Empisteutiko.gr
21.12.25 || 12:53
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Καραμανλής: Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για τις επιβατικές μεταφορές

21.06.2022
in Πολιτική
Share TweetShareEmail

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά την διάρκεια του υπουργικού Συμβουλίου παρουσίασε τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προβλέπει αλλαγές στις επιβατικές μεταφορές. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός, πρόκειται για τον Κανονισμό που εκδόθηκε το 2007 και περιελάμβανε μια μεταβατική περίοδο (μέχρι το 2019), προκειμένου οι εθνικές νομοθεσίες να εναρμονιστούν με τις προβλέψεις του.

Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, το εν λόγω Νομοσχέδιο είναι σύντομο μεν, περιλαμβάνοντας 36 άρθρα, αλλά εξόχως περιεκτικό δε, καλύπτοντας όλες τις πτυχές που θέτει ο 1370.

Στη συνέχεια, ο υπουργός διευκρίνισε ότι για μεν τις ευρύτερες μητροπολιτικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών έχει δοθεί σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες, δηλαδή, για την Αθήνα σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και για τη Θεσσαλονίκη σε ΟΣΕΘ κι ΟΑΣΘ.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Καραμανλής για δικογραφία για Τέμπη: “Είμαι βέβαιος για την αθωότητά μου – Να λάμψει η αλήθεια”

Τέμπη: Το Δικαστικό Συμβούλιο αποφασίζει τώρα για τις τυχόν ποινικές ευθύνες του Κώστα Αχ. Καραμανλή

23.07.2025
Πλακιάς σε Μητσοτάκη: Εάν θέλετε Ιφιγένειες, να βάζατε τα παιδιά σας στο τρένο

Νίκος Πλακιάς κατά Κώστα Καραμανλή: «Έπρεπε ήδη να έχει καταδικαστεί»

29.05.2025

Μάλιστα τόνισε ότι και οι δύο παραπάνω περιοχές «τελούν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», σημειώνοντας ότι «το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται σε αυτές τις περιοχές, είναι απολύτως συμβατό με τον Κανονισμό 1370/2007, και θα συνεχίσει να ισχύει ως έχει».

Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς, όπως συμβαίνει συνήθως στα νησιά.

«Εδώ η αρμοδιότητα “σπάει” στα δύο», είπε ο υπουργός επεξηγώντας ότι «για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για δε τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους, αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές».

Σημειώνεται, ότι τα παραπάνω έχουν ήδη διαμορφωθεί ως θεσμικό πλαίσιο, από τους Νόμους 4199/2013 για τις υπεραστικές μεταφορές, και τον 4568/2018 για τις αστικές μεταφορές, αλλά αυτό που δεν είχε θεσπιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η διαγωνιστική διαδικασία για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, δεδομένης της απελευθέρωσης αυτών, βάσει του 1370.

Οι νέες αλλαγές

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή με το ν/σ:

  • Ενοποιείται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο,
  • Διορθώνονται τα κακώς κείμενα που έχουν διαπιστωθεί, και
  • Προβλέπονται διαδικασίες για τη διαγωνιστική διαδικασία.

«Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας», τόνισε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε συγκεκριμένα:

  • Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά γεωγραφική περιοχή,
  • Θα καθορίζεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση των μετακινουμένων επιβατών ανά χιλιόμετρο ή ανά ζώνη εκτελούμενου δρομολογίου, και
  • Θα λαμβάνονται υπόψη στοιχεία κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών, που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας.

Επίσης, προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει:

  • Τον προβλεπόμενο απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου,
  • Τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης,
  • Την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών,
  • Καθώς και τα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων.

Παράλληλα, με το ν/σ επιλύεται και το θέμα της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), μιας ανεξάρτητης αρχής που ναι μεν, ιδρύθηκε με τον 4199 του 2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε.

«Οι αρμοδιότητές της, πλέον, μεταφέρονται πρωτίστως στις Περιφέρειες και δευτερεύοντος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι για όλα τα παραπάνω υπήρξε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα με τη DG MOVE.

Σημειώνεται ότι το ν/σ θα αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση, κι ακολούθως, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, εντός του Ιουλίου.

Tags: ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Μητσοτάκης για την υπογραφή της σύμβασης για τον ΒΟΑΚ: Σπουδαία μέρα για την Κρήτη, εκπληρώνουμε τη δέσμευση του 2019
Πολιτική

Μητσοτάκης σε αγρότες: Ναι στον διάλογο, αλλά όχι στο παράλογο, μη εποικοδομητική η στάση τους, ας σκεφτούν την πατρίδα μας

21.12.2025
Επεισόδιο στη Βουλή ανάμεσα σε Καιρίδη και Δαβάκη: «Που είναι ο υπουργός; Προσβάλλει την Επιτροπή» – «Είσαι απαράδεκτος»
Πολιτική

Επεισόδιο στη Βουλή ανάμεσα σε Καιρίδη και Δαβάκη: «Που είναι ο υπουργός; Προσβάλλει την Επιτροπή» – «Είσαι απαράδεκτος»

19.12.2025
Next Post

Γερμανία κατά Ρωσίας: Η μείωση παραδόσεων φυσικού αερίου στην Ευρώπη αποτελεί επίθεση

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

«Πράσινο φως» από την Κομισιόν στο σχέδιο της Ελλάδας – Έρχονται 30,5 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης

17.06.2021
Τέμπη: Διαψεύδει η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου τη Μαρία Καρυστιανού

Καρυστιανού κατά ΕΡΤ: Μια ακόμη ημέρα ντροπής για την “ανεξαρτησία” του Τύπου

07.06.2024
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: Σε λαϊκό προσκύνημα στη Μητρόπολη έως τη Δευτέρα

Στην Αλβανία το σκήνωμα του Αρχιεπισκόπου Αναστάσιου – Τριήμερο λαϊκό προσκύνημα

28.01.2025

ΤΑΣΗ_

«Φραπές»: «Δεν θα απαντήσω σε ερωτήσεις» – Δεν είπε αν είναι κουμπάρος με Μητσοτάκη (Βίντεο)

Απίστευτο: Ο «Φραπές» που φώναξαν στη Βουλή φαίνεται πως δεν είναι ο «Φραπές» του ΟΠΕΚΕΠΕ!

15.12.2025
Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

09.12.2025
Σέρρες: Σε έξαρση οι τηλεφωνικές απάτες με θύματα ηλικιωμένους – Βγάζουν έως και 10.000 ευρώ ανά θύμα

«Μητρώο 11»: Πώς εξασφαλίζεις αποζημίωση 10.000€ από ανεπιθύμητες κλήσεις

14.12.2025
Εσπευσμένα στο νοσοκομείο η Έλενα Παπαρίζου μετά από αδιαθεσία

Έλενα Παπαρίζου: Άγνωστο πόσες μέρες θα μείνει στο νοσοκομείο – Δεν θα συμμετάσχει στο αποψινό γύρισμα του «The Voice»

08.12.2025
Επιμένει η δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο στο Λουτράκι: Πρώτη φορά μου συνέβη αυτό στα 25 χρόνια, να βοηθήσουμε το παιδί

Επιμένει η δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο στο Λουτράκι: Πρώτη φορά μου συνέβη αυτό στα 25 χρόνια, να βοηθήσουμε το παιδί

21.11.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved