Το τρίτο τρίμηνο του 2023, το Netflix ανακοίνωσε ότι πρόσθεσε 8,8 εκατομμύρια συνδρομητές
Όταν το Netflix ανακοίνωσε ότι σκέφτεται να απαγορεύσει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, πριν από μερικά χρόνια, οι αντιδράσεις των συνδρομητών ήταν έντονες.
Πολλοί δήλωσαν ότι θα εγκαταλείψουν την πλατφόρμα, χρησιμοποιώντας το hashtag #CancelNetflix, ενώ άλλοι έκλεισαν αποφασιστικά και χωρίς δεύτερες σκέψεις, τους λογαριασμούς τους.
Σε κανέναν δεν άρεσε η ιδέα. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: ξέραμε ότι αυτό έπρεπε να συμβεί.
Για χρόνια, το Netflix έκανε τα στραβά μάτια στην κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, ενθαρρύνοντάς την μάλιστα, πολλές φορές. Αλλά αυτό συνέβαινε όταν το Netflix βρισκόταν σε μια φάση εκθετικής ανάπτυξης που οδήγησε την τιμή της μετοχής της εταιρείας σε υψηλά επίπεδα το 2021, ξεπερνώντας τα 690 δολάρια.
Όμως, το 2022, το Netflix ανέφερε ότι οι συνδρομητές της πλατφόρμας μειώθηκαν για πρώτη φορά σε περισσότερο από μια δεκαετία – περίπου 200.000 λογαριασμοί έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο εκείνης της χρονιάς και σχεδόν 1 εκατομμύριο το δεύτερο. Αν σκεφτούμε τις απώλειες αυτές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο χώρος του streaming είχε γίνει πολύ πιο ανταγωνιστικός, με Hulu, Disney+, Prime Video, Paramount+ και άλλες πλατφόρμες, το Netflix βρέθηκε σε δύσκολη θέση.
Παρά την απειλή της απαγόρευσης της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, το hastag #CancelNetflix δεν επηρέασε. Σύμφωνα με το BusinessInsider, το τρίτο τρίμηνο του 2023, το Netflix ανακοίνωσε ότι πρόσθεσε 8,8 εκατομμύρια συνδρομητές, ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Τα νούμερα του τέταρτου τριμήνου ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακά, με 13,1 εκατομμύρια νέους συνδρομητές, αγγίζοντας συνολικά τα 260 εκατομμύρια. Αυτό αντιπροσώπευε ένα κέρδος σχεδόν 30 εκατομμυρίων σε σύγκριση με το 2022.
Δύο κινήσεις, σύμφωνα με τον Jadrian Wooten του Virginia Tech, βοήθησαν το Netflix να αυξήσει τα νούμερα. Καταρχάς, η καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης συνοδευόταν από την εισαγωγή ενός σχεδίου συνδρομής βασισμένου σε διαφημίσεις, περίπου 7 δολάρια το μήνα, φθηνότερο από την τυπική προσφορά χωρίς διαφημίσεις και ελαφρώς πιο οικονομικό από έναν λογαριασμό στο Hulu. Δεύτερον, η εταιρεία πρόσφερε τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να προσθέτουν χρήστες με έναν επιπλέον χρόνο για περίπου 8 δολάρια το μήνα.
Αν και η καταστολή των κωδικών πρόσβασης ήταν ανεπιτυχής στην εξάλειψη των αντιπάλων του Netflix, αποδείχθηκε ότι ήταν αποτελεσματική για την αύξηση του αριθμού των συνδρομητών. Είναι ένα βήμα που μπορεί να ερμηνευθεί ως μέρος μιας στρατηγικής του Netflix για την εισαγωγή περισσότερων επιλογών συνδρομής. Πιθανόν να δούμε αύξηση των τιμών, περισσότερες διαφημίσεις ή άλλες επιπλέον παροχές που θα επηρεάζουν την πρόσβαση στην ταινιοθήκη του Netflix. Και παρότι αυτό μπορεί να είναι ενοχλητικό για κάποιους, από οικονομική σκοπιά, αποτελεί ένα λογικό βήμα για μια εταιρεία που επιδιώκει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε έναν ρυθμιζόμενο αγοραστικό χώρο.
Πηγή: newmoney.gr