Η Ελλάδα είναι μια ευρωπαϊκή χώρα στην οποία οι δικαστικές αποφάσεις είναι αυτονόητα αποδεκτές. Όλες, απ’ όλους και σε όλες τις περιπτώσεις. Στο παρόν και στο μέλλον. Η χθεσινή -ξαφνική κατά γενική ομολογία- απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για προσωρινό πάγωμα των έργων κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού (Flyover) σημαίνει ότι από χθες μετράει η καθυστέρηση. H αναστολή των εργασιών ισχύει σίγουρα μέχρι τις 17 Απριλίου, οπότε θα συζητηθεί η ουσία του θέματος και μετά από κάποιο διάστημα θα εκδοθεί η απόφαση.
Το στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη παίζεται και πάλι στον χρόνο, αφού κανείς δεν γνωρίζει πότε θα εκδοθεί η οριστική απόφαση του ΣτΕ και άρα ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα του έργου και της… ταλαιπωρίας των Θεσσαλονικέων, που θα συνεχιστεί, αφού το εργοτάξιο -σύμφωνα με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο- «έχει λάβει μη αναστρέψιμη μορφή». Πιθανώς, λόγω της κοινωνικής σημασίας του ζητήματος, οι ανώτατοι δικαστές να κινηθούν γρήγορα, αλλά κανείς δεν μπορεί ούτε να τους πιέσει ούτε να προβλέψει τον ακριβή χρόνο. Στην προκειμένη περίπτωση, πάντως, ισχύει το «μαθημένα τα βουνά απ’ τα χιόνια». Στη Θεσσαλονίκη όλες οι μεγάλες παρεμβάσεις, δηλαδή τα μεγάλα έργα, κατέληξαν στο ΣτΕ. Είναι, μάλιστα, οι δικαστικές περιπέτειες στις οποίες οφείλεται ένα κομμάτι των καθυστερήσεων υλοποίησης αυτών των έργων, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση το μετρό της πόλης.
Νομικοί κύκλοι διευκρινίζουν ότι σε περιπτώσεις σαν του Flyover το ΣτΕ δίνει διέξοδο, με την έννοια ότι υποδεικνύει εάν λείπει κάτι από τον φάκελο του έργου για να συμπληρωθεί ή αν θα πρέπει να προσαρμοστεί κάποια παράμετρος, ώστε να καλύψει τις πρόνοιες του νομοθέτη. O Θεσσαλονικιός υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, που έχει πάρει πάνω του το έργο, όφειλε να ξέρει προλαμβάνοντας τέτοιου είδους αρνητικές εξελίξεις. Ο ίδιος είπε ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, που εκπροσωπεί το ελληνικό Δημόσιο σε αυτή τη διαδικασία, τις επόμενες ημέρες ΘΑ καταθέσει τον πλήρη φάκελο του έργου, καθώς στις 17 Απριλίου -σε μία εβδομάδα-εκδικάζεται η αίτηση αναστολής που έχουν υποβάλει συλλογικότητες πολιτών της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, για ένα έργο που έχει δεσμευθεί κατ’ επανάληψη ο πρωθυπουργός, που έχει στοιχίσει πολιτική φθορά στην κυβέρνηση και το οποίο έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην πόλη και στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, το υπουργείο Περιβάλλοντος ακόμη δεν έχει καταθέσει στο ΣτΕ τον πλήρη φάκελο! Κάτι που προφανώς βάρυνε στη χθεσινή προσωρινή απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου!
Δείγμα αλαζονείας; Ένδειξη ανευθυνότητας και επιπολαιότητας; Ή κάτι χειρότερο; Μόνο εκείνοι στο ΥΠΕΝ ξέρουν. Όπως γνωρίζουν και τα ονοματεπώνυμα των υπευθύνων, των αρμοδίων δηλαδή. Και καλό θα ήταν να τα μαθαίναμε κάποια στιγμή όλα αυτά κι εμείς, στη Θεσσαλονίκη.
Πηγή: voria.gr