Το πρόστιμο επέβαλε η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού (Antitrust) για τη συστηματική και παρατεταμένη αδυναμία των επισκεπτών να αγοράσουν εισιτήρια σε βασική τιμή για τον Αρχαιολογικό Χώρο του Κολοσσαίου, από το 1997 έως και το 2024.
Συγκεκριμένα, η Αρχή επέβαλε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων ευρώ στην CoopCulture κατηγορώντας την ότι εν γνώσει της συνέβαλε στο φαινόμενο της συστηματικής και σοβαρής έλλειψης εισιτηρίων βασικής τιμής. Εκτός από την CoopCulture στο επίκεντρο του σκανδάλου βρίσκονται και έξι γνωστές τουριστικές πλατφόρμες.
Η εταιρία κατηγορείται ότι δεν έλαβε μέτρα για την αποτροπή της μαζικής αγοράς εισιτηρίων μέσω αυτοματοποιημένων μέσων, όπως τα bots.
Επίσης διέθετε μεγάλο μέρος των εισιτηρίων αποκλειστικά μέσω πακέτων που περιλάμβαναν δικές της εκπαιδευτικές ξεναγήσεις, από τις οποίες είχε σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Συνέπεια αυτών ήταν όσοι ήθελαν να επισκεφθούν το Κολοσαίο να μη βρίσκουν εισιτήρια στην επίσημη τιμή και να αναγκάζονται να καταφεύγουν σε τουριστικά πακέτα τρίτων, τα οποία περιλάμβαναν «προνομιακές» υπηρεσίες με πολλαπλάσιο κόστος.
Μαζί με τον CoopCulture πρόστιμό επιβλήθηκε και στις έξι διεθνείς τουριστικές πλατφόρμες Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks, Italy With Family, City Wonders Limited και Musement με το σύνολό του να φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ.
Οι τουριστικές πλατφόρες αγόραζαν μαζικά εισιτήρια με τη χρήση bots και άλλων αυτοματοποιημένων τεχνικών, εξαντλώντας τη διαθεσιμότητα στην επίσημη ιστοσελίδα. Ετσι οδηγούσαν χιλιάδες επισκέπτες του Κολοσσαίου στην αναζήτηση εισιτηρίων μέσω των δικών τους, ακριβότερων, καναλιών.
Πρόκειται για υπόθεση που άνοιξε τον Ιούλιο του 2023 μετά από πολλές καταγγελίες.
Πηγή: newsit.gr