Empisteutiko.gr
22.12.25 || 17:50
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Πώς το TikTok σε κάνει να ψωνίζεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι

20.03.2024
in Τεχνολογία
Έσκασε τώρα – Το TikTok φέρνει 20λεπτα videos επί πληρωμή
Share TweetShareEmail

ΤΟ TIkTok μπορεί να μην είναι το πρώτο μέρος που σας έρχεται στο μυαλό για να βρείτε τα καλύτερα είδη καθαρισμού. Ωστόσο, το #cleantok ζει και βασιλεύει – όπως άλλωστε και το #dogtok, το #beautytok και άλλα. Πλέον όλο και περισσότερο οι καταναλωτές στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανακαλύψουν προϊόντα, ξοδεύοντας χρήματα με βάση τις προτάσεις των influencers όσο και των content creators.

Στο #booktok, για παράδειγμα, οι δημιουργοί μοιράζονται κριτικές και προτάσεις για όλα τα είδη βιβλίων. Εκτός του ότι αρκετές νέες κυκλοφορίες στο εξωτερικό πλέον έχουν σχετική σήμανση, η δημοτικότητα του συγκεκριμένου hashtag έχει εμπνεύσει καμπάνιες αλλά και ολόκληρες βιτρίνες προκειμένου οι έμποροι να προσεγγίσουν ένα νεότερο κοινό.

Όμως, οι ειδικοί λένε πως δεν έχει να κάνει μόνο η καλή πρόθεση και η διάθεση του χρήστη ώστε να προχωρήσουμε στο «add to cart». Το πρόσωπο στην οθόνη καθώς και οι υποκείμενοι μηχανισμοί του TikTok παίζουν αμφότεροι σημαντικό ρόλο στο να κινητοποιήσουν τους χρήστες να αγοράσουν κάτι που βλέπουν στην αρχική σελίδα τους.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Έσκασε τώρα – Το TikTok φέρνει 20λεπτα videos επί πληρωμή

Το TikTok υπέγραψε συμφωνία για να αποφύγει την απαγόρευσή του στις ΗΠΑ

19.12.2025
Έγκλημα στη Θεσσαλονίκη: Ο 29χρονος έπνιξε τον 64χρονο, έγραψε τη λέξη «Παιδεραστής» με το αίμα του θύματος

Κατηγορούμενος έσπασε τους περιοριστικούς όρους για να πάει σε γάμο στην Αλβανία – Τον πρόδωσε το TikTok και συνελήφθη στη Ρόδο

05.12.2025

«Αν ένα άτομο που σας μοιάζει λέει πως είναι κουρασμένη και αυτό το καθαριστικό κάπως τη βοηθάει στην καθημερινότητά της, υπάρχει ένα επίπεδο σύνδεσης και εμπιστοσύνης που μεταφράζεται ως “μου μοιάζεις και αυτό είναι χρήσιμο για σένα, άρα θα είναι χρήσιμο και για μένα”»

Τι είναι η Πηγή Αξιοπιστίας και πώς επηρεάζει τις αγοραστικές μας αποφάσεις

«Οι πλατφόρμες που βασίζονται σε βίντεο, όπως το TikTok και το Instagram, έχουν αλλάξει τρομερά τον τρόπο με τον οποίο εμείς οι καταναλωτές λαμβάνουμε τις αγοραστικές μας αποφάσεις», λέει η Βαλέρια Πέντινεν, επίκουρη καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Northen Illinois των ΗΠΑ. Το κυριότερο θέμα είναι πως οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν στους χρήστες μια άνευ προηγουμένου έκθεση σε προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς προβάλλουν πολύ περιεχόμενο σε μικρό χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, σημαντικό ρόλο παίζει και αυτό που ονομάζεται ως «αξιοπιστία της πηγής». Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι είναι πιθανό να κινητοποιηθούν να αγοράσουν τα προϊόντα που εμφανίζονται στην οθόνη, αν θεωρούν έναν δημιουργό ως ικανό και αξιόπιστο. Οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κάτι αν πιστεύουν πως οι δημιουργοί «ταιριάζουν με το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζουν».

Η Κέιτ Λίντσεϊ, δημοσιογράφος που ασχολείται με την κουλτούρα του διαδικτύου, δίνει το παράδειγμα μιας μητέρας που μένει στο σπίτι και χρησιμοποιεί ένα προϊόν καθαρισμού. «Αν ένα άτομο που σας μοιάζει λέει πως είναι κουρασμένη και αυτό το καθαριστικό κάπως τη βοηθάει στην καθημερινότητά της, υπάρχει ένα επίπεδο σύνδεσης και εμπιστοσύνης που μεταφράζεται ως “μου μοιάζεις και αυτό είναι χρήσιμο για σένα, άρα θα είναι χρήσιμο και για μένα”».

