Συνολικά 10.500 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών την περίοδο 2021-2022 προανήγγειλε η κυρία Νίκη Κεραμέως στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού.
Η Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι ο σχεδιασμός για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ενταγμένος στον προϋπολογισμό και προβλέπει την υλοποίησή του σε δύο κύματα.
Την επόμενη χρονιά θα προσληφθούν 5250 εκπαιδευτικοί και το 2022 οι υπόλοιποι ενώ ήδη όπως ανέφερε η κυρία Κεραμέως προσελήφθησαν 4.500 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με το protothema.gr.
Τέλος, η υπουργός τόνισε ότι η χρηματοδότηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων έχει πλέον αλλάξει και η στήριξη των ΑΕΙ γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια.
«Επι ΣΥΡΙΖΑ η χρηματοδότηση αποφασιζόταν με απόφαση του εκάστοτε υπουργού. Αυτό άλλαξε και πλέον η χρηματοδότηση γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων όπως είναι ο ενεργός αριθμός φοιτητών, η διάρκεια προγραμμάτων σπουδών, γεωγραφική διασπορά ιδρύματος, αριθμός εκπαιδευτικού προσωπικού. Ποιοτικά κριτήρια όπως ερευνητική δραστηριότητα εξωστρέφεια κ.α» ανέφερε.
Όπως είπε στην ομιλία της η υπουργός, βρισκόμαστε εν μέσω μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης και ενώπιον μιας μακροοικονομικής αβεβαιότητας, που συνέχεται με τις επιπτώσεις της πανδημίας και την ταχύτητα αποκατάστασης της οικονομικής δραστηριότητας, Παρά τις αντιξοότητες, πρόσθεσε, εντείνουμε τις προσπάθειες μας, και αξιοποιούμε τους πόρους του ΕΣΠΑ και του Μηχανισμού Ανάπτυξης.
Όπως μάλιστα επισήμανε, παρά τις δυσκολίες, αυξάνεται το συνολικό ποσό για την Παιδεία, κατά 142 εκ ευρώ (+2,5%). Μιλώντας για τα τρία συστατικά στοιχεία του προϋπολογισμού για την Παιδεία, είπε ότι είναι 1. οι μόνιμοι διορισμοί στη γενική και ειδική εκπαίδευση, 2. οι στοχευμένες αυξήσεις στον τακτικό προϋπολογισμό και 3. οι αυξήσεις στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που αποσκοπούν στη διαμόρφωση ενός μείγματος ανάπτυξης του εκπαιδευτικού συστήματος, ποιοτικής του διεύρυνσης, ψηφιακού μετασχηματισμού , κοινωνικής μέριμνας, και συμπερίληψης όλων.
Πρώτο μέλημά μας, υπογράμμισε, είναι να σταθούμε δίπλα σε κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας, ειδικότερα εν μέσω πανδημίας, να αφουγκραστούμε τις δυσκολίες τους, τα προβλήματά τους, τις ιδέες τους, τις προτάσεις τους, να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους.