Ο Andrew Hardy διέσχιζε το δρόμο σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ στο κέντρο του Λος Άντζελες, όταν ενεπλάκη σε ατύχημα με ένα αυτοκίνητο. Ο 26χρονος είχε κατάγματα και στα δύο του πόδια, κάταγμα τριών σπονδύλων , τραυματισμό στο κεφάλι και ρήξη πνεύμονα. «Ο αδελφός μου σκέφτηκε ότι είμαι νεκρός», είπε ο Hardy, ο οποίος δεν φορούσε κράνος.
Οι γιατροί είπαν ότι πιθανότατα θα έμενε παράλυτος για όλη του τη ζωή. Πέντε μήνες αργότερα, έχει αρχίσει να περπατά ξανά αλλά λέει πως δεν θα ανέβει ποτέ πλέον σε ηλεκτρικό πατίνι.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κυριολεκτικά κατακτήσει πάνω από 100 μεγαλουπόλεις στον κόσμο και τα στοιχεία δείχνουν πως όσο εξαπλώνεται η χρήση τους, τόσο τα νοσοκομεία γεμίζουν από τραυματίες. Το Associated Press υπολόγισε πως το 2018 στις ΗΠΑ είχαμε 11 θανάτους από δυστυχήματα στο οποία εμπλέκονταν ηλεκτρικά πατίνια. Την ίδια χρονιά, υπολογίστηκε πως πάνω από 38,5 εκατ. διαδρομές έγιναν στις ΗΠΑ με ηλεκτρικά πατίνια.
Οι κανονισμοί πάντως σε ό,τι αφορά στην κυκλοφορία τους, διαφέρουν από τόπο σε τόπο. Στη Νέα Υόρκη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι παράνομα στους δημόσιους δρόμους και τα πεζοδρόμια, παρόλο που οι αναβάτες συνήθως παραβιάζουν τον νόμο. Την περασμένη εβδομάδα στη σουηδική πόλη Helsingborg, ένας αναβάτης χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα αυτοκίνητο μόλις μία ημέρα μετά την εισαγωγή των σκούτερ εκεί, με τις Αρχές να σκέπτονται την απαγόρευσή τους. Και στο Nashville όπου ένας άλλος αναβάτης σκοτώθηκε, ο δήμαρχος της πόλης έδωσε προθεσμία 30 ημερών να καθοριστούν αυστηροί κανόνες στην κυκλοφορία τους, διαφορετικά θα πρότεινε απαγόρευση.
Αυστηρούς κανόνες επέβαλε και το Παρίσι με τη δήμαρχο Anne Hidalgo να θεσπίζει πρόστιμο €135 σε όποιον οδηγεί ηλεκτρικό πατίνια στα πεζοδρόμια. Πριν λίγες ημέρες, η Isabelle Albertin (φωτογραφία) διάσημη πιανίστρια στη φημισμένη Όπερα Garnier του Παρισιού, υπέστη διπλό κάταγμα του δεξιού βραχίονα της, όταν την παρέσυρε ένα πατίνι πάνω στο πεζοδρόμιο. Η Isabelle Albertin ηγείται πλέον μιας εκστρατείας απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους.
Σύμφωνα με μια πρώτη μελέτη του Dr. Tarak Trivedi, γιατρού στο Λος Άντζελες, τα ατυχήματα έχουν σημειώσει εκρηκτική αύξηση με τους περισσότερους τραυματισμούς να εντοπίζονται στο κεφάλι, καθώς μόλις το 4% των χρηστών φορά κράνος.
Από την πλευρά τους οι εταιρείες κάνουν προσπάθειες να κάνουν τα πατίνια τους ασφαλέστερα. Μείωσαν την τελική τους ταχύτητα και σε πολλά μέρη των ΗΠΑ τα πατίνια δεν είναι διαθέσιμα προς ενοικίαση μετά τα μεσάνυχτα, αφού θεωρούν πως τότε μπορεί να τα πάρει κάποιος που έχει καταναλώσει αλκοόλ. Παράλληλα συνιστούν η χρήση τους να γίνεται μόνον από ενήλικες που θα φορούν πάντα κράνος, ενώ ζητούν από τις πόλεις να σχεδιάσουν περισσότερους ποδηλατόδρομους.
Για να υπερασπιστούν την αναγκαιότητα ύπαρξης των ηλεκτρικών πατινιών οι εταιρείες διατείνονται πως τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να σκοτώνουν περισσότερους ανθρώπους ετησίως από οποιονδήποτε άλλο τρόπο μεταφοράς και προτρέπουν τις πόλεις να βγάλουν τους πολίτες από τα οχήματά τους δημιουργώντας βέβαια πρώτα και τις κατάλληλες υποδομές.
drive.gr