Την ώρα που η Γκρέτα Τούνμπεργκ κρατούνταν από τις ισραηλινές αρχές λόγω της συμμετοχής της σε ανθρωπιστική αποστολή προς τη Γάζα, η μικρότερη αδελφή της, Μπεάτα Έρνμαν, ανέβαζε στο Instagram ένα βίντεο όπου εμφανίζεται με διχτυωτό καλσόν και κορσέ, εκτελώντας μια αισθησιακή χορογραφία με αυτοπεποίθηση.
Στην ανάρτησή της δεν υπήρχε ίχνος αγωνίας για την τύχη της Γκρέτα, γεγονός που επιβεβαίωνε αυτό που ήδη υποψιαζόταν το κοινό: οι δύο αδελφές έχουν πάρει τελείως διαφορετικούς δρόμους.
Η 19χρονη Μπεάτα, που πλέον χρησιμοποιεί το επίθετο της μητέρας της και όχι το «Τούνμπεργκ», ακολουθεί καριέρα τραγουδίστριας και ερμηνεύτριας, δηλώνοντας πως η φωνή της είναι «χτισμένη πάνω στον πόνο».
Η επιλογή του επιθέτου της ίσως αντανακλά την ανάγκη της να διαφοροποιηθεί από τη διάσημη και κατά ορισμένους αμφιλεγόμενη αδελφή της. Όπως και η μητέρα τους, Μελένα Έρνμαν, διακεκριμένη μέτζο σοπράνο και πρώην συμμετέχουσα στη Eurovision, έτσι και η Μπεάτα έχει διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, γεγονός που την έχει φέρει αντιμέτωπη με δυσκολίες από μικρή ηλικία.

Το 2019, η Γκρέτα είχε δηλώσει δημοσίως: «Αυτός που υποφέρει είναι η αδελφή μου», περιγράφοντας τη συναισθηματική πίεση που δέχθηκε η Μπεάτα ως έφηβη, εξαιτίας της ακτιβιστικής της δράσης. Πλέον, έξι χρόνια αργότερα, η Μπεάτα φαίνεται να έχει βρει τον δρόμο της: ακολουθεί τα βήματα της μητέρας της στην όπερα, ενώ παράλληλα χτίζει παρουσία στα social media, υποστηρίζοντας ότι ο ρόλος του καλλιτέχνη είναι να προκαλεί συναισθήματα – όχι λύπηση.
Η ίδια θυμάται πως κατά την πρόσφατη εμφάνισή της στο Musikaliska της Στοκχόλμης –εκεί όπου κάποτε βραβεύτηκε ο Άλμπερτ Αϊνστάιν– κάποιοι θεατές φοβήθηκαν, άλλοι κάλυψαν τα αυτιά τους, ενώ μερικοί την αποθέωσαν. «Δεν με νοιάζει αν με αγαπούν ή με μισούν, αρκεί να νιώθουν κάτι», έγραψε η ίδια στο Instagram.
Η ιστορία της Μπεάτα δεν είναι καινούργια. Από τα 13 της εμφανιζόταν σε τηλεοπτικά σόου, όπως το Bingolotto, όπου ερμήνευσε το τραγούδι της «Bara Du Vill». Η εκπομπή τη χαρακτήρισε τότε «τεράστιο ταλέντο», ενώ και η Γκρέτα είχε εκφράσει την υπερηφάνεια της για τη «σούπερ ταλαντούχα αδελφή μου». Την ίδια περίοδο όμως, η Μπεάτα είχε αποκαλύψει στους 14.000 ακόλουθούς της ότι περνούσε δύσκολες στιγμές, μιλώντας για τη βαρύτητα που έχουν ακόμη και τα πιο «ασήμαντα» αρνητικά σχόλια.
Παρά τις δυσκολίες, είχε συμμετάσχει στις δράσεις Fridays for Future, στηρίζοντας την ακτιβιστική προσπάθεια της αδελφής της.

Το 2020, επιλέχθηκε να ενσαρκώσει τη νεαρή Εντίθ Πιάφ σε μιούζικαλ όπου η μητέρα της υποδυόταν τη μεγάλη Γαλλίδα τραγουδίστρια σε μεγαλύτερη ηλικία. «Είναι όνειρο που έγινε πραγματικότητα», είχε δηλώσει.
Τα τελευταία χρόνια, η Μπεάτα –ή Μπέα όπως προτιμά να τη φωνάζουν– κάνει περιοδείες σε όλη τη Σουηδία, συμμετέχει σε μεγάλες παραγωγές και δείχνει να έχει κερδίσει την αυτοπεποίθησή της. Σε μία από τις πιο σημαντικές της εμφανίσεις, ερμήνευσε ιταλικό άσμα στην πρεμιέρα της ταινίας «Maria Callas» της Αντζελίνα Τζολί.
Ωστόσο, δεν διστάζει να στηλιτεύσει το σουηδικό καλλιτεχνικό κατεστημένο για την αδιαφορία του απέναντι σε νέα κορίτσια με ταλέντο. Σε πρόσφατο Insta Story, ανέβασε screenshot με κείμενο από το κινητό της, γράφοντας πως ένα κορίτσι «δεν λαμβάνει προσκλήσεις, ούτε χειροκροτήματα, ούτε καρδιές στα σχόλια». Μίλησε για μοναξιά και συνεχή έκθεση, σημειώνοντας πως «το να παραμένεις εκεί χωρίς να μικραίνεις τον εαυτό σου, είναι πράξη θάρρους».

Το αφήγημα αυτό έρχεται την ώρα που η Γκρέτα και οι υπόλοιποι 11 ακτιβιστές του «στόλου της ελευθερίας» απελαύνονται από το Ισραήλ. Η αποστολή, που ξεκίνησε την 1η Ιουνίου από την Ιταλία, με στόχο να ευαισθητοποιήσει για την ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα, αντιμετώπισε το ισραηλινό ναυτικό φράγμα και εμποδίστηκε. Το Ισραήλ είχε προειδοποιήσει ότι δεν θα επιτρέψει την είσοδο μη εξουσιοδοτημένων πλοίων όπως το «Madleen».
Η ιστορία των δύο αδελφών, αν και ξεχωριστή, παραμένει παράλληλη: η Γκρέτα στο προσκήνιο της πολιτικής και του ακτιβισμού, η Μπεάτα στη σκηνή της τέχνης και της προσωπικής απελευθέρωσης.