Στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού MotoStudent, η φοιτητική ομάδα REM-IHU του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος παρουσιάζει μια νέα ηλεκτροκίνητη αγωνιστική μοτοσυκλέτα, η οποία διακρίνεται για τον καινοτόμο σχεδιασμό και την ολοκληρωμένη τεχνική προσέγγιση. Ο αρχηγός της ομάδας, Σάββας Ατματζίδης, παρουσιάζει τις βασικές προκλήσεις, τις τεχνικές επιλογές και την πορεία που ακολούθησε η ομάδα προκειμένου να επιτύχει ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει λειτουργικότητα, αξιοπιστία και υψηλή απόδοση.
“Η ομάδα μας φέτος ξεκίνησε με αποφασιστικότητα να πιέσει τα όρια σε κάθε τομέα. Στον σχεδιασμό και τις μελέτες, αποφασίσαμε να εντάξουμε το battery box ως δομικό στοιχείο, μειώνοντας δραστικά το βάρος, διατηρώντας όμως την αισθητική της μοτοσυκλέτας, παρά την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού.
Στην κατασκευή, επιλέξαμε να παράγουμε όλα τα εξαρτήματα στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου μας (MT-LAB), όπου ήταν εφικτό. Οτιδήποτε μπορούσε να κατασκευαστεί σε τόρνο ή 3άξονο CNC, φρεζαρίστηκε εσωτερικά, ενώ μόνο το μπροστινό τμήμα του πλαισίου ανατέθηκε εξωτερικά, καθώς απαιτούσε 5άξονη κατεργασία.
Για τη μετάδοση, χρησιμοποιήσαμε απλή αλυσιδοκίνηση με παραμετρικό gearing, ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε αγωνίσματος. Στα φρένα και τις αναρτήσεις, ακολουθούμε τους κανονισμούς του διαγωνισμού. Ωστόσο, αναβαθμίσαμε το πίσω αμορτισέρ και εντάξαμε νέο μοχλικό σύστημα για καλύτερη απόκριση.
Η υποομάδα αεροδυναμικής έκανε τεράστια πρόοδο. Σχεδίασε και μελέτησε πλήρως το αεροδυναμικό πακέτο μας σε CFD (Beta CAE), ενώ για πρώτη φορά προχωρήσαμε στην κατασκευή των εξαρτημάτων, ενσωματώνοντας ως καινοτομία το DPS Production System, ένα ενεργό αερόφρενο που βελτιώνει την απόσταση πέδησης.
Στον τομέα των ηλεκτρονικών, σχεδιάσαμε custom PCB για τον έλεγχο θερμοκρασιών και λειτουργιών του οχήματος, ενισχύοντας την αξιοπιστία του πρωτοτύπου μας.
Τέλος, στον τομέα του marketing, η ομάδα πολλαπλασίασε το περσινό budget και ανέπτυξε όλα τα social media κανάλια, επαναφέροντας το LinkedIn και επιδιώκοντας συνεχή εύρεση πόρων ώστε να ταξιδέψει όλη η ομάδα στην Ισπανία, χωρίς να μείνει κανένα μέλος πίσω.
Γενικά, είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα μας φέτος. Βγήκε πάρα πολλή δουλειά και πιστεύω ότι το αποτέλεσμα θα ανταμείψει τον αγώνα μας. Μάθαμε πάρα πολλά, κάναμε λάθη, αλλά σαν ομάδα, με πείσμα, βγάλαμε τη δουλειά που έπρεπε.
Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε θερμά τους καθηγητές μας, που στάθηκαν στο πλευρό μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, καθώς και τους χορηγούς μας — από τον μεγαλύτερο μέχρι τον μικρότερο — που πίστεψαν σε εμάς και έδωσαν σχήμα στο όνειρο και τον κόπο μας”.
Η προσπάθειά μας υποστηρίζεται από τις εταιρείες:
empisteutiko.gr
IDEA Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών
BMW Motorrad Hellas
Beta Simulation Solutions
EAB
Εγνατία Οδός Α.Ε.
Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών
ARP Racing Academy
ABB
Alfa Solid Works
Ansys
Raycap
KENOTOM
KEBE
IPG Automotive
VI-GRADE
ZEROCHASSIS
FIBRAN
SP Premium Motorcycle Services
NOCTUA
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ Όργανα Μέτρησης
POWER TECHNOLOGY
ΡάφιαShop.gr
LOCTITE
ΙΚΤΕΟ Σερρών
GR SUPPLIES
DOUKAKIS Metal Design
Katranitsa Theodora (Foreing Languages School)
Family Kitchen
ALFAKEM
ΚΔΜ2
ΙΚΤΕΟ ΞΥΛΑΓΡΑΣ ΑΕ
AUTOCOVER
Zarakis.gr Επιγραφοποιία
CANCO
HEL
ERASMUS
Spmotorsports
COLORDROP
TYPOGRAPHIC
Συνεργείο Καθαρισμού “Η Λεπτομέρεια”
SKLERO S.A.
HUBER+SUHNER
2WO.gr
MT-Lab
CraftBotics
INTRAMOTO
Tyre Pro