Είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης αποτελεί μια ισχυρή μονάδα στο ελληνικό θέατρο
Έσπασε η σιωπή στο θέατρο καθώς συνεχείς πλέον είναι οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση.
Όταν η Ζέτα Δούκα κατήγγειλε τον Γιώργο Κιμούλη στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα για βίαιη συμπεριφορά, σε μια ερώτηση που της έκανε σχετικά τις καταγγελίες που είχαν έρθει εκείνες στις ημέρες στο φως από τη Σοφία Μπεκατώρου, κανένας δε μπορούσε να φανταστεί ότι είχε μόλις πέσει το πρώτο τουβλάκι του ντόμινο που αφορούσε κακοποιήσεις και παρενοχλήσεις λεκτικές, εργασιακές και σεξουαλικές μέσα στο ελληνικό θέατρο.
Είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης αποτελεί μια ισχυρή μονάδα στο ελληνικό θέατρο.
Από την εποχή του «Χάι Ροκ» και τις στενές σχέσεις που διατηρούσε και μετέπειτα με ισχυρούς παράγοντες των ραδιοτηλεοπτικών μέσων ο Φιλιππίδης έλυνε και έδενε, σε παραγωγές θεατρικές και τηλεοπτικές, προσλαμβάνοντας, απολύοντας αλλά ακόμα και τιμωρώντας όποιον και όποια δε του άρεσε.
Τα κασέ του ήταν πάντα πολύ ψηλά και ο ίδιος δεν έκρυβε τον πολυτελή και άνετο τρόπο ζωής του.
Διαβάστε επίσης: Πέτρος Φιλιππίδης : Ανεπιθύμητος στο Σοφικό Κορινθίας – Έγραψαν συνθήματα στο εξοχικό του
Όπως δεν έκρυβε ότι είναι ένας άνθρωπος με εξουσία, κάτι που δήλωνε με το καλημέρα σε κάθε συνομιλητή του σχετικά με το ποιος έχει το πάνω χέρι.
Όμως, το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Πέτρος Φιλιππίδης βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα» αφού γύρω από το όνομά του γίνεται λόγος για λεκτική βία και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.
Και είναι η πρώτη φορά που στο ΣΕΗ έχουν φτάσει δεκάδες καταγγελίες.
Την αρχή έκαναν τρεις ηθοποιοί, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Πηνελόπη Αναστασσπούλου και η Λένα Δροσάκη αναφέροντας συγκεκριμένα περιστατικά επί και εκτός σκηνής για ασελγείς πράξεις, λεκτική βία και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.
Πολλοί ήταν εκείνοι που δεν περίμεναν ότι ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, Πέτρος Φιλιππίδης ο λαμπερός απόφοιτος του «Θεάτρου Τέχνης» που έχει ξεχωρίσει για την κωμική του στόφα θα παρακολουθούσε μετά από 35 χρόνια μιας επιτυχημένης καριέρας, τη χιονοστιβάδα των καταγγελιών.
Οι φήμες τις τελευταίες ημέρες ολοένα και πλήθαιναν για καταγγελίες που αφορούν το όνομά του.
Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για τον Πέτρο Φιλιππίδης καθώς ο φάκελος με τις καταγγελίες σε βάρος του έχει ήδη παραδοθεί από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) στην Εισαγγελία και η διαδικασία εξέτασης των καταγγελλόντων και των μαρτύρων ξεκινά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο φάκελος περιλαμβάνει ήδη οκτώ επώνυμες καταγγελίες, ενώ μία ακόμη γυναίκα που τον έχει καταγγείλει δημοσίως με συνέντευξή της αναμένεται να κληθεί να καταθέσει. Στις καταγγελίες σε βάρος του ο ηθοποιός έχει να αντιπαραθέσει έναν πολύ μεγάλο αριθμό μαρτύρων υπεράσπισης που αυτή την ώρα φτάνουν πάνω από 50.
Η κοινωνία έχει πραγματικά σοκαριστεί από όσα ακούγονται για τον γνωστό ηθοποιό.
Προς το παρόν ο Πέτρος Φιλιππίδης κρατάει κλειστό το… στόμα του για τις καταγγελίες που συνεχώς προκύπτουν.
Η τελευταία είναι του Γιώργου Ψάλτου, ο οποίος τον καταγγέλλει για ξυλοδαρμό σε συγκεκριμένη σκηνή του έργου «Φον Δημητράκης» επί μία ολόκληρη σεζόν, κάνοντας λόγο για ανελέητο ξύλο.
«Έτρεμα τη στιγμή που θα βγω στη σκηνή», έχει αναφέρει ο ηθοποιός.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης σεζόν, ο κ. Ψάλτου δεχόταν ανελέητο ξύλο επί σκηνής από τον κ. Φιλιππίδη, κάτι βέβαια που δεν γινόταν αντιληπτό στο κοινό που παρακολουθούσε.
Από τις κακουχίες, ο κ. Ψάλτου έπαθε θλάση και φλεγμονή, ωστόσο το υπέμενε καθώς βρισκόταν σε δεινή οικονομική κατάσταση. Υπήρχαν μάλιστα στιγμές που δεν μπορούσε να το αντιμετωπίσει.
Τα… φιλιά
Αυτό που έχει συγκλονίσει είναι η εξομολόγηση της ηθοποιού Αννας – Μαρίας Παπαχαραλάμπους για τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη από τον Πέτρο Φιλιππίδη.
