Τέλος εποχής για την Olympus, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες φωτογραφικών μηχανών στον κόσμο, καθώς εκποιεί αυτό το τμήμα της επιχείρησης μετά από 84 χρόνια.
Η εταιρεία δήλωσε πως παρά τις καλύτερες προσπάθειές της, η «εξαιρετικά σοβαρή αγορά ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών» δεν ήταν πλέον κερδοφόρα και τόνισε πως η άφιξη των smartphone, που είχε συρρικνώσει την αγορά φωτογραφικών μηχανών, ήταν ένας σημαντικός παράγοντας που συνετέλεσε σε αυτό. Μάλιστα, η εταιρεία κατέγραφε απώλειες τα τελευταία τρία χρόνια.
Παρουσίασε την πρώτη της φωτογραφική μηχανή το 1936
Η ιαπωνική εταιρεία έφτιαξε την πρώτη της φωτογραφική μηχανή το 1936 μετά από χρόνια στην κατασκευή μικροσκοπίων. Η Semi-Olympus I είχε έναν αναδιπλώμενο φακό που έμοιαζε με ακορντεόν και κόστιζε πάνω από ένα μηνιάτικο στην Ιαπωνία. Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσει την επιχείρηση των φωτογραφικών μηχανών τις επόμενες δεκαετίες, καθιστώντας την μία από τις κορυφαίες εταιρείες με μερίδιο αγοράς. «Υπάρχει πολύ αγάπη για τις Olympus» δήλωσε ο Νάιτζελ Άθερτον, εκδότης του περιοδικού Amateur Photographer.
Την δεκαετία του 1970 έφτασε στο τοπ της, με τις φωτογραφικές μηχανές να διαφημίζονται στην τηλεόραση από φωτογράφους διασημοτήτων όπως ο Ντέιβιντ Μπέιλι και ο λόρδος Λίτσφιλντ. «Αυτές οι κάμερες ήταν επαναστατικές – ήταν πολύ μικρές, πολύ ελαφριές, όμορφα σχεδιασμένες και είχαν πραγματικά ωραία ποιότητα φακών» προσθέτει ο Άθερτον και τονίζει πως είχε ένα πιστό κοινό που ακολουθούσε την εταιρεία, παρά το προβλήματα που αντιμετώπισε με τις νέες τεχνολογίες, όπως η αυτόματη εστίαση.
Τα smartphones αφάνισαν την αγορά των DSLR
Ωστόσο, η Olympus προσπάθησε να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις λανσάροντας ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Αλλα και πάλι, οι φωτογραφικές μηχανές απευθύνονται στην μεσαία αγορά – «σε άτομα που δεν ήταν επαγγελματίες φωτογράφοι αλλά ήθελαν κάτι καλύτερο από μια κάμερα point-and-shoot, αλλά και πάλι δεν ήθελαν κάμερα DSLR. Αυτή η αγορά γρήγορα αφανίστηκε από τα smartphones».
Σύμφωνα με τον Άθερτον, «η Olympus τα τελευταία χρόνια έκανε συνεχώς λάθη, πήρε λανθασμένες αποφάσεις, λάθος στροφές και τελικά έπεσε έξω». Ένα από τα παραδείγματα που αναφέρει ήταν η έλλειψη προόδου στην απόδοση των βίντεο, όταν οι αντίπαλοι είχαν σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Επίσης, η εταιρεία αντιμετώπισε ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο που αφορούσε ανώτερα στελέχη το 2011.
Σε ποια αγορά θα στραφεί
Τώρα, πλέον, η Olympus επιδιώκει να συνάψει μαι συμφωνία για να χαράξει το μέλλον της επιχείρησης, έτσι ώστε τα brand της – όπως οι φακοί Zuiko – να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε νέα προϊόντα από μια άλλη εταιρεία, την Japan Industrial Partners.
Σε δήλωσή της, η ιαπωνική εταιρεία είπε ότι η επιχείρηση θα συνεχίσει το έργο της μέχρι τότε. «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το σωστό βήμα για την διατήρηση της κληρονομιάς του brand μας» ανέφερε η δήλωση. Πάντως, η Olympus Corporation θα συνεχίσει το έργο της καθώς δεν σταμάτησε ποτέ να κατασκευάζει μικροσκόπια και έχει μετατρέψει την οπτική της τεχνολογία σε άλλο επιστημονικό και ιατρικό εξοπλισμό, όπως τα ενδοσκόπια.