Η αεροπορική τραγωδία της Air India στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας είναι η πρώτη φορά που ένα Boeing 787 Dreamliner συντρίβεται.
Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροσκάφος Boeing έχουν αντιμετωπίσει εκτεταμένα προβλήματα με τους κινητήρες του 787, με αποτέλεσμα πολλές από αυτές να αναγκαστούν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη τους και να μειώσουν τις πτήσεις τους, το ιστορικό ασφάλειας του 787 σε λειτουργία ήταν μέχρι στιγμής καλό.
Ωστόσο, η αμερικανική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA), αναγκάστηκε να διερευνήσει διάφορα ζητήματα τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων και μια απότομη πτώση εν πτήσει σε πτήση της LATAM πέρυσι.
Πέρυσι, ένας πληροφοριοδότης προέτρεψε επίσης τη Boeing να καθηλώσει όλα τα 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο, σε ακροάσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ουάσινγκτον. Η Boeing απέρριψε τους ισχυρισμούς του πρώην μηχανικού και δήλωσε ότι έχει πλήρη εμπιστοσύνη στο αεροσκάφος.
Υπάρχουν περισσότερα από 1.100 787 σε λειτουργία παγκοσμίως, τα οποία χρησιμοποιούνται από τις περισσότερες μεγάλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες. Το μοντέλο έχει εκτιμηθεί για την πολύ καλύτερη απόδοση καυσίμου και το χαμηλότερο θόρυβο σε σύγκριση με τα μοντέλα που αντικατέστησε.
Οι δύο μεγάλες συντριβές
Οι δύο μεγάλες συντριβές που οφείλονταν σε βλάβες σε αεροσκάφη της Boeing συνέβησαν με το τότε νέο μοντέλο 737 Max, στην Ινδονησία και την Αιθιοπία το 2019 και το 2020. Το μοντέλο αυτό τέθηκε εκτός λειτουργίας για σχεδόν ένα χρόνο, πριν επανακυκλοφορήσει και επιστρέψει σε ευρεία χρήση.
Η ιστορία της Ινδίας στον τομέα της ασφάλειας των αερομεταφορών είναι πολυτάραχη, αλλά με την άνθηση της αεροπορικής βιομηχανίας και την αύξηση της συχνότητας των πτήσεων, το ιστορικό ασφάλειας έχει βελτιωθεί. Η Air India διαθέτει σήμερα περίπου 30 Dreamliners και χρησιμοποιεί το αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων από το 2012. Στην αεροπορία, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι στατιστικά πιο πιθανά κατά την προσγείωση ή την απογείωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες παρακολούθησης πτήσεων του Flightradar24, το αεροσκάφος είχε απογειωθεί και είχε φτάσει σε ύψος 625 ποδιών.
Το τελευταίο ατύχημα της Air India, τον Αύγουστο του 2020, συνέβη σε ένα μικρότερο Boeing 737-800 της Air India Express που προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο του Calicut σε πολύ κακές καιρικές συνθήκες και βγήκε εκτός διαδρόμου.
Εκπρόσωπος της Boeing δήλωσε: «Είμαστε ενήμεροι για τις αρχικές αναφορές και προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες».
Με πληροφορίες από Guardian