Σε ένα σημείο της, ωστόσο, αναφέρεται στα φιλιά που έδινε με τον Πέτρο Φιλιππίδη επί σκηνής, κατά τη διάρκεια του θεατρικού έργου. Κι όπως καταγγέλλει έδινε αυτά τα φιλιά κατ’ εντολήν του Πέτρου Φιλιππίδη παρ’ ότι του ζητούσε να αλλάξει ο τρόπος που γινόταν η σκηνή.
«Το συγκεκριμένο έργο μάλιστα δεν δικαιολογεί ούτως ή άλλως μια τέτοια σκηνική συμπεριφορά, αφού πρόκειται για μια τρυφερή ιστορία. Όταν του ζητούσα με ευγενικό τρόπο μήπως μπορούν τα φιλιά αυτά να γίνονται με άλλον, πιο θεατρικό τρόπο, εκείνος μου απαντούσε: “Εγώ είμαι σκηνοθέτης, εγώ αποφασίζω!”.
Ιδίως όταν έρχονταν συγγενείς και φίλοι μου να με δούνε στην παράσταση, πριν βγούμε στη σκηνή, του ζητούσα θερμή παράκληση να σταματήσει να το κάνει, όμως αυτός με αγνοούσε επιδεικτικά. Την ίδια μάλιστα συμπεριφορά αλλά και χειρότερη επεδείκνυε όταν ερχόταν ο τότε σύντροφός μου (τον οποίο και είχε γνωρίσει) να δει την παράσταση, πιάνοντάς με διαρκώς σε διάφορα σημεία του σώματός μου και δίνοντάς μου με ακόμη μεγαλύτερο πάθος αυτά τα πιεστικά και ανάρμοστα φιλιά ενώπιόν του.
Προφανώς όλο αυτό του δημιουργούσε ένα νοσηρό αίσθημα υπεροχής. Το γεγονός αυτό με είχε αναγκάσει να ζητάω σε δικούς μου ανθρώπους να μην έρχονται στην παράσταση (μήπως και η συμπεριφορά του μετριαστεί), τους ζητούσα όμως κάθε φορά να με περιμένουν έξω από το θέατρο το βράδυ, ώστε να μπορώ να φύγω χωρίς να με παρενοχλήσει ο καταγγελλόμενος», αναφέρει η ηθοποιός στην καταγγελία της.
Πώς αποφάσισε να γίνει ηθοποιός
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου, ο Πέτρος Φιλιππίδη είχε μιλήσει για την καριέρα του στην υποκριτική, τα πρώτα του βήματα αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, τη σχέση του με τα media και την «ρετσινιά του δύσκολου συνεργάτη».
«Είχα μια θεατρόφιλη μάνα, και επειδή δεν είχε παρέα να πάει στο θέατρο έπαιρνε εμένα. Πηγαίναμε και στο θέατρο και στο σινεμά, συχνά. Με πήγε στο καμαρίνι μια μέρα και γνώρισα τον μεγάλο ηθοποιό το Διαμαντόπουλο.
Στο σχολείο είχα μια καθηγήτρια που είχε φαγωθεί και μου έλεγε ότι πρέπει να γίνω ηθοποιός.
Δεν ήμουν καλός στα μαθήματα αλλά επειδή μου είπε αυτή τη φράση η καθηγήτρια ασχολήθηκα και έγινα καλός. Λίγο πριν τελειώσω το σχολείο, αποφάσισα να μη δώσω στο πανεπιστήμιο και να γίνω ηθοποιός.
Πήγα το ΄80 στη σχολή του Κουν, απροετοίμαστος δεν πέρασα και πήγα στη σχολή Σταυράκου για να μάθω σκηνοθεσία. Μετά από τρία χρόνια, έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και στου Κουν.
Πέρασα και στις δυο και επέλεξα τη σχολή του Κουν».
Όταν η Κάτια Δανδουλάκη απέλυσε τον Πέτρο Φιλιππίδη
Το περιστατικό που συνέβη πολύ πρόσφατα -το 2019- εις βάρος της Λένας Δροσάκη είναι γνωστό σε δημοσιογράφους και ηθοποιούς και πολύ ενδεικτικό της συμπεριφοράς του.
Η ίδια καταγγέλλει στο ΣΕΗ ότι παρενοχλήθηκε αρχικά όταν ήταν φοιτήτρια στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Αρμένη.
Κάποια στιγμή οι φοιτητές επισκέφθηκαν γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο καταγγελλόμενος, εκεί την ξεχώρισε και άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά.
Την απείλησε ανοικτά ότι θα φροντίσει να μεσολαβήσει, ώστε να μην περάσει τις εξετάσεις του Υπουργείου. Ακολούθησε συγκεκριμένο περιστατικό και η ηθοποιός πράγματι δεν πέρασε τις εξετάσεις, με τον καταγγελλόμενο να εισβάλλει στην αίθουσα των εξετάσεων και να μιλάει προσωπικά με την επιτροπή.
Το 2019, στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη», όπως λέει η Λένα Δροσάκη:
«Άρχισαν τα ίδια περιστατικά, άλλες φορές κατ’ ιδίαν, αλλά ενώπιων όλου του θιάσου. Κάποια στιγμή όλη αυτή η απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά έφθασε στο αποκορύφωμά της.
Μια μέρα χωρίς λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενάντια σε εμένα και τον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, νομίζοντας ότι έχουμε κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε.
Η πρόβα διακόπηκε και η κυρία Δανδουλάκη του ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη.