Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει το μπόνους που καταβάλλεται στο προσωπικό για τον εντοπισμό των υπερμεγέθων αποσκευών των επιβατών, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλός της.
Η ιρλανδική οικονομική αεροπορική εταιρεία πληρώνει στο προσωπικό περίπου 1,50 ευρώ για κάθε «τσάκωμα» πελάτη που φέρνει υπερμεγέθεις αποσκευές στο αεροσκάφος.
Το μπόνους περιορίζεται σε περίπου 80 ευρώ για κάθε μέλος του προσωπικού το μήνα, ανέφεραν οι Sunday Times σε ρεπορτάζ τους το Σαββατοκύριακο, επικαλούμενοι μια απόδειξη μισθοδοσίας από έναν πρώην υπάλληλο, στην οποία αναφερόταν ένα «μπόνους τσάντας πύλης».
Οι επιβάτες επιβαρύνονται με «πρόστιμο» έως και 75 ευρώ για την μεταφορά αποσκευών που είναι μεγαλύτερες από αυτές για τις οποίες πλήρωσαν κατά την κράτηση του ταξιδιού τους.
Κίνητρο στο προσωπικό να «αναχαιτίσει» τις υπερμεγέθεις αποσκευές
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε τη Δευτέρα ότι πάνω από το 99,9% των επιβατών συμμορφώνεται με τους κανόνες για τις αποσκευές.
Ο ίδιος δήλωσε: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δώσουμε κίνητρα στο προσωπικό μας με ένα μερίδιο από αυτά τα τέλη υπέρβασης αποσκευών, τα οποία πιστεύουμε ότι θα μειωθούν τον επόμενο ένα ή δύο χρόνο.
«Είναι περίπου 1,50 ευρώ ανά αποσκευή – και σκεφτόμαστε να το αυξήσουμε, ώστε να το εξαλείψουμε».
Η Ryanair περιλαμβάνει μια μικρή χειραποσκευή – με ανώτατο όριο μεγέθους 40x20x25cm και βάρους 10kg – με κάθε εισιτήριο.
Οι επιβάτες πρέπει να πληρώσουν τέλος αν θέλουν να φέρουν μεγαλύτερες αποσκευές ή αν θέλουν να φέρουν πολλαπλές αποσκευές.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, προέκυψε ότι το προσωπικό των αεροδρομίων της Swissport, μιας εταιρείας αερομεταφορών που διαχειρίζεται τις πύλες εισόδου των επιβατών στα αεροδρόμια, θα μπορούσε να λάβει 1,4 ευρώ για «κάθε βαλίτσα που παραλαμβάνεται από την πύλη» στο πλαίσιο του προγράμματος «κίνητρα για τα έσοδα από τις βαλίτσες της easyJet».

Πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πιέζει ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να επιτρέπουν στους επιβάτες να μεταφέρουν δωρεάν ένα προσωπικό αντικείμενο επί του σκάφους και μια μικρή χειραποσκευή. Ωστόσο, ο O’Leary προέβλεψε ότι η πρόταση δεν θα τεθεί σε ισχύ λόγω έλλειψης χώρου.
Μιλώντας στην εκπομπή «Morning Ireland» του RTÉ, δήλωσε: “Πετάμε σε μεγάλο βαθμό πλήρεις πτήσεις, περίπου οι μισοί επιβάτες μπορούν να φέρουν δύο αποσκευές και οι άλλοι μισοί μπορούν να φέρουν μόνο μία – επειδή μόνο αυτή χωράει στο αεροπλάνο.
“Ήδη δυσκολευόμαστε με αυτόν τον όγκο αποσκευών. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαστε τόσο επιθετικοί για την εξάλειψη της «μάστιγας» των επιβατών με υπερβολικές αποσκευές”.
Ξεχωριστά, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η οποία αντιμετωπίζει πιθανή σημαντική αναστάτωση, εκτός εάν η ΕΕ και οι ΗΠΑ συμφωνήσουν σε εμπορική συμφωνία πριν από την 1η Αυγούστου, δήλωσε ότι ελπίζει ότι τα εμπορικά αεροσκάφη θα εξαιρεθούν από τους δασμούς των ΗΠΑ στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για την πολιτική αεροπορία από το 1979.
Ο οικονομικός διευθυντής της, Neil Sorahan, δήλωσε ότι υπήρχε “μια αύξηση της εμπιστοσύνης ότι η εξαίρεση του 1979 θα παραμείνει μέχρι που αναφέρθηκε η αναφορά των δασμών 30% πριν από μια εβδομάδα περίπου.
«Αλλά νομίζω ότι η Ευρώπη είχε δίκιο που δεν ανταπέδωσε αμέσως», δήλωσε.