Ο “Well Hung Lover” του Banksy βγαίνει σε δημοπρασία αλλά θα πωληθεί μαζί με τον τοίχο κτιρίου στο Μπρίστολ.
Ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του Banksy, το “Well Hung Lover“, θα πουληθεί σε δημοπρασία αλλά όποιος το αποκτήσει θα πάρει μαζί και το κτίριο το οποίο κοσμεί στο Μπρίστολ.
Το έργο, το οποίο απεικονίζει έναν γυμνό άνδρα να κρέμεται από το περβάζι ενός παραθύρου, ενώ ένας απατημένος σύζυγος τον ψάχνει και δίπλα του στέκεται η σύζυγός του, έγινε διάσημο από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το 2006. Είχε εμφανιστεί στους τοίχους ενός κέντρου σεξουαλικής υγείας, χωρίς ο καλλιτέχνης να γνωρίζει τι ακριβώς στεγάζει το συγκεκριμένο κτίριο.
Η κτηματομεσιτική εταιρεία Hollis Morgan έχει αναλάβει την πώληση του κτιρίου – και συνεπώς και το έργο του Banksy – με έναν από τους όρους της δημοπρασίας, η οποία θα διεξαχθεί στις 12 Φεβρουαρίου 2025, να είναι και η μεταβίβαση ενός νέου μισθωτηρίου διάρκειας 250 ετών.
Πρόκειται για ένα ακίνητο Γεωργιανής αρχιτεκτονικής, το οποίο διαθέτει πέντε ορόφους, βρίσκεται κοντά στον καθεδρικό ναό και το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, ενώ στο υπόγειό του λειτουργεί νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Παρ’ όλα αυτά σύμφωνα με το μεσιτικό γραφείο υπάρχει δυνατότητα μετατροπής του σε φοιτητικά διαμερίσματα ή κατοικίες.
Ωστόσο, το θέμα του έργου τέχνης είναι ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο, καθώς δεν υπάρχει επίσημη πολιτική του δήμου Μπρίστολ για τα έργα δρόμου – ακόμα και αυτά του Banksy που κατάγεται από το Μπρίστολ- και μάλιστα η συγκεκριμένη δημιουργία δεν είχε τη συναίνεση του ιδιοκτήτη του κτιρίου όταν ζωγραφίστηκε εκεί.
Σύμφωνα με τους όρους της πώλησης, όπως αναφέρει ο Guardian, ο νέος ιδιοκτήτης θα αναγκαστεί να αποδεχτεί έναν περιοριστικό όρο που θα διασφαλίζει ότι το έργο δεν θα αφαιρεθεί από το κτίριο. Ωστόσο, δεν υπάρχει υποχρέωση για συντήρηση ή ασφάλιση του έργου όσο παραμένει ορατό.
“Αναγνωρίζεται ότι η street art δεν δημιουργείται ως μόνιμο έργο τέχνης, αλλά ως μια μορφή διαμαρτυρίας, η οποία συνήθως, αλλά όχι πάντα, δημιουργείται παράνομα και χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του κτιρίου. Ως εκ τούτου, η ζωή κάθε εικόνας ως έργο τέχνης θα εξελίσσεται και θα αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, ανάλογα με το πώς το έργο θα διαβρώνεται από τις καιρικές συνθήκες ή αν τελικά καλυφθεί ή αφαιρεθεί“, αναφέρει το κτηματομεσιτικό γραφείο και προσθέτει:
“Συνεπώς, ο αγοραστής θα πρέπει να αποδεχτεί έναν περιοριστικό όρο στη μίσθωση που θα διασφαλίζει ότι η εικόνα δεν μπορεί να αφαιρεθεί από το κτίριο. Ωστόσο, ο πωλητής δεν θα απαιτεί από τον αγοραστή να διατηρήσει το έργο ή να το ασφαλίσει όσο αυτό παραμένει ορατό και στη θέση του στο κτίριο“.