Ένα καινούριο μηχανικό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη εξελίσσει η Ford, με σκοπό να κρατήσει την παλιά, καλή οδηγική εμπειρία και αίσθηση της χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων σε αυτοκίνητα όπως η Mustang.
Το μηχανικό κιβώτιο βρίσκεται από καιρό σε πορεία αφανισμού, και όχι μόνο λόγω της αυξανόμενης εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κατασκευαστές επιλέγουν αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια για τα υβριδικά τους αυτοκίνητα, ενώ και οι αγοραστές σε όλο και αυξανόμενο βαθμό ζητούν την άνεση του αυτόματου.
Εξάλλου, οι τελευταίοι δείχνουν πεπεισμένοι ότι ένα καλά προγραμματισμένο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο μπορεί να πετύχει καλύτερη οικονομία καυσίμου απ’ όση θα πετύχαιναν οι ίδιοι με ένα μηχανικό κιβώτιο.
Παρόλα αυτά, εξελίσσοντας ένα νέας τεχνολογίας μηχανικό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, η εταιρεία του μπλε οβάλ προφανώς θεωρεί τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας μιας Mustang- αν και φιλοδοξεί να το τοποθετεί και σε SUV, όπως το Bronco, και επίσης ακόμα και σε υβριδικά μοντέλα της.
Η εταιρεία του Ντιτρόιτ κατέθεσε τα σχέδια του νέου μηχανικού κιβωτίου στο αμερικανικό γραφείο πατεντών, με τον τίτλο «καινοτομικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης». Σύμφωνα με τα έγγραφα, που είδαν το φως της δημοσιότητας, το κιβώτιο θα επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων είτε με τη χρήση συμπλέκτη είτε χωρίς – αναλόγως της επιλογής του οδηγού.
Στην πρώτη περίπτωση το σήμα για την απεμπλοκή του συμπλέκτη θα στέλνεται από το αντίστοιχο τρίτο πεντάλ (με ηλεκτρονικό τρόπο τώρα, αντί για τον παραδοσιακό μηχανικό), στη δεύτερη μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται στον επιλογέα ταχύτήτων ώστε το σύστημα να καταλαβαίνει πότε ετοιμάζεται ο οδηγός να αλλάξει σχέση.
Πηγή: carandmotor.gr