Αν κάποιος πει «ζούμε στην ψηφιακή εποχή» δεν κάνει τίποτα άλλο, παρά να αναφερθεί σε ένα κλισέ.
Αν κάποιος θελήσει να μιλήσει πραγματικά για το σήμερα, δεν έχει παρά να αναφερθεί στο σύνολο της καταναλωτικής εμπειρίας σε αυτή την ψηφιακή εποχή. Μια σειρά υπηρεσιών και παροχών έχει βελτιωθεί, υπάρχουν ωστόσο και ευημερούσες επιχειρήσεις, που για λόγους ακατανόητους και δεν είναι της παρούσης η ανάλυσή τους, ανθίστανται σε αυτή την εξέλιξη. Για τον λόγο αυτό θα αναφερθούμε σε 8 παραμέτρους χάρη στις οποίες, η αγορά μιας υπηρεσίας, όπως η ενοικίαση αυτοκινήτου, μπορεί να αναδειχθεί σε εξαιρετική καταναλωτική εμπειρία.
Επιλέχθηκε δε ο συγκεκριμένος κλάδος, γιατί αν και πάντα υπήρξε μια υπηρεσία σε άνθηση, τα τελευταία χρόνια και με την τεχνολογική- ψηφιακή εξέλιξη οι επιδόσεις του έχουν απογειωθεί. Η ψηφιοποίηση της παροχής των εν λόγω υπηρεσιών οδήγησε στο να ανταποκρίνονται οι επαγγελματίες
του χώρου καλύτερα στις ανάγκες του κοινού και ταυτόχρονα να λειτουργούν και προληπτικά, οδηγώντας συνακόλουθα στην αύξηση των εσόδων των επαγγελματιών του κλάδου. Ακολούθως θα δούμε μερικές αλλαγές, που η ψηφιακή μετάβαση επέφερε στον κλάδο, με αποτέλεσμα επιχειρηματίες και καταναλωτές να βγουν κερδισμένοι. Μια ξεκάθαρα win-win ψηφιακή συμφωνία!
Ψηφιακές λύσεις πληρωμών
Εφόσον οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων είναι διαθέσιμες και εξ αποστάσεως, οφείλουν να ανοίξουν τις «κεραίες» τους και στις ψηφιακές πληρωμές. Είτε ο πελάτης επιθυμεί την επέκταση του συμβολαίου του μεταξύ των ταξιδιών είτε έχει κάποια απορία ή απαίτηση όσο βρίσκεται στο σπίτι του, η ψηφιακή μετάβαση θα διευκολύνει τη διαδικασία. Οι χρήστες θα μπορούν να προχωρούν άμεσα σε πληρωμή και θα ενημερώνονται αυτοστιγμεί για αναβαθμίσεις και αλλαγές.
Βελτιωμένη Καταναλωτική εμπειρία
Οι πελάτες μπορούν να απολαύσουν μια απρόσκοπτη διαδικασία στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων, όταν έχουν κάθε λύση στα ακροδάχτυλά τους. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τεχνολογίες για εξυπηρέτηση εξ αποστάσεως είτε βασισμένες σε εφαρμογές, που τους επιτρέπουν να κάνουν κράτηση του οχήματος, να ανεβάζουν έγγραφα για επιβεβαίωση ακόμη και να παραγγείλουν την παράδοση του οχήματος, ώστε να το παραλάβουν ακριβώς έξω από την πόρτα τους. Επιπρόσθετα αυξάνει την εύκολη πρόσβαση
του πελάτη στις υπηρεσίες, καθώς πλέον ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει είτε την εξυπηρέτηση πελατών, με τη δυνατότητα σύνδεσης στο τηλεφωνικό κέντρο ή να κινηθεί σε self-service μοντέλα εξυπηρέτησης. Τέλος βελτιώνει την παροχή υπηρεσιών με το να μετατρέπει σε πελατοκεντρική όλη τη διαδικασία και κάνοντάς τη πιο γρήγορη. Όλα εξυπηρετούν προς έναν σκοπό:
Περισσότεροι ευχαριστημένοι πελάτες, που σημαίνει περισσότερα κέρδη.
Αυξημένη Συνδεσιμότητα
Καθώς η δυνατότητα διασύνδεσης μπορεί να είναι προσοδοφόρα, οι επιχειρήσεις το βρίσκουν αποδοτικό και ως εκ τούτου προσφέρουν αυτή την υπηρεσία στις παροχές τους. Επομένως τέτοιες τεχνολογίες διευκολύνουν τον ενοικιαστή του οχήματος να ταξιδεύει με αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο και δυνατότητα χρήσης υπηρεσιών πλοήγησης. Στα συν, ότι με τη χρήση εφαρμογών τηλεματικής στα αμάξια, μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για την ασφάλεια του οδηγού και του στόλου των αμαξιών ακόμη και εν κινήσει.
Λιγότερες διαδικασίες, λιγότερη γραφειοκρατία
Στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η πρωτεύουσα, που καθημερινά υποδέχεται τουρίστες ή υπάρχουν συνεχείς ανάγκες των επαγγελματιών και των εταιρειών για ενοικίαση αυτοκινήτου Αθήνα, οι ουρές είναι αναπόφευκτες. Μην ξεχνάμε, όμως ότι ζούμε στην εποχή των κατά παραγγελία υπηρεσιών, όπου οι πελάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά, να συμπληρώνουν φόρμες και να περιμένουν για το αμάξι τους. Η μείωση του χρόνου αναμονής και η παροχή υπηρεσιών σε αστραπιαίες ταχύτητες είναι κάποιες από τις αλλαγές, που επέφερε η ψηφιοποίηση. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτωνμπορούν να επιβεβαιώσουν στοιχεία και να φυλάξουν μια σειρά αρχείων σχετικών με τις λεπτομέρειες των πελατών, όπως οι ταυτότητές τους, και άλλα έγγραφα που μπορούν να αποθηκευτούν στο cloud.
Βελτιωμένη Ασφάλεια
Η εξακρίβωση στοιχείων ταυτότητας στη στιγμή και τα αντικλεπτικά συστήματα είναι δύο ακόμη πλεονεκτήματα, που επέφερε η μετάβαση των ενοικιάσεων αυτοκινήτων στην ψηφιακή εποχή. Με τις δυνατότητες ψηφιακού ελέγχου των στοιχείων, που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, μια εταιρεία μπορεί να κάνει πολύ γρήγορα τον έλεγχο των στοιχείων του πελάτη, διαδικασία η οποία υπό άλλες συνθήκες θα απαιτούσε πολύ χρόνο. Την ίδια στιγμή ο εξοπλισμός του οχήματος με εντοπιστές εξασφαλίζει σιγουριά στην ενοικίαση αυτοκινήτου Θεσσαλονίκη και ασφάλεια σε εταιρεία και ενοικιαστή.
Αδιαμφισβήτητα η τεχνολογική αναβάθμιση συνεπάγεται και τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας. Τα αποτελέσματα μιλούν και μόνα τους. Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν δει ως και 20% αύξηση στους ικανοποιημένους τους πελάτες μετά την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών. Και μπορεί η εκμετάλλευση κάποιων στοιχείων σε πραγματικό χρόνο να είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος για πολλούς, τώρα όμως είναι η κατάλληλη στιγμή, ώστε οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να υιοθετήσουν αυτές τις μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές.