Empisteutiko.gr
16.08.25 || 02:40
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Από κόσκινο 20 Έλληνες influencers – Πανευρωπαϊκός έλεγχος – Τι θα αναφέρουν τα «ραβασάκια» που θα λάβουν από το Υπουργείο Ανάπτυξης

17.04.2024
in Ελλάδα
Από κόσκινο 20 Έλληνες influencers – Πανευρωπαϊκός έλεγχος – Τι θα αναφέρουν τα «ραβασάκια» που θα λάβουν από το Υπουργείο Ανάπτυξης
Share TweetShareEmail

Το Υπουργείο Ανάπτυξης συμμετέχει σε μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία ελέγχων, με τη μέθοδο των «σαρώσεων» (sweep), σε όλες τις πλατφόρμες των social media για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από τις 27.10.2023 έως και 30.11.2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης. Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network). Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά σε 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη ενώ οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας.

Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Δουλεύουμε 175 ημέρες το χρόνο για φόρους και εισφορές

Τέλος οι φορολογικές δηλώσεις: Η εφορία θα τις υποβάλλει μόνη της από το 2027

02.08.2025
Κινητό από τη Βόρεια Κορέα αποκάλυψε τον απόλυτο έλεγχο του καθεστώτος Κιμ Γιονγκ Ουν

Κινητό από τη Βόρεια Κορέα αποκάλυψε τον απόλυτο έλεγχο του καθεστώτος Κιμ Γιονγκ Ουν

03.06.2025

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες «influencers» από το Υπουργείο Ανάπτυξης:

  1. επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers»
  2. υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers», όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και
  3. προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες «influencers»

Από τον έλεγχο στους Έλληνες «influencers», διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο
(Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

  • Από το 97% των ελεγχόμενων «influencers» των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.
  • To 78% των «influencers» ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.
  • Σε ποσοστό 30% οι «influencers» δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.
  • Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν
    διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).
  • Το 40% των «influencers» διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.
  • Το 34% των «influencers» παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.
  • Το 40% των «influencers» προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 «influencers» που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 «influencers» προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο. Οι «influencers» και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Περισσότερες πληροφορίες στους συνδέσμους που ακολουθούν:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_24_708
https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-
complaints/enforcement-consumer-protection/sweeps_en

Πηγή: newsit.gr

Tags: ΕΛΕΓΧΟΣΕΦΟΡΙΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Θεσσαλονίκη: Προσήχθη ύποπτος για εμπρησμό στο δάσος του Σέιχ Σου
Ελλάδα

Η Ελλάδα απέτυχε στις φωτιές και “με τις περισσότερες δυνάμεις που είχαμε ποτέ”

15.08.2025
Τζόκερ: Στη Θεσσαλονίκη το χρυσό δελτίο που κερδίζει 6.156.000 € – Τα πήρε όλα με μόλις 3 ευρώ
Ελλάδα

Νέο ΤΖΑΚΠΟΤ στο Τζόκερ: Μοίραζει πάνω από 26 εκατ. ευρώ

15.08.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Καβάλα: Ποντίκι δάγκωσε γυναίκα στο κέντρο της πόλης

Καβάλα: Ποντίκι δάγκωσε γυναίκα στο κέντρο της πόλης

14.06.2024
Η Ρωσία προειδοποιεί την Ευρώπη: Αν πάρετε τα περιουσιακά στοιχεία μας, έχουμε απάντηση που θα πονέσει

Πούτιν: Αναπόφευκτη η συμφιλίωση με την Ουκρανία – Ελπίζω να μην υπάρξει ανάγκη να χρησιμοποιήσουμε πυρηνικά

04.05.2025
Χυδαιότητες από τον δικηγόρο των χούλιγκαν της Ντιναμό Ζάγκρεμπ: «Αποβράσματα οι οπαδοί της ΑΕΚ»

Χυδαιότητες από τον δικηγόρο των χούλιγκαν της Ντιναμό Ζάγκρεμπ: «Αποβράσματα οι οπαδοί της ΑΕΚ»

08.08.2023

ΤΑΣΗ_

Ηλεία: 38χρονος βγήκε γυμνός από τη θάλασσα και προσπάθησε να βιάσει τουρίστρια

Συνελήφθη πρώην αστυνομικός και γνωστός TikToker με πάνω από 150 γραμμάρια κοκαΐνης

04.08.2025
Αστυνομικός TikToker: «Ήταν κυνηγημένος, ενόχλησε με όσα έλεγε», λέει ο δικηγόρος του

«Δεν με νοιάζει, ας γ…α δεκαπέντε ώρες»: Ο TikToker-αστυνομικός που «έκαιγε» την ΕΛ.ΑΣ.

14.08.2025
Γιώργος Μαζωνάκης: Αυτή είναι η συγγενής που που φέρεται να του «έτρωγε» λεφτά – Πάνε στα δικαστήρια

Ο Γιώργος Μαζωνάκης εισήχθη σε δημόσια ψυχιατρική κλινική

14.08.2025
Φίλος του πρώην αστυνομικού προσπάθησε να «ξεφορτωθεί» τα ναρκωτικά – Πώς παγιδεύτηκε ο TikToker

Φίλος του πρώην αστυνομικού προσπάθησε να «ξεφορτωθεί» τα ναρκωτικά – Πώς παγιδεύτηκε ο TikToker

05.08.2025
Μουρτζούκου για το εγκεφαλικό επεισόδιο της μητέρας της: «Θα στεναχωρηθώ αν πάθει κάτι κακό» [βίντεο]

Ειρήνη Μουρτζούκου: Δέχθηκε επίθεση στη φυλακή

19.07.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved