Η Metroservice έστειλε τους υπαλλήλους πεζή μέσα από τις σήραγγες για να αφήσουν τους επιβάτες να βγουν από τα τρένα, επειδή λόγω της διακοπής ρεύματος δεν ήταν δυνατό για τους εργαζόμενους να φτάσουν εκεί με τρένο του μετρό. Μέχρι αργά το απόγευμα της Τετάρτης, δεν είναι ακόμη σαφές τι προκάλεσε τη διακοπή ρεύματος». Θα μπορούσε να είναι μέρος της ανακοίνωσης της διαχειρίστριας εταιρείας του μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την ακινητοποίηση του συρμού το περασμένο Σάββατο. Πρόκειται όμως για ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας του μετρό της Κοπεγχάγης. Είναι η εταιρεία στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ (Azienda Trasporti Milanes) που αποτελεί το ένα μέλος της εταιρείας Thema, η οποία διαχειρίζεται τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
Στη δανική πρωτεύουσα οι επιβάτες των συρμών του μετρό χρειάστηκε να τους εκκενώσουν ύστερα από βλάβη λόγω διακοπής ρεύματος. Συνέβη στις 11 του μήνα, την περασμένη Τετάρτη, μόλις τρεις ημέρες από το αντίστοιχο ζήτημα που δημιουργήθηκε στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι δύο συρμοί έχουν πολλές ομοιότητες καθώς είναι οι πλέον σύγχρονοι των μετρό της Ευρώπης καθώς κινούνται χωρίς οδηγό και έχουν παρόμοιες προδιαγραφές ασφαλείας. Οι Δανοί ομόλογοι των Ελλήνων της ίδιας εταιρείας στην ανακοίνωσή τους περιορίστηκαν να μιλήσουν για διακοπή ρεύματος που διερευνάται και, όπως με την ανακοίνωση στη Θεσσαλονίκη, περιέγραφαν ότι λίγες ώρες αργότερα άρχισε να αποκαθίσταται η βλάβη.
Το φαινόμενο της ακινητοποίησης των συρμών, πάντως, λόγω προβλημάτων ηλεκτροδότησης δεν είναι σπάνιο, όπως φαίνεται και απ’ αυτό που συνέβη στο δίδυμο μετρό της Κοπεγχάγης. Μάλιστα στη δανική πρωτεύουσα επί δύο ώρες δύο γραμμές ήταν εκτός λειτουργίας. Στη Θεσσαλονίκη η διακοπή προκλήθηκε από «στιγμιαία ανίχνευση υψηλής έντασης ρεύματος» και ο συρμός ακινητοποιήθηκε για λόγους ασφαλείας. Και στις δύο περιπτώσεις, όπου η διαχειρίστρια εταιρεία μεταφέρει την εμπειρία της από τη λειτουργία του μετρό στο Μιλάνο, εξακολουθούν να διερευνώνται οι αιτίες της διακοπής. Το πρόβλημα βέβαια παίρνει άλλες διαστάσεις καθώς στη Θεσσαλονίκη συνέβη μόλις λίγες ημέρες από την έναρξη της λειτουργίας του μέσου σταθερής τροχιάς και συνοδεύτηκε από μία σειρά από προβλήματα λειτουργίας, όπως ήταν συρμοί που ακινητοποιήθηκαν πάλι, σκάλες που σταμάτησαν να λειτουργούν, ασανσέρ που είχαν προβλήματα και εκδοτήρια που χάλασαν.
Από την άλλη βέβαια και στην Κοπεγχάγη παρατηρήθηκαν παρόμοιες δυσλειτουργίες στην έναρξη λειτουργίας των αυτόματων συρμών και δεν φαίνεται να προκαλεί ανησυχία. «Με τέτοια υπερσύγχρονα συστήματα και όταν οι 270 αισθητήρες είναι ενεργοποιημένοι για κάθε τι είναι λογικό να συμβαίνει. Αν το μετρό ήταν πιο συμβατικό και όχι τόσο σύγχρονο δεν θα γινόταν», εξήγησε στη Voria.gr μέλος της εταιρείας. Συμπλήρωσε πως στην υπερευαισθησία των συστημάτων του μετρό Θεσσαλονίκης συνέβαλε σημαντικά η ανησυχία που εκφράστηκε στην αρχή για την ασφάλεια των συρμών. «Νομίζω θα βρεθεί το μέτρο και όλα θα κυλήσουν ομαλά», κατέληξε.
Πεζή στις σήραγγες
Δεν είναι επίσης σπάνιο επιβάτες μετρό να αποχωρούν πεζή από τους ακινητοποιημένους συρμούς και να περπατούν μέσα στις σήραγγες, μέχρι να βγουν σε έναν σταθμό και να επιστρέψουν στην επιφάνεια. «Ένας επιβάτης που επέβαινε σε ένα τρένο τη στιγμή της ακινητοποίησης λέει ότι τους άφησαν να βγουν από το τρένο στη μέση της διαδρομής και έπρεπε να περπατήσουν κατά μήκος των σιδηροτροχιών για να επιστρέψουν σε έναν σταθμό», περιγράφει δημοσιογράφος στην Κοπεγχάγη για άλλη μία ακινητοποίηση συρμού που έγινε τον Δεκέμβριο του 2023 στο μετρό της δανικής πρωτεύουσας.
Συνήθως, πάντως, οι εκκενώσεις συρμών με αυτόν τον τρόπο γίνεται στις περιπτώσεις ατυχημάτων και ενδεχόμενου κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς.