Empisteutiko.gr
02.11.25 || 11:09
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο

16.06.2025
in Κόσμος
Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο
Share TweetShareEmail

Μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης φαίνεται πως είναι η βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India στην πτήση AI-171, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού πόρισματος  (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το οποίο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες.

Από τη συντριβή του αεροσκάφους πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές ιατρικής, σκοτώθηκαν 270 άνθρωποι.

Το προκαταρκτικό πόρισμα έχει ως σκοπιμότητα να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνουν ενέργειες σε άλλα αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ευάλωτα σε παρόμοιες  βλάβες.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Πετρέλαιο: Υποχωρούν συνεχώς οι τιμές – Γιατί επιμένουν τα σενάρια για εκτίναξή τους το 2024;

Κίνα και Ινδία «παγώνουν» τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου μετά τις κυρώσεις Τραμπ

23.10.2025
Ατέλειωτες ουρές έξω από την ελληνική πρεσβεία στην Ινδία από επίδοξους μετανάστες – Viral βίντεο

Ατέλειωτες ουρές έξω από την ελληνική πρεσβεία στην Ινδία από επίδοξους μετανάστες – Viral βίντεο

09.10.2025

Μέρος των ευρημάτων της ινδικής αρχής διερεύνησης δόθηκαν σε εσωτερική κυκλοφορία στις Αρχές Διευρεύνησης άλλων χωρών και ζήτησαν πληροφορίες  εάν εκείνες έχουν αντίστοιχα περιστατικά καταγεγραμμένα που δεν κατέληξαν σε δυστύχημα.
Ήδη τα αεροσκάφη ίδιου τύπου της Air India που έχουν καθηλωθεί ελέγχονται ήδη κατά προτεραιότητα στις ράγες των καθισμάτων του κόκπιτ.

Το «μοιραίο» κάθισμα

Όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.

Χρονική αλληλουχία

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.
• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»
• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.
• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.
• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.
• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.
• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.
• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.
• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

«Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει»

Σχολιάζοντας το πόρισμα, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας (Boeing 767-300ER) και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, επισημαίνει: «Το αεροπορικό μέσο συνεχίζει να είναι μακράν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όμως σε μια τόσο οργανωμένη και μελετημένη βιομηχανία όπως αυτή της αεροπορίας, μπορεί ένας ασήμαντος λόγος -όπως μια δευτερεύουσα ή τριτεύουσα βλάβη- να οδηγήσει σε τραγωδίες. Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει και τα απλά αλλά και τα σύνθετα, για να γίνεται η αεροπορία καλύτερη και ασφαλέστερη».

Tags: INDIAΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Βολοντίμιρ Ζελένσκι για Πούτιν: Οι παραχωρήσεις δεν πείθουν ένα δολοφόνο
Κόσμος

Το Politico δείχνει την έξοδο στον Ζελένσκι;

01.11.2025
Πρίγκιπας Άντριου: Το μέλλον του μετά το «ξήλωμα» – Μόνο οι κόρες του Βεατρίκη και Ευγενία του απέμειναν, καμπανάκι σε Χάρι και Μέγκαν
Κόσμος

Πρίγκιπας Άντριου: Το μέλλον του μετά το «ξήλωμα» – Μόνο οι κόρες του Βεατρίκη και Ευγενία του απέμειναν, καμπανάκι σε Χάρι και Μέγκαν

31.10.2025
Next Post
Θεσσαλονίκη: Ξυλοδαρμός 39χρονου από 2 άτομα στη μέση του δρόμου

Θεσσαλονίκη: Ξυλοδαρμός 39χρονου από 2 άτομα στη μέση του δρόμου

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Ουκρανία: Νέες επιθέσεις της Ρωσίας σε Κίεβο και Ζαπορίζια – Πλοία με εκτοξευτήρες πυραύλων στη Μαύρη Θάλασσα

Ουκρανία: Νέες επιθέσεις της Ρωσίας σε Κίεβο και Ζαπορίζια – Πλοία με εκτοξευτήρες πυραύλων στη Μαύρη Θάλασσα

11.10.2022

Επικεφαλής Moderna για μετάλλαξη Όμικρον: Πολύ λιγότερο αποτελεσματικά τα εμβόλια

30.11.2021
Οικογενειακή τραγωδία στη Σαντορίνη – Σκοτώθηκαν σε τροχαίο πατέρας και ανήλικος γιος

Οικογενειακή τραγωδία στη Σαντορίνη – Σκοτώθηκαν σε τροχαίο πατέρας και ανήλικος γιος

12.08.2023

ΤΑΣΗ_

Βιασμός 14χρονης από Ρομά στον Πειραιά:  Συνελήφθη και ο τέταρτος για τη φρίκη – 18, 17 και 16 ετών οι άλλοι τρεις συλληφθέντες

Πασίγνωστος ηθοποιός της «10ης Εντολής» δικάζεται για βιασμό ανήλικης – «Δεν έχεις βαρεθεί να λες όχι;»

24.10.2025
Συνελήφθη ξανά γνωστός YouTuber – Αντιμέτωπος με νέες ποινικές διώξεις για ρατσιστικό περιεχόμενο

Συνελήφθη ξανά γνωστός YouTuber – Αντιμέτωπος με νέες ποινικές διώξεις για ρατσιστικό περιεχόμενο

18.10.2025
Gmail: Έκλεψαν πάνω από 180 εκατ. κωδικούς πρόσβασης – Πώς να δείτε αν ο λογαριασμός σας έχει επηρεαστεί

Gmail: Έκλεψαν πάνω από 180 εκατ. κωδικούς πρόσβασης – Πώς να δείτε αν ο λογαριασμός σας έχει επηρεαστεί

27.10.2025
Βορίζια: Βαπτίστηκαν τα τρία παιδιά του 39χρονου για να μπορέσουν να τον κηδέψουν

Βορίζια: Βαπτίστηκαν τα τρία παιδιά του 39χρονου για να μπορέσουν να τον κηδέψουν

01.11.2025
Επιστήμονες προειδοποιoύν ότι «εχθρικό» εξωγήινο αντικείμενο θα μπορούσε να χτυπήσει τη Γη

Η NASA «κρύβει» εξωγήινο διαστημόπλοιο

19.10.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved