Η Carrefour έκοψε Pepsi, 7up και τα πατατάκια Lay’s «λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών»
Η Carrefour ανακοίνωσε στους πελάτες της σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες ότι δεν θα πωλεί πλέον προϊόντα, όπως η Pepsi, τα πατατάκια Lay’s και το 7up, επειδή έχουν γίνει πολύ ακριβά. Πρόκειται για ένα ακόμα επεισόδιο στη διελκυστίνδα για τις τιμές μεταξύ των λιανοπωλητών και των παγκόσμιων κολοσσών τροφίμων.
Από χθες Πέμπτη, τα ράφια των προϊόντων της PepsiCo στα καταστήματα Carrefour στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Βέλγιο θα φέρουν πινακίδες που θα αναφέρουν ότι το κατάστημα δεν θα διαθέτει πλέον τις μάρκες “λόγω απαράδεκτων αυξήσεων των τιμών”, δήλωσε εκπρόσωπος του γαλλικού γίγαντα των σούπερ μάρκετ.
Εμπάργκο σε 9.000 καταστήματα
Η κίνηση της Carrefour επηρεάζει περισσότερα από 9.000 καταστήματα στις τέσσερις χώρες, που αντιστοιχούν στα δύο τρίτα του παγκόσμιου αποτυπώματος της λιανεμπορικής αλυσίδας με 14.348 καταστήματα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της για το 2022.
Οι λιανοπωλητές τροφίμων σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Βελγίου, σταμάτησαν ομοίως τις παραγγελίες από άλλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, μια τακτική στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές που έχουν γίνει πιο δύσκολες λόγω του πληθωρισμού.
“Είμαστε σε συζητήσεις με την Carrefour εδώ και πολλούς μήνες και θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε με καλή πίστη προκειμένου να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας είναι διαθέσιμα”, ανέφερε η PepsiCo σε ανακοίνωσή της.
Οι πελάτες στα σούπερ μάρκετ επιδοκιμάζουν την κίνηση της Carrefour
“Δεν με εκπλήσσει καθόλου”, δήλωσε στο Reuters η πελάτις Edith Carpentier. “Νομίζω ότι θα μείνουν πολλά προϊόντα στα ράφια επειδή έχουν γίνει πολύ ακριβά και είναι όλα πράγματα που μπορούμε να αποφύγουμε να αγοράσουμε”.
Η αμερικανική εταιρεία δήλωσε τον Οκτώβριο ότι σχεδίαζε “μέτριες” αυξήσεις τιμών φέτος, καθώς η ζήτηση διατηρήθηκε παρά τις αυξήσεις, οδηγώντας την να αυξήσει την πρόβλεψη κερδών της για το 2023 για τρίτη συνεχόμενη φορά.
Η Carrefour είναι ένας από τους πιο δραστήριους λιανοπωλητές που αμφισβητεί μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων και τροφίμων για τις τιμές. Πέρυσι, ξεκίνησε μια εκστρατεία με την επικόλληση προειδοποιήσεων σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά τείκά κοστίζουν περισσότερο.
Στην προσπάθειά της να μειώσει τον πληθωρισμό, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από τους λιανοπωλητές και τους προμηθευτές να ολοκληρώσουν τις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές τον Ιανουάριο, δύο μήνες νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Πηγή: economico