Το 2030 πρέπει η Θεσσαλονίκη να είναι πραγματικά μια πόλη με υποδομές, με αναβαθμισμένο δημόσιο χώρο, σημειώνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Με σύνθημα «συνεχίζουμε μαζί», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας ζητά από τους ψηφοφόρους να τον στηρίξουν στις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου, ώστε με την επανεκλογή του να ολοκληρωθούν όλα τα έργα που έχει σχεδιάσει και προγραμματίσει η διοίκησή του.
«Το 2030 πρέπει η Θεσσαλονίκη να είναι πραγματικά μια πόλη με υποδομές, με αναβαθμισμένο δημόσιο χώρο, με πληθώρα παραγωγικών επενδύσεων, σημαντική οικονομική δραστηριότητα και κοινωνική συνοχή», υπογραμμίζει ο κ. Ζέρβας, δηλώνοντας «ικανοποιημένος», διότι η πόλη προσπαθεί, το παλεύει κι έχει βάλει μπροστά τις μηχανές της.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Ζέρβα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Αναστασία Καρυπίδου:
– Δήμαρχε, με ποιο σύνθημα θα διεκδικήσετε την επανεκλογή σας στην κάλπη της 8ης Οκτωβρίου;
«Συνεχίζουμε μαζί», γιατί έχουμε πολλά να κάνουμε, για να ολοκληρώσουμε όλα όσα έχουμε σχεδιάσει, όλα όσα έχουμε προγραμματίσει, όλα εκείνα για τα οποία εξασφαλίσαμε πόρους. «Συνεχίζουμε μαζί», για να ολοκληρώσουμε επιτέλους την ατζέντα των μεγάλων έργων που έχει ανάγκη η πόλη τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο αναπλάσεων του δημοσίου χώρου. Γιατί είναι μια δουλειά που πρέπει να ολοκληρωθεί, δεν πρέπει να τεθεί σε αμφισβήτηση, δεν πρέπει να επικρατήσει η λογική της ακινησίας, της στασιμότητας με τον μανδύα της εκ νέου δήθεν διαβούλευσης και της αέναης συζήτησης. Ένας από τους λόγους που η πόλη έμεινε πίσω στις υποδομές είναι και αυτός.
– Ποια θεωρείτε πως ήταν η μεγαλύτερη νίκη της διοίκησής σας κατά την τρέχουσα θητεία; Και ποια η μεγαλύτερη αδυναμία;
Θεωρώ νίκη το γεγονός ότι δημιουργήσαμε μια συγκεκριμένη ατζέντα έργων και βημάτων για την πόλη, με βάση την οποία άπαντες πλέον τοποθετούνται. Ότι διαμορφώσαμε -με δυο λόγια- προτεραιότητες βασισμένες σε μια πραγματική ιεράρχηση προκλήσεων. Ότι έχουμε τον οδικό χάρτη για το 2030, έναν χάρτη που τα περιλαμβάνει όλα. Από έργα υποδομής μέχρι υποδοχείς της οικονομικής ανάπτυξης, συνέχεια των επενδύσεων, άνοδο του τουρισμού και απαντήσεις για τις μείζονες προκλήσεις του 21ου αιώνα. Κλιματική αλλαγή, στεγαστικό πρόβλημα, διαχείριση απορριμμάτων.
Από την άλλη δεν μπορώ να κλείσω τα μάτια στις νέες επιβαρύνσεις που προέκυψαν από αυτήν την οικονομική ανάπτυξη στην καθαριότητα και το κυκλοφοριακό ή και στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα. Όμως έχει αξία να γνωρίζουμε ότι αυτές οι προκλήσεις δεν περιορίζονται στα διοικητικά όρια ενός δήμου, ακόμη και αν αυτός είναι ο κεντρικός. Χρειάζεται άμεσα ένα μητροπολιτικό επίπεδο διαχείρισης τουλάχιστον σε τέτοιας φύσης ζητήματα. Αυτή είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει τάχιστα.
– Τι «στοιχήματα» βάζει η παράταξή σας για την επόμενη πενταετία;
-Τα στοιχήματα δεν είναι της παράταξης, είναι της ίδιας της πόλης. Το 2030 πρέπει η Θεσσαλονίκη να είναι πραγματικά μια πόλη με υποδομές, με εμφανώς αναβαθμισμένο δημόσιο χώρο, με πληθώρα παραγωγικών επενδύσεων, σημαντική οικονομική δραστηριότητα και κοινωνική συνοχή. Πόλη καθαρή, βιώσιμη στα θέματα κινητικότητας, ενισχυμένη στον εν εξελίξει ανταγωνισμό των πόλεων και πλήρως προσαρμοσμένη στις συνθήκες της κλιματικής αλλαγής. Μέσα σε αυτά τα πιο γενικά θα πρέπει να έχουμε πετύχει την πλήρη αξιοποίηση του βιομηχανικού κτιριακού αποθέματος -διαδικασία που έχει ξεκινήσει δυνατά με ΦΙΞ και Αλλατίνη- θα πρέπει τα δύο βασικά μας οικοσυστήματα να προστατεύονται με πληρότητα και επάρκεια (Σέιχ Σου και Θερμαϊκός) και να έχουμε καταφέρει να απαντήσουμε στη διαφαινόμενη πανευρωπαϊκά στεγαστική κρίση.
– Είστε ικανοποιημένος γενικά από την εικόνα της Θεσσαλονίκης;
-Είμαι ικανοποιημένος, επειδή βλέπω μια πόλη να προσπαθεί, να το παλεύει, να έχει βάλει μπροστά τις μηχανές της. Επειδή βλέπω μια πόλη να δημιουργεί θέσεις εργασίας, νέο πλούτο, να προσελκύει νέες επενδύσεις, να σχεδιάζει νέα έργα. Είμαι ικανοποιημένος που αφήσαμε πίσω μας τις εικόνες της δεκαετίας 2010 -2020 με μαραμένη τοπική αγορά, σταματημένα εργοτάξια και λαμαρίνες παντού και απουσία οράματος.
Δεν είμαι ικανοποιημένος από τους χρόνους υλοποίησης των έργων, από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση -απότοκος και αυτή της μη ολοκλήρωσης βασικών έργων υποδομής τα προηγούμενα χρόνια, όπως επίσης δεν είμαι ικανοποιημένος από αντικοινωνικές συμπεριφορές που ενδημούν στο δημόσιο χώρο από μειοψηφίες που θα βανδαλίσουν, θα καταστρέψουν, θα παρκάρουν μπροστά σε ράμπες ΑμΕΑ ή θα καταπατήσουν κοινόχρηστο χώρο. Αυτά με δυσαρεστούν και η μάχη που δίνουμε είναι καθημερινή.