Καναπές, netflix, φαγητό είναι το… τρίπτυχο πάρα πολλών αυτές τις ημέρες που ο κορονοϊός μας έχει κλείσει στα σπίτια μας.
Ωστόσο η μια από αυτές τις απολαύσεις μπορεί πλέον να μην είναι τόσο ευχάριστη, αφού η Κομισιόν απευθύνει έκκληση προς τους παρόχους υπηρεσιών ψυχαγωγίας να… χειροτερεύσουν την ανάλυσή τους!
Όσο αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που λόγω κορονοϊού μένουν στο σπίτι τους, είτε για να κάνουν τηλεργασία είτε απλώς για να «το ρίξουν» στο Netflix, στο Skype ή στο παραδοσιακό κουτσομπολιό διά τηλεφώνου, τόσο αρχίζουν να «ζορίζονται» τα δίκτυα σταθερών και κινητών επικοινωνιών.
Η βρετανική Vodafone, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η κρίση του κορονοϊού και η αλλαγή που έφερε στις συνήθειες των ανθρώπων έχει προκαλέσει μεγάλη αύξηση στην κίνηση δεδομένων στα διεθνή δίκτυά της, με την άνοδο να φθάνει ήδη το 50% σε μερικές χώρες, ενώ εκτιμά ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC.
Μερικοί πάροχοι λοιπόν στην Ευρώπη -η οποία δοκιμάζεται ιδιαίτερα από τη νόσο Covid-19- ανέφεραν τα πρώτα προβλήματα στις συνδέσεις των χρηστών, αν και διαβεβαίωσαν πως μέχρι στιγμής τα δίκτυα δουλεύουν καλά και ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις των χρηστών, οι οποίοι έχουν μεταφέρει τα σπίτια τους σε γραφεία ή κέντρα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας.
Ενώ προ κορονοϊού η μεγαλύτερη κίνηση στα δίκτυα ήταν τα απογεύματα και νωρίς το βράδυ, τώρα έχει επεκταθεί και το πρωί.
Αίτημα για… χειρότερη ανάλυση
Ο επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τιερί Μπρετόν κάλεσε τους παρόχους της Ευρώπης να εξετάσουν την πιθανότητα να κατεβάσουν την ανάλυση (σε standard από high-definition) των τηλεοπτικών και άλλων υπηρεσιών streaming, προκειμένου να βοηθήσουν τα ευρυζωνικά δίκτυα και να αποφορτίσουν την πίεση από τον τεράστιο όγκο δεδομένων.
Πάντως, μέχρι στιγμής, οι πάροχοι δεν φαίνεται να χρειάζεται να κάνουν κάτι τέτοιο.