Να σημειωθεί ότι ανάλογα επίπεδα το ηλεκτρικό ρεύμα έχει να τα δει εδώ και αρκετές εβδομάδες, ειδικά μάλιστα όταν ήταν εφικτή η αλλαγή του μίγματος, με το φυσικό αέριο να συμμετέχει, όλο και λιγότερο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όλο και περισσότερο.
Και όλα αυτά λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει το νέο σύστημα τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει ως στόχο να μειωθεί η επιβάρυνση στο ελάχιστο και να μην ξεπερνάει το 15% – 20% σε σχέση με τους περυσινούς αντίστοιχους λογαριασμούς.
Άνοδος 87% σε 4 μέρες
Η άνοδος των τελευταίων ημερών έχει ως αποτέλεσμα η χονδρική τιμή από τα 167 ευρώ να εκτοξευτεί στα 313 ευρώ, μία σωρευτική άνοδος της τάξεως του 87% σε μόλις τέσσερις ημέρες.
Το χθεσινό μίγμα είχε το φυσικό αέριο με 48,31%, οι ανανεώσιμες πηγές με 24,48%, τον λιγνίτη με 17,01% (ιδιαίτερα υψηλό), ενώ πιο χαμηλά με μονοψήφια ποσοστά εισαγωγές και υδροηλεκτρικά.
Το φυσικό αέριο συνέχισε και χθες την ανοδική του πορεία, αν και με λιγότερη ένταση. Βρίσκεται στην περιοχή των 126 ευρώ η μεγαβατώρα, ενώ πριν από 14 ημέρες ήταν στα 79 ευρώ.
Οι τεταμένες σχέσεις ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ρωσία και η διάθεση της τελευταίας να χρησιμοποιήσει το αέριο ως μέσο πίεσης, προκειμένου να ικανοποιήσει μέρος των επιδιώξεών της, καθιστά ιδιαίτερα αβέβαιη την επόμενη ημέρα. Κανείς λοιπόν υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις, αλλά και ούτε να προχωρήσει σε στοιχειώδη προγραμματισμό.
Μεγάλη βουτιά για το πετρέλαιο
Χθες η τιμή του «μαύρου χρυσού» παρουσίασε σημαντική πτώση χάνοντας έστω και οριακά κάποια στιγμή τα 110 δολάρια το βαρέλι. Στο καλό αυτό νέο ήρθε να προστεθεί να και η ανοδική πορεία του ευρώ έναντι του δολαρίου, που διατηρήθηκε πάνω από το 1,056.
Στην αντλία αυτή η εξέλιξη δεν έχει αποτυπωθεί, παρά μόνο στο ελάχιστο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι πρώτες μειώσεις στην αντλία αναμένεται να φανούν στις αρχές της επόμενης εβδομάδος, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι δεν θα έχουμε άμεση αναστροφή τάσης διεθνώς.
Με βάση τα χθεσινά στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών, η μέση τιμή για αμόλυβδη βενζίνη ήταν στο 2,418 ευρώ το λίτρο, ενώ για το diesel κίνησης ήταν στα 2,119 ευρώ το λίτρο. Με λίγα λόγια σε πραγματικές συνθήκες οι τιμές των δύο καυσίμων που παραδοσιακά είχαν μία διαφορά περί τα 30 λεπτά το λίτρο, σήμερα έχουν σχεδόν την μισή – αν προστεθούν και τα 15 λεπτά που είναι η επιδότηση στην αντλία για το diesel.
Πηγή: newsit.gr