Empisteutiko.gr
17.06.25 || 00:55
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο

16.06.2025
in Κόσμος
Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο
Share TweetShareEmail

Μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης φαίνεται πως είναι η βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India στην πτήση AI-171, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού πόρισματος  (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το οποίο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες.

Από τη συντριβή του αεροσκάφους πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές ιατρικής, σκοτώθηκαν 270 άνθρωποι.

Το προκαταρκτικό πόρισμα έχει ως σκοπιμότητα να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνουν ενέργειες σε άλλα αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ευάλωτα σε παρόμοιες  βλάβες.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Air India: Νέο βίντεο δείχνει το αεροσκάφος να χάνει την ισχύ του λίγο πριν τη μοιραία συντριβή

Air India: Νέο βίντεο δείχνει το αεροσκάφος να χάνει την ισχύ του λίγο πριν τη μοιραία συντριβή

16.06.2025
Ταϊλάνδη: Αεροσκάφος της Air India έκανε έκτακτη προσγείωση μετά από απειλή για βόμβα

Ινδία: Αυξήθηκαν στους 279 οι νεκροί από τη συντριβή του Boeing 787 – Αναζητείται το δεύτερο μαύρο κουτί του αεροσκάφους

14.06.2025

Μέρος των ευρημάτων της ινδικής αρχής διερεύνησης δόθηκαν σε εσωτερική κυκλοφορία στις Αρχές Διευρεύνησης άλλων χωρών και ζήτησαν πληροφορίες  εάν εκείνες έχουν αντίστοιχα περιστατικά καταγεγραμμένα που δεν κατέληξαν σε δυστύχημα.
Ήδη τα αεροσκάφη ίδιου τύπου της Air India που έχουν καθηλωθεί ελέγχονται ήδη κατά προτεραιότητα στις ράγες των καθισμάτων του κόκπιτ.

Το «μοιραίο» κάθισμα

Όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.

Χρονική αλληλουχία

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.
• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»
• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.
• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.
• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.
• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.
• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.
• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.
• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

«Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει»

Σχολιάζοντας το πόρισμα, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας (Boeing 767-300ER) και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, επισημαίνει: «Το αεροπορικό μέσο συνεχίζει να είναι μακράν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όμως σε μια τόσο οργανωμένη και μελετημένη βιομηχανία όπως αυτή της αεροπορίας, μπορεί ένας ασήμαντος λόγος -όπως μια δευτερεύουσα ή τριτεύουσα βλάβη- να οδηγήσει σε τραγωδίες. Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει και τα απλά αλλά και τα σύνθετα, για να γίνεται η αεροπορία καλύτερη και ασφαλέστερη».

Tags: INDIAΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Πόλεμος στο Ισραήλ: Στην Τουρκία αύριο ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν
Κόσμος

«Αρκεί ένα τηλεφώνημα Τραμπ για να σταματήσει ο Νετανιάχου» – Παρέμβαση των ΗΠΑ ζητεί ο Ιρανός ΥΠΕΞ

16.06.2025
Η διπλωματική και στρατιωτική αντεπίθεση του Ερντογάν: Πώς η Τουρκία βγαίνει ενισχυμένη στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χάρτη
Κόσμος

Ο Ερντογάν απειλεί την ύπαρξη του Ισραήλ και αυξάνει το απόθεμα σε πυραύλους

16.06.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Αποκάλυψη: Το άγνωστο βίντεο που δημιουργεί νέα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τεμπη

Αποκάλυψη: Το άγνωστο βίντεο που δημιουργεί νέα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τεμπη

11.10.2023
Έκκληση Ιμάμογλου στη Γερμανία: «Δώστε τα Eurofighter στην Τουρκία – Τα εθνικά συμφέροντα είναι πιο πολύτιμα από μένα»

Έκκληση Ιμάμογλου στη Γερμανία: «Δώστε τα Eurofighter στην Τουρκία – Τα εθνικά συμφέροντα είναι πιο πολύτιμα από μένα»

22.04.2025

Κορονοϊός: 8.000 αστυνομικοί και 400 στελέχη της Αρχής Διαφάνειας ξεκινούν «σαφάρι» ελέγχων για τα μέτρα

04.11.2021

ΤΑΣΗ_

Έρχεται χρέωση 13 ευρώ το μήνα σε Instagram και Facebook

Έρχεται χρέωση 13 ευρώ το μήνα σε Instagram και Facebook

11.06.2025

Έκτακτη ανακοίνωση από τον ΕΟΦ: Μη φάτε αυτή την σοκολάτα – Προκαλεί ερωτική… διέγερση!

29.05.2025
Ο Ivan Greko είναι ο γνωστός τράπερ στην απαγωγή «τίγρης» – Απειλούσαν να κόψουν τα δάχτυλα γιου επιχειρηματία

Ο Ivan Greko είναι ο γνωστός τράπερ στην απαγωγή «τίγρης» – Απειλούσαν να κόψουν τα δάχτυλα γιου επιχειρηματία

24.05.2025
Πασχαλάκης: Τι δηλώνει ο διεθνής τερματοφύλακας για το περιστατικό ξυλοδαρμού στη Μύκονο

Πασχαλάκης: Τι δηλώνει ο διεθνής τερματοφύλακας για το περιστατικό ξυλοδαρμού στη Μύκονο

11.06.2025
Annie Knight: Τι αρνείται να κάνει επί πληρωμή στο σεξ η γυναίκα που νοσηλεύτηκε, επειδή κοιμήθηκε με 583 άντρες

Annie Knight: Τι αρνείται να κάνει επί πληρωμή στο σεξ η γυναίκα που νοσηλεύτηκε, επειδή κοιμήθηκε με 583 άντρες

12.06.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved