το πρωί, τα ξημερώματα, ξεκίνησε η αιφνιδιαστική επίθεση. Οι αστυνομικοί τον συνέλαβαβν όπως είχε ζητήσει ο γενικός εισαγγελέας του Παλέρμο Φραντσέσκο Λο Βόι και ο βουλευτής Ντίνο Πετραλιά.
Ο καθηγητής Ντάριο λο Μπόσκο, πρόεδρος της RFI (Rete Ferroviaria Italiana) και δύο διευθυντές του Δασαρχείου, ο Σαλβατόρε Μαράνκα (επικεφαλής της τεχνικής υπηρεσίας) και ο Τζουζέπε Κουατρότσι (επικεφαλής της ειδικής υπηρεσίας για τη διατήρηση του εδάφους και του φυσικού περιβάλλοντος).
Στο επίκεντρο της έρευνας, οι δωροδοκίες που είχε καταβάλλει ένας επιχειρηματίας από το Aγκριτζέντο ο Mάσιμο Καμπιόνε, ιδιοκτήτης εταιρείας κατασκευών, οδοποιίας και αιολικών πάρκων. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αστυνομικοί τον είχαν σταματήσει στο αεροδρόμιο Falcone Borsellino της Σικελίας, στην τσάντα του είχε έναν φάκελο γραμμένο σε υπολογιστή με μια σειρά από ονόματα, αριθμούς και ημερομηνίες, ήταν αναφορές στις δωροδοκίες που καταβλήθηκαν για την κατασκευή πυροσβεστικών κρουνών στη μισή Σικελία» αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας από το 2015.
«Εκτός από τα τρία άτομα που κατέληξαν σε κατ’ οίκον περιορισμό για δωροδοκία για δημόσιο διαγωνισμό και για αγορά ενός πρωτοτύπου που υποτίθεται ότι χρησιμοποιούσε το Rfi, ο εισαγγελέας έχει εγγράψει στο μητρώο υπόπτων και άλλους. Ο Λο Μπόσκο, καθηγητής πανεπιστημίου με καταγωγή από το Raffadali της Σικελίας, είναι επίσης πρόεδρος της εταιρείας μεταφορών της Σικελίας. Τις τελευταίες μέρες είχε βρεθεί στο προσκήνιο για την υπόθεση αυτή, αλλά είχε υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Η έρευνα από τον εισαγγελέα τον είχε στοχοποιήσει για μία άλλη σύμβαση που κατέληξε στην προσοχή των ανακριτών. Σύμφωνα με την εισαγγελία, ο Λο Μπόσκο είχε δωροδοκηθεί για 58.650 ευρώ. «Η διαφθορά γίνεται ολοένα και πιο διάχυτη, είναι πλέον φαινόμενο». Αυτός είναι ο συναγερμός που σήμανε ο γενικός εισαγγελέας του Παλέρμο, Φραντσέσκο Λο Βόι, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τονίζοντας οτι η διαφθορά υπονομεύει τη νομιμότητα των οικονομικών δραστηριοτήτων εμποδίζοντας την ορθή διεξαγωγή των διοικητικών διαδικασιών, τον ελεύθερο ανταγωνισμό, βλάπτοντας την αγορά και τους πολίτες της».
Ποιος είναι ο Λο Μπόσκο
Ο Ντάριο λο Μπόσκο είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Mediterranean της Reggio Calabria και Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών, Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Υλικών «DICEAM», συντονιστής του επιστημονικού τομέα «Δρόμοι, Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια» και Διευθυντής των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Εργαστηρίων της «Β.Ι.Α. Εδαφικών Υποδομών» και της «Μηχανικής Σιδηροδρομικών Υποδομών».
Είναι επίσης Διευθυντής των Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Οικονομικά, Μηχανική και Logistic, καθώς και Πρόεδρος των Ερευνητικών Διδακτόρων στις Υποδομές Κινητικότητας με αμέτρητες δημοσιεύσεις σε αυτούς τους επιστημονικούς τομείς.
Διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος πολλών εταιρειών και δημόσιων φορέων, μεταξύ των οποίων το Λιμεναρχείο Μεσσήνης και το RFI (Ιταλικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο) ενώ σήμερα είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train – FSItaliane Group.