προγραμματισμένη συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας ακυρώθηκε όπως ενημέρωσε και ο ίδιος ο τραγουδιστής τους θαυμαστές του, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Instagram. Συγκεκριμένα, ο Νίκος Οικονομόπουλος ανέφερε στο μήνυμα προς τους διαδικτυακούς του φίλους πως η Αρχαιολογία έκρινε ότι η εκδήλωση δεν σύναδε με την ιστορικότητα του χώρου ενώ ενημέρωσε πως όσοι έχουν εκδώσει εισιτήρια θα πάρουν πίσω τα χρήματά τους.
Ο τραγουδιστής ενοχλημένος, ανακοίνωσε πως σκοπεύει να κινηθεί νομικά, υποστηρίζοντας πως η Αρχαιολογία «ενεργεί με όλως περίεργα κριτήρια περί της πολιτισμικής ποιότητας, επιτρέποντας κατά το δοκούν τη διεξαγωγή συναυλιών στον χώρο του Παλαιού Φρουρίου».
Από την άλλη, η Πρόεδρος Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο facebook προχώρησε σε ανακοίνωση με την οποία ανέφερε πως: «η συναυλία για την οποία δόθηκε η άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων στο Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας δεν ήταν συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου, αλλά του Κερκυραίου σαξοφωνίστα και συνθέτη Γιώργου Κατσαρού μαζί με τον Νίκο Οικονομόπουλο», ενώ τόνισε πως η «ΕΦΑ Κέρκυρας δεν δίνει το Παλαιό Φρούριο για συναυλίες τέτοιου είδους μουσικής».
Το μήνυμα του Νίκου Οικονομόπουλου
«Φίλοι μου στην Κέρκυρα και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Επικοινωνώ μαζί σας από την όμορφη πόλης της Κέρκυρας και θέλω να σας ζητήσω συγγνώμη για τη ματαίωση της συναυλίας μου που είχε προγραμματιστεί για την Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022 στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας. Δυστυχώς, η Αρχαιολογία της Κέρκυρας, θεώρησε ότι η συναυλία μας με την Φιλαρμονική Εταιρία Σκριπερού Κερκύρας δεν σύναδε με την ιστορικότητα του χώρου. Προφανώς, η Αρχαιολογία ενεργεί με όλως περίεργα κριτήρια περί της πολιτισμικής ποιότητας, επιτρέποντας κατά το δοκούν τη διεξαγωγή συναυλιών στον χώρο του Παλαιού Φρουρίου. Η απόρριψη της αίτησής μας, μας κοινοποιήθηκε μόλις χθες, 17 Αυγούστου 2022 και ενώ όλα ήταν έτοιμα για τη διεξαγωγή της συναυλίας. Δεν περίμενα ποτέ ότι το κοινό της Κέρκυρας θα είχε τέτοια αντιμετώπιση από την Κυρία Αρχαιολογία. Βέβαια, Κερκυραίοι φίλοι, μας ενημέρωσαν ότι δεν είμασταν μόνο εμείς θύματα της νοοτροπίας της Αρχαιολογίας Κέρκυρας. Είμαι πραγματικά πολύ στεναχωρημένος που δεν μπόρεσα να επικοινωνήσω μαζί σας. Μαζί με εσάς αδικήθηκα κι εγώ από την νοοτροπία της Αρχαιολογίας. Βεβαίως, το θέμα δεν θα μείνει έτσι. Θα έχει την ανάλογη νομική αντιμετώπιση. Στους χιλιάδες φίλους μου που έχουν ήδη εκδώσει εισιτήρια, όπου βεβαίως θα τους τους επιστραφούν άμεσα τα χρήματά τους, υπόσχομαι ότι πολύ σύντομα θα είμαι μαζί τους» έγραψε ο Νίκος Οικονομόπουλος.
Η απάντηση της Δέσποινας Κουτσούμπα
«Σχετικά με την συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου στο παλιό Φρούριο Κέρκυρας.
Η συναυλία για την οποία δόθηκε η άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων στο παλαιό Φρούριο Κέρκυρας ΔΕΝ ήταν συναυλία του Νίκου Οικονομόπουλου, αλλά του κερκυραίου σαξοφωνίστα και συνθέτη Γιώργου Κατσαρού μαζί με τον Ν. Οικονομόπουλο.
