Πρόκειται για πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), που εξελίχθηκε τους τελευταίους μήνες και βρίσκεται, πλέον, σε φάση ολοκλήρωσης. Το νέο σήμα βασίζεται σε αυτό που είχε παρουσιάσει ως πρόταση ο ΣΕΒΕ στον κ. Μητσοτάκη και τους άλλους πολιτικούς και επιχειρηματικούς φορείς της Β. Ελλάδος στις 22 Οκτωβρίου.
Τις τελευταίες 20 ημέρες το σήμα λαμβάνει την τελική του μορφή, στην οποία ενσωματώνονται παρατηρήσεις των φορέων, αλλά και του υπουργείου Εξωτερικών. Η συνεργασία ανάμεσα στον ΣΕΒΕ και την κυβέρνηση είναι καθημερινή και το αποτέλεσμά της θα αποκαλυφθεί σήμερα.
Τρία χαρακτηριστικά
Σύμφωνα με πληροφορίες το τελικό σήμα που θα παρουσιαστεί σήμερα από τον πρωθυπουργό, το οποίο στην ουσία βρίσκεται υπό διαμόρφωση μέχρι την τελευταία στιγμή, πιθανότατα θα έχει τα ακόλουθα τρία χαρακτηριστικά:
Πρώτον, στο κέντρο του σήματος θα δεσπόζει ένα μεγάλο «Μ», ένα γράμμα που υπάρχει σε όλες σχεδόν τις γλώσσες και η χώρα μας δεν θα ήθελε επουδενί να «χαρίσει» στα Σκόπια. Στην αρχική πρόταση του ΣΕΒΕ στο κέντρο του σήματος υπήρχε το «μ», ένα ελληνικό γράμμα, το οποίο όμως είναι παγκόσμιο σύμβολο μέσω των μαθηματικών. Μόνο που το «Μ» έχει το πλεονέκτημα να είναι γενικότερο και πολύ πιο αναγνωρίσιμο σε όλα τα πεδία.
Δεύτερον, το σύνθημα του σήματος φαίνεται ότι θα είναι «Macedonia. The Greek Great Land». Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική πρόταση η φράση ήταν «Macedonia. The Divine Great Land», παραπέμποντας στους Θεούς του Ολύμπου και την αρχαία ελληνική μυθολογία. Κι εδώ όμως ο νόμος της… Google φαίνεται να επικρατεί, αφού η λέξη Greek παραπέμπει ευθέως σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης στην Ελλάδα και τους Έλληνες.
Τρίτον, θα έχει δύο χρώματα, το άσπρο και το μπλε.
Αναγνωρίσιμο και με κύρος
Το ζητούμενο για το λογότυπο είναι να παραπέμπει σε κάτι αμιγώς ελληνικό και αναγνωρίσιμο, χωρίς αυτό να συνδέεται με πολιτικές παραμέτρους. Σε εικαστικό επίπεδο οφείλει να είναι ευανάγνωστο, λιτό, ευέλικτο, πρωτότυπο, διαχρονικό, χωρίς να προσδιορίζει άμεσα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.
Από τεχνική άποψη δεν πρέπει να περιορίζεται, ούτε να περιορίζει τη μέθοδο εκτύπωσης, ούτε να την επιβαρύνει οικονομικά, γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε μόνο το μπλε χρώμα, που παραπέμπει στην ελληνικότητα.
Πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμη και σε πολύ μικρές διαστάσεις και να παραμένει αναγνωρίσιμο, αλλά ταυτόχρονα και διακριτικό. Θα συνοδεύει το όνομα και την εικόνα του κάθε μακεδονικού brand, οπότε πρέπει να αντικατοπτρίζει τις αξίες του και να του προσδίδει το κύρος που αρμόζει.
Αγώνας και αγωνία
Ο αγώνας του ΣΕΒΕ για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη δημιουργία και την κατοχύρωση για τα ελληνικά μακεδονικά προϊόντα ενός διακριτού σήματος – σφραγίδα, αντικατοπτρίζει πλήρως την αγωνία των Ελλήνων εξαγωγέων.
Πρόκειται για ένα πρόσθετο όπλο στην εμπορική μάχη την οποία δίνουν καθημερινλά στις διεθνείς αγορές αντιμετωπίζοντας τους επιχειρηματίες της γειτονικής χώρας. Μια μάχη που –όπως λένε οι ίδιοι- μετά την συμφωνία των Πρεσπών και την επίσημη ονοματοδοσία της γειτονικής χώρας ως Βόρεια Μακεδονία, έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο.
Πηγή: voria.gr