Η αξιοπιστία της πηγής ενός δημιουργού εκτοξεύεται στα ύψη όταν δεν αφορά πληρωμένη προβολή, δηλαδή συνεργασία με εταιρεία. Οι δημιουργοί που έχουν ως κίνητρο απλώς να μοιραστούν κάτι που τους έκανε λίγο πιο εύκολη τη ζωή, τότε έχουν περισσότερες πιθανότητες να επηρεάσουν τον χρήστη ώστε να το αγοράσει.

Αυτή η αυθεντικότητα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή για να οδηγήσει σε αγορές σε πιο εξειδικευμένες αγορές, καθώς οι δημιουργοί είναι συχνά παθιασμένοι και προβάλλουν ειδική τεχνογνωσία σε τομείς που λίγοι έχουν διεκδικήσει. «Με αυτούς τους micro-influencers, ο καταναλωτής είναι σε θέση να αισθάνεται πιο σίγουρος ότι αγοράζει από κάποιον που χρησιμοποιεί αυτό το προϊόν και τους κάνει να πιστεύουν πως έχουν μία πιο συναισθηματική σχέση», αναφέρει η Λίντσεϊ.

Video vs φωτογραφίες

Οι αναρτήσεις βίντεο τείνουν επίσης να αυξάνουν την αξιοπιστία περισσότερο από ό,τι οι ακίνητες εικόνες ή το κείμενο. Αυτό γίνεται γιατί το βίντεο δημιουργεί ένα συγκεκριμένο περιβάλλον «προσωπικής αποκάλυψης» που προσελκύει τους χρήστες: ακόμη και μικρά στοιχεία όπως η δυνατότητα να δει κανείς το πρόσωπο, τα χέρια ή να ακούσει τον τρόπο που μιλάει ο δημιουργός ενός βίντεο μπορεί να κάνει έναν χρήστη να τον θεωρήσει πιο αξιόπιστο.

Πράγματι, έρευνες έχουν δείξει ότι οι influencers του YouTube εμπλουτίζουν τις κριτικές τους με προσωπικές πληροφορίες για να φαίνονται περισσότερο προσιτοί, κάτι σαν στενός φίλος ή μέλος της οικογένειας – και όσο περισσότερο ο θεατής αισθάνεται ότι «γνωρίζει» τον δημιουργό, τόσο περισσότερο τον εμπιστεύεται.

Η εικονική σχέση μεταξύ χρήστη και δημιουργού

Όμως, δεν πρέπει να αγνοήσουμε πως επίσης ένας μεγάλος παράγοντας στην απόφαση του χρήστη να προχωρήσει σε αγορά, είναι η συναισθηματική σύνδεση με τον δημιουργό. Αυτό το φαινόμενο, που ονομάζεται παρακοινωνική σχέση, οδηγεί τους χρήστες να πιστεύουν ότι έχουν μια στενή σχέση ή ακόμη και φιλία με μια προσωπικότητα, ενώ στην πραγματικότητα η σχέση είναι μονόπλευρη – συχνά, ο δημιουργός του περιεχομένου μπορεί να μην γνωρίζει καν την ύπαρξη του θεατή. Όντως, αυτές οι μη αμοιβαίες σχέσεις εκδηλώνονται συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Πέντινεν εξηγεί ότι καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να γνωρίζουν τις προτιμήσεις και τις αξίες ενός δημιουργού και τον παρακολουθούν να αποκαλύπτει προσωπικές πληροφορίες, αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τις συστάσεις του με τον ίδιο τρόπο που θα αντιμετώπιζαν τους δικούς τους φίλους στην πραγματική ζωή. Προσθέτει δε, ότι αυτές οι παρακοινωνικές σχέσεις οδηγούν συχνά τους χρήστες σε επαναλαμβανόμενες αγορές, ειδικά στο TikTok. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αλγόριθμος της πλατφόρμας τροφοδοτεί συχνά τους χρήστες με περιεχόμενο από τους ίδιους λογαριασμούς και η επαναλαμβανόμενη έκθεση μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη αυτής της μονόπλευρης σχέσης.

«Το TikTok έχει αυτόν τον τρόπο να κάνει τα ψώνια σαν παιχνίδι κατά μία έννοια, επειδή όλα καταλήγουν σχεδόν να συσκευάζονται ως μέρος μιας αισθητικής», συνεχίζει η Πέντινεν. «Δεν αγοράζεις απλώς ένα προϊόν, αλλά κάτι για την επίτευξη του τρόπου ζωής που θέλεις».

Τα hot girls μιλούν ανοιχτά για το ευερέθιστο έντερο στο TikTok

Προσθέτει ότι συγκεκριμένα είδη περιεχομένου του TikTok μπορούν να είναι ιδιαίτερα πειστικά. Παρουσιάζονται κυρίως με λεζάντες όπως: «πράγματα που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι», «ιερά δισκοπότηρα» ή «πράγματα που με έσωσαν..».

Το σημαντικότερο είναι ότι η μικρής διάρκειας και οικεία φύση των βίντεο του TikTok κάνει τις συστάσεις αυτές να μοιάζουν πιο φυσικές και ανοίγει ένα μονοπάτι για να εμπιστευτούν οι χρήστες τους δημιουργούς. Σε αντίθεση με τους αστραφτερούς influencers του Instagram, όσο λιγότερο γυαλισμένο είναι το περιεχόμενο, τόσο περισσότερο πιστεύει ο καταναλωτής πως παίρνει εκείνος την απόφαση για την αγορά.

