Σε δεκάδες χιλιάδες υπολογίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν στην κατοχή τους το παλιό χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, όπως άλλωστε τους επιτρέπει ακόμη η σχετική νομοθεσία.
Ωστόσο ο νέος τύπος διπλώματος αναμένεται να γίνει υποχρεωτικός και για τους οδηγούς της παλιάς άδειας οδήγησης και σύμφωνα με την σχετική οδηγία που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση μπαίνουμε πλέον στα τελευταία δέκα χρόνια «ζωής» του παλιού διπλώματος.
Σύμφωνα με την Ε.Ε. ο παλαιός τύπος άδειας οδήγησης θα παραμείνει σε ισχύ έως και τις 19 Ιανουαρίου 2033. Μέχρι τότε, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, όλα τα χάρτινα διπλώματα θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί ώστε η άδεια ικανότητας να θεωρείται έγκυρη.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η Ε.Ε. επιθυμεί την αντικατάσταση του παλιού με το νέο δίπλωμα οδήγησης με κυριότερο από αυτούς την απουσία λατινικών χαρακτήρων από το παλιό δίπλωμα, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και την διασταύρωσή τους από τις αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών το λιγότερο δύσκολη.
Η έντονη φθορά που παρουσιάζει το χάρτινο δίπλωμα στο πέρασμα του χρόνου -τουλάχιστον σε εκείνα που δεν δέχτηκαν πλαστικοποίηση από τους κατόχους τους- είναι επίσης ένας από τους βασικούς λόγους για την αντικατάστασή του.
Η ίδια η φθορά, η οποία προκαλεί έντονες αλλοιώσεις στο χαρτί, μπορεί να κάνει ακόμη και αδύνατη την ανάγνωση των στοιχείων σε ενδεχόμενο έλεγχο από τις αρχές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αποκόλλησης της φωτογραφίας του οδηγού, ακόμη και αποχωρισμού των φύλων του τρίπτυχου. Σημαντική, επίσης, είναι και η ασφάλεια που προσφέρει το δίπλωμα νέου τύπου, το οποίο είναι πολύ δύσκολο να πλαστογραφηθεί σε σχέση με το χάρτινο δίπλωμα.
Πηγή: carandmotor.gr