Όταν όμως κυκλοφόρησε η αναγγελία της συναυλίας (βλ. φωτο), ο Γ. Κατσαρός δεν υπήρχε πουθενά. Ως εκ τούτου, η άδεια που είχε η εταιρεία παραγωγής δεν ίσχυε, αφού δεν πληρούνταν οι όροι με βάση τους οποίους είχε δοθεί. Αυτό το αποκρύπτει στην ανάρτησή του ο τραγουδιστής!
Δεν έγινε λοιπόν καμία αιφνιδιαστική “ακύρωση” από πλευράς ΕΦΑ Κέρκυρας (δεν λεγόμαστε “Αρχαιολογία” γενικώς και αορίστως, πόσο μάλλον “κύρια Αρχαιολογια” λεγόμαστε Εφορείες Αρχαιοτήτων και είμαστε υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ) ούτε έχει κανέναν απολύτως νόμιμο λόγο ο τραγουδιστής να κινηθεί νομικά όπως “προειδοποιεί” στην ανάρτησή του. Ας βγάλει άκρη με την εταιρεία παραγωγής για ποιο λόγο το αίτημα για την συναυλία παρουσίαζε άλλη συναυλία από αυτή που επρόκειτο να γίνει, για ποιο λόγο δεν ζητήθηκε άλλος χώρος για την συναυλία, που να μην είναι προστατευόμενος εντός μνημείου UNESCO (!), και αν έχουν κατανοήσει τι σημαίνει “οποιαδήποτε αλλαγή στους όρους αίρει αυτοδίκαια την παρούσα έγκριση” που αναγράφεται στις αποφάσεις των δημοσίων υπηρεσιών.
Ως προς τα υπόλοιπα που αναφέρει ο τραγουδιστής, θα θέλαμε να τον πληροφορήσουμε ότι η Κέρκυρα ως σύνολο είναι προστατευόμενη με βάση τον αρχαιολογικό νόμο, με βάση τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας μας σχετικά με κηρυγμένους χώρους UNESCO, αλλά και με βάση την κοινή λογική, που λέει ότι η ομορφιά και η φυσιογνωμία των μνημείων της Κέρκυρας πρέπει να διαφυλαχθεί.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας προσπαθεί να κινηθεί -όπως και σε άλλα αντίστοιχα μέρη διεθνώς- στη λεπτή γραμμή που είναι η προστασία των μνημείων και του οικιστικού συνόλου μαζί με την ανάγκη διαβίωσης κατοίκων και τουριστών και της επανάχρησης των μνημείων με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Το παλαιό Φρούριο Κέρκυρας είναι χώρος στον οποίο γίνονται μουσικές εκδηλώσεις που συνάδουν με τον χώρο και εξασφαλίζουν την μη φθορά των μνημείων. Χωρίς να έχω κανένα πρόβλημα -προσωπικώς- με το είδος της μουσικής του Ν. Οικονομόπουλου, υπάρχουν πάρα πολλοί χώροι για να κάνει μια συναυλία χωρίς τους περιορισμούς που θέτει το περιβάλλον ενός μνημείου, ούτε για τον ίδιο ούτε για το κοινό της συναυλίας. Και ορθώς η ΕΦΑ Κέρκυρας δεν δίνει το παλαιό Φρούριο για συναυλίες τέτοιου είδους μουσικής (και μάλιστα όπως περιγράφεται στη φώτο 2).
Τίποτε από τα παραπάνω δεν θα είχε συμβεί, και το κοινό του θα τον απολάμβανε κανονικότατα την Παρασκευή, αν το αρχικό αίτημα δεν ήταν παραπλανητικό, αν η εταιρεία παραγωγής δεν είχε επιλέξει να πάρει μια άδεια με άλλα στοιχεία κι αν είχε επιλέξει έναν άλλο χώρο για τη συναυλία. Θεωρώντας -εικάζω- ότι στην ΕΦΑ Κέρκυρας είναι… ντουγάνια που δεν θα πάρουν χαμπάρι το δούλεμα που πήγαν να τους ρίξουν. Αντί λοιπόν να κατηγορεί ο Ν. Οικονομόπουλος την “Αρχαιολογία” ας κοιτάξει καλύτερα τα του οίκου του…» έγραψε η Δέσποινα Κουτσούμπα.