Το μέλλον του σήματος, που αποτελεί τη μετεξέλιξη του ιστορικού πολυκαταστήματος Αφοί Λαμπρόπουλοι, εξετάζει η διοίκηση της εταιρείας.
Την απόφασή της να μην ανανεώσει το μισθωτήριο στο Golden Hall, που είχε συνάψει το 2008 ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρείας Notos Com προς τους διαχειριστές του Golden Hall, υλοποιώντας έτσι και τις προθέσεις της, να διακόψει μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μηνός, τη δραστηριότητα που αναπτύσσει στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού. Πρόκειται για απόφαση που δεν σχετίζεται με τις συνέπειες της υγειονομικής κρίσης, αλλά με τη χαμηλή ζήτηση που καταγράφει ο συγκεκριμένος κλάδος.
Ανάλογη απόφαση είχε λάβει, πριν από δύο χρόνια, όταν το Notoshome στην πλατεία Κοτζιά, κατέβαζε οριστικά τα ρολά του, ερημώνοντας έτσι το κτίριο που για πολλά χρόνια κοσμούσε την περιοχή. Η νέα στρατηγική που θα εφαρμόσει τώρα η διοίκηση για το concept του notoshome, είναι να το αναπτύξει ως shop in shop μέσα στα πολυκαταστήματα Notos Galleries.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία αναζητά λύση για την εξεύρεση χρηματοδότησης, που θα δώσουν «ανάσα» στην επιχειρηματική της πορεία. Έχοντας προηγηθεί πολλές αποτυχημένες προσπάθειες εξεύρεσης λύσης, πληροφορίες τώρα αναφέρουν, ότι οι διαπραγματεύσεις που διεξάγονται μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών, με την Optima Bank για την αγορά των δανείων της, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Όσον αφορά τα 3.200 μισθωμένα τ.μ. στο Golden Hall, θα «ελευθερωθούν» μεν έως το τέλος του τρέχοντος μηνός, όμως άμεσα θα χρησιμοποιηθούν από άλλον μισθωτή.
Τα πολυκαταστήματα notos, μέλος του ομίλου Notos Com, είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ιστορία του λιανεμπορίου, αλλά και την ιστορία της Αθήνας γενικότερα, καθώς μετράνε παραπάνω από έναν αιώνα λειτουργίας.
Τα Notos Galleries, αποτελούν τη μετεξέλιξη των πολυκαταστημάτων Αφοί Λαμπρόπουλοι, η οποία ιδρύθηκε το 1901 στην Αθήνα από τους Ξενοφώντα και Θεμιστοκλή Λαμπρόπουλο. Η μετονομασία της εταιρείας σε Notos Galleries πραγματοποιήθηκε στα τέλη της δεκαετίας 1990.
Το ξεκίνημα, οι δοκιμασίες και το όνομα που άντεξε στο χρόνο
Με αφετηρία το 1901, οι αδελφοί Λαμπρόπουλοι κατέκτησαν την Αθηναϊκή αγορά σε μια μυθική, για την εποχή, διαδρομή, δημιουργώντας το πιο γνωστό και ισχυρό όνομα στον χώρο των πολυκαταστημάτων. Θεωρούνται πρωτοπόροι στην εγχώρια αγορά, αφού το 1992 εισήγαγαν πρώτοι στην Ελλάδα το σύστημα «shop-in-a-shop».
Η δεκαετία του ’90 θεωρείται σταθμός για τα πολυκαταστήματα, λόγω της μετονομασίας τους σε notosgalleries. Η αλλαγή αυτή άνοιξε νέους ορίζοντες και τους έδωσε τη θέση της μεγαλύτερης αλυσίδας πολυκαταστημάτων στη χώρα, φιλοξενώντας στους χώρους τους τις μεγαλύτερες και γνωστότερες ελληνικές και διεθνείς μάρκες.
Για την ιστορία να σημειωθεί, ότι η δεκαετία του ΄60 ήταν αυτή, που η Αφοί Λαμπρόπουλοι απογείωσε την ανάπτυξή της, αλλά και τις πωλήσεις της, καθώς ο πληθυσμός της Αθήνας από 1,4 εκατ. που ήταν στα μέσα της δεκαετίας του ’50 έφτασε στα 2,5 εκατομμύρια. Το νέο κτίριο της οδού Λυκούργου που εγκαινιάστηκε στα τέλη του 1965, ξεχώρισε όχι μόνο για τον πρωτοποριακό του σχεδιασμό, αλλά και τις πολλές καινοτομίες που εισήγαγε για την εποχή του. Το 1979, ωστόσο, οι δαπάνες των Ελλήνων σε καταναλωτικά είδη μειώθηκαν, αποτελώντας την αρχή για μία πτωτική πορεία των πωλήσεων. Μεγάλο πρόβλημα αποτέλεσαν επίσης και οι πολλές κλοπές που σημειώνονταν την ίδια περίοδο στα καταστήματα, ενώ τη χαριστική βολή για το μέλλον του πολυκαταστήματος έδωσαν οι εμπρησμοί που ξεκίνησαν το 1980. Έτσι, ενώ το 1979 η Αφοί Λαμπρόπουλοι λειτούργησε ένα νέο κατάστημα στον Πειραιά με 100 υπαλλήλους, και παρόλο που είχε λάβει αυξημένα μέτρα πυρασφάλειας, ωστόσο, ο χρόνος ζωής του δεν θα διαρκούσε για πολύ.
Ο εμπρησμός στα πολυκαταστήματα που άλλαξε την ιστορία
Στις 19 Δεκεμβρίου 1980 στις φλόγες παραδόθηκαν το Μινιόν και ο Κατράτζος ενώ στις 3 Ιουλίου του 1981 την ίδια «μοίρα» είχαν τα πολυκαταστήματα Κλαουδάτος, Δραγώνα και ΑΤΕΝΕ.
Στις 7 Ιουλίου του ίδιους έτους, το κατάστημα Αφοί Λαμπρόπουλοι στον Πειραιά αποτέλεσε το επόμενο «θύμα» της εμπρηστικής μανίας. Ο φόβος που προκάλεσαν οι εμπρηστικές πράξεις στους Αθηναίους ήταν μεγάλη, όπως φάνηκε και στους ισολογισμούς των εμπορικών καταστημάτων.
Αργότερα, η οικογένεια Λαμπρόπουλοι χάραξε στρατηγική συνένωσης με άλλους ισχυρούς επιχειρηματίες του λιανεμπορίου από το χώρο της ένδυσης και των καλλυντικών, δημιουργώντας τα Notos Galleries, την αλυσίδα λιανικής της Notos Com. Στην πορεία η οικογένεια Λαμπρόπουλου αποσύρθηκε από το σχήμα. Σήμερα, ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, εκπρόσωπος της νεότερης γενιάς της οικογενείας, εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στο χώρο του λιανεμπορίου, μέσω των Attica.
Πηγή: newsit.gr