Τι πρέπει να προσέχουν οι χρήστες

Ωστόσο, οι καταναλωτές μπορεί συχνά να βρεθούν στο επίκεντρο ενός καταναλωτικού κυκλώνα. Ιδιαίτερα οι νεότεροι χρήστες ή οι λιγότερο ενημερωμένοι καταναλωτές μπορεί να μην γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ μιας διαφήμισης και μιας απλής σύστασης. Ακόμη και οι χρήστες που βιάζονται και δεν έχουν πολύ χρόνο να αφιερώσουν στην οθόνη, μπορεί να είναι ευάλωτοι. Η φύση των γρήγορων κλιπ του TikTok μπορεί επίσης να κάνει τις διαφημίσεις πιο δύσκολο να εντοπιστούν.

Επιπλέον, στο TikTok, πολλά από τα προϊόντα για τα οποία μιλάνε οι χρήστες δεν είναι ακριβά, γεγονός που μπορεί να κάνει την αγορά τους να έχει μικρό οικονομικό ρίσκο. Ωστόσο, κάθε φορά που ο χρήστης σκρολάρει στην αρχική του σελίδα, δεν χρειάζεται να νιώθει πως ο δημιουργός προσπαθεί να τον πείσει να αγοράσει κάτι που δεν χρειάζεται. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί η αγορά να βγει σε κάτι πραγματικά «σωτήριο» που «δεν ήξερες πως χρειαζόσουν», απλώς, όπως σε όλα τα σόσιαλ μίντια (αλλά και τη ζωή) το μυστικό είναι να βρεις τη χρυσή τομή.

Tags: TIKTOK
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Η φρενίτιδα από το AI προκαλεί κρίση στο εμπόριο: Ξεμένουμε από «φλασάκια», στα ύψη τα smartphones
Τεχνολογία

Η φρενίτιδα από το AI προκαλεί κρίση στο εμπόριο: Ξεμένουμε από «φλασάκια», στα ύψη τα smartphones

03.12.2025
Τέλος τα social media για τα παιδιά κάτω των 15 ετών τον Οκτώβριο
Τεχνολογία

Αποκαλυπτική έρευνα για τα social media: Το TikTok οδηγεί σε «σήψη εγκεφάλου»

27.11.2025
Next Post
Καιρός: Κοπάζουν οι άνεμοι -Τους 30 βαθμούς θα αγγίξει σήμερα ο υδράργυρος

Αίθριος ο καιρός με μικρή άνοδο της θερμοκρασίας -Τι καιρό θα κάνει το τριήμερο

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Πάτρα – Κορονοϊός: Νόσησε πλήρως εμβολιασμένη οικογένεια – Πώς ο ιός μπήκε μέσα στο σπίτι τους

21.08.2021
Κιλκίς: Κρεοπώλης έκοψε κατά λάθος τη μηριαία αρτηρία του και πέθανε

Κιλκίς: «Φεύγω» ήταν τα τελευταία λόγια του άτυχου κρεοπώλη – Μάρτυρας περιγράφει πώς ξεψύχησε μπροστά του

13.11.2025
Παραμένει κλειστή και πλημμυρισμένη η Εθνική Οδός Αθήνας-Θεσσαλονίκης – Δείτε βίντεο

Παραμένει κλειστή και πλημμυρισμένη η Εθνική Οδός Αθήνας-Θεσσαλονίκης – Δείτε βίντεο

14.09.2023

ΤΑΣΗ_

«Φραπές»: «Δεν θα απαντήσω σε ερωτήσεις» – Δεν είπε αν είναι κουμπάρος με Μητσοτάκη (Βίντεο)

Απίστευτο: Ο «Φραπές» που φώναξαν στη Βουλή φαίνεται πως δεν είναι ο «Φραπές» του ΟΠΕΚΕΠΕ!

15.12.2025
Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

09.12.2025
Σέρρες: Σε έξαρση οι τηλεφωνικές απάτες με θύματα ηλικιωμένους – Βγάζουν έως και 10.000 ευρώ ανά θύμα

«Μητρώο 11»: Πώς εξασφαλίζεις αποζημίωση 10.000€ από ανεπιθύμητες κλήσεις

14.12.2025
Εσπευσμένα στο νοσοκομείο η Έλενα Παπαρίζου μετά από αδιαθεσία

Έλενα Παπαρίζου: Άγνωστο πόσες μέρες θα μείνει στο νοσοκομείο – Δεν θα συμμετάσχει στο αποψινό γύρισμα του «The Voice»

08.12.2025
Eurovision 2025: Αυτά είναι τα 12 τραγούδια που θα παρουσιαστούν στον ελληνικό τελικό

Eurovision 2026: Αυτή είναι η 5η χώρα που αποχωρεί λόγω συμμετοχής του Ισραήλ

10.12.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved