«Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος» και κάπως έτσι, αφού οι εμπλεκόμενοι στην εκκαθάριση των μικροσυναλλαγών με κάρτες δεν μείωσαν αυτοβούλως τις προμήθειές τους, το κράτος ανέλαβε δράση.
Υλοποιώντας λοιπόν την προειδοποίησή του, το ΥΠΕΘΟ έφερε τροπολογία στη Βουλή με την οποία οι προμήθειες για συναλλαγές αξίας ως 10 ευρώ με κάρτα μειώνονται ως εξής:
Η ανώτατη προμήθεια εκκαθάρισης που χρεώνεται έμπορος από πάροχο υπηρεσιών πληρωμών δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,50% της αξίας συναλλαγής.
Η ανώτατη διατραπεζική προμήθεια δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας συναλλαγής για χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες ιδιωτών και το 0,15% της αξίας συναλλαγής για πιστωτικές κάρτες ιδιωτών.
Η ανώτατη χρέωση του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών από διεθνείς οργανισμούς καρτών δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,10% της αξίας συναλλαγής.
Ο… τιμοκατάλογος του ΥΠΕΘΟ έχει ισχύ για 3 χρόνια και αφορά συγκεκριμένες επιχειρήσεις, που ανήκουν στη «μικρή λιανική», δηλαδή:
Παντοπωλεία και mini markets
Πρακτορεία Τύπου και περίπτερα
Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες
Είδη καπνιστών, καπνοπωλεία
Αρτοποιεία
Ταξί
Καταστήματα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών ειδών
Καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων
Στεγνοκαθαριστήρια
Καταστήματα επιδιόρθωσης υποδημάτων
Ραφεία, επιδιορθώσεις/μεταποιήσεις ενδυμάτων
Καταστήματα ειδών ραπτικής, πλεκτικής, ιδίως υφασμάτων
Διάφορα καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα, εξειδικευμένα καταστήματα
Διάφορα καταστήματα γενικών εμπορευμάτων
Καταστήματα ποικίλων ειδών (ψιλικών)
Λύση και στον «Τειρεσία»
Με νομοθετική ρύθμιση λύνεται και το άλλο πρόβλημα που προέκυψε στην πορεία της υποχρεωτικής εγκατάστασης POS παντού και της διασύνδεσής τους με τις ταμειακές μηχανές και το Taxis.
Πλησιάζοντας λοιπόν προς τις καταληκτικές προθεσμίες -και πριν τις παρατάσεις-, έφταναν στο ΥΠΕΘΟ όλο και περισσότερες περιπτώσεις επιτηδευματιών στους οποίους οι τράπεζες έβαζαν «μπλόκο» στα POS επειδή ήταν γραμμένοι στα κατάστιχα του «Τειρεσία». Κι αν σε κάποιες περιπτώσεις από αυτές οι επιτηδευματίες ειλικρινώς επιθυμούσαν να επιλυθεί το πρόβλημα, η γενική αίσθηση στο ΥΠΕΘΟ ήταν ότι, αν εξαιρεθεί μια τόσο μεγάλη μάζα επιχειρήσεων, θα άνοιγε μια ωραιότατη «τρύπα» στο ηλεκτρονικό δίχτυ που στήνεται μετά κόπων και βασάνων.
Η ρύθμιση του ΥΠΕΘΟ απαγορεύει στις τράπεζες την πρακτική αυτή, η οποία στρεβλώνει τις συνθήκες της αγοράς, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις-κακοπληρωτές να βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση απέναντι στη Φορολογική Διοίκηση σε σχέση με τους συνεπείς επιχειρηματίες, καθώς δεν θα προχωρούν στη διασύνδεση ΡOS με τις ταμειακές τους μηχανές και θα είναι δυσκολότερος ο φορολογικός τους έλεγχος.
Για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των τραπεζών απειλείται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ ανά παράβαση, ωστόσο μπαίνουν και δικλίδες ασφαλείας απέναντι στους «πονηρούς» επιτηδευματίες, καθώς με Απόφαση θα οριστούν:
α) η ελάχιστη προκαταβολή της ετήσιας αμοιβής τους,
β) το ποσό της εγγύησης που πρέπει να τους παρασχεθεί,
γ) το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πραγματοποίηση των συναλλαγών μέχρι την εκκαθάρισή τους, το οποίο θεωρείται επαρκές για την εξασφάλιση των απαιτήσεών τους.
Τέλη «με τον μήνα»
Στην τροπολογία-σκούπα συμπεριλαμβάνεται και η συνήθης διάταξη, με την οποία όσοι έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους μπορούν από αύριο, 1η Μαΐου, να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους- με τον γνωστό ηλεκτρονικό τρόπο- και να μη χάσουν την πασχαλινή έξοδο.
Η δυνατότητα αυτή δίνεται άπαξ, άρα δεν μπορεί κάποιος να άρει την ακινησία του οχήματος του πάνω από μία φορά τον χρόνο. Τα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στους μήνες κατά τους οποίους το όχημα θα παραμείνει σε κυκλοφορία και θα πρέπει να πληρωθούν πριν από την άρση της ακινησίας.
Πηγή: iefimerida.gr