Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Netflix αξιοποίησε Τεχνητή Νοημοσύνη σε πρωτότυπη παραγωγή του, σύμφωνα με δηλώσεις του συνδιευθύνοντος συμβούλου της πλατφόρμας, Τεντ Σαράντος.
Η νέα εποχή στη βιομηχανία του θεάματος
Όπως δήλωσε, η τεχνολογία αυτή δεν χρησιμοποιείται απλώς για τη μείωση του κόστους, αλλά και για τη βελτίωση της δημιουργικής διαδικασίας.
Η αργεντίνικη σειρά επιστημονικής φαντασίας «The Eternaut» αποτελεί την πρώτη παραγωγή στην οποία χρησιμοποιήθηκε γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (generative AI) για τη δημιουργία οπτικών εφέ (VFX). Η σειρά αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας επιζώντων μετά από μια φονική χιονόπτωση που πλήττει το Μπουένος Άιρες.
Ο Τεντ Σαράντος αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη σκηνή της σειράς, όπου απεικονίζεται η κατάρρευση ενός κτιρίου. Όπως εξήγησε, η ομάδα των VFX καλλιτεχνών χρησιμοποίησε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακό αποτέλεσμα, με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς.
«Η συγκεκριμένη ακολουθία ολοκληρώθηκε δέκα φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα ήταν δυνατό με τις παραδοσιακές μεθόδους», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η χρήση αυτών των εργαλείων καθιστά δυνατές παραγωγές που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν απαγορευτικά δαπανηρές.
Η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας έχει προκαλέσει προβληματισμούς, κυρίως αναφορικά με τη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι το 2023, η AI αποτέλεσε κεντρικό ζήτημα στις απεργίες ηθοποιών και σεναριογράφων στο Χόλιγουντ. Οι κινητοποιήσεις οδήγησαν σε νέες συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες διασφαλίζουν ότι η χρήση της τεχνολογίας αυτής θα παραμένει υπό τον έλεγχο των εργαζομένων.
Απαντώντας σε αυτές τις ανησυχίες, ο Σαράντος τόνισε: «Αυτοί είναι πραγματικοί άνθρωποι που κάνουν πραγματική δουλειά με καλύτερα εργαλεία. Πιστεύω ότι αυτά τα εργαλεία βοηθούν τους δημιουργούς να επεκτείνουν τις δυνατότητες αφήγησης στην οθόνη – κι αυτό είναι αστείρευτα συναρπαστικό».
Οι δηλώσεις του CEO έγιναν στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με την πλατφόρμα, τα έσοδα ανήλθαν σε 11,08 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 16% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Η ισχυρή επίδοση αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στην επιτυχία της τρίτης και τελευταίας σεζόν του νοτιοκορεατικού θρίλερ «Squid Game», η οποία συγκέντρωσε ήδη 122 εκατομμύρια προβολές.
Πηγή: ethnos.gr