Empisteutiko.gr
14.09.25 || 13:42
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο

16.06.2025
in Κόσμος
Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India – Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο
Share TweetShareEmail

Μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης φαίνεται πως είναι η βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India στην πτήση AI-171, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού πόρισματος  (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το οποίο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες.

Από τη συντριβή του αεροσκάφους πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές ιατρικής, σκοτώθηκαν 270 άνθρωποι.

Το προκαταρκτικό πόρισμα έχει ως σκοπιμότητα να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνουν ενέργειες σε άλλα αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ευάλωτα σε παρόμοιες  βλάβες.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Τραμπ: Έχουμε χάσει την Ινδία και τη Ρωσία από την πιο βαθιά και σκοτεινή Κίνα

Τραμπ: Έχουμε χάσει την Ινδία και τη Ρωσία από την πιο βαθιά και σκοτεινή Κίνα

05.09.2025
Στην Ινδία τούς τρώνε τα λιοντάρια: Ο πληθυσμός τους αυξάνεται, οι άνθρωποι κινδυνεύουν

Στην Ινδία τούς τρώνε τα λιοντάρια: Ο πληθυσμός τους αυξάνεται, οι άνθρωποι κινδυνεύουν

01.09.2025

Μέρος των ευρημάτων της ινδικής αρχής διερεύνησης δόθηκαν σε εσωτερική κυκλοφορία στις Αρχές Διευρεύνησης άλλων χωρών και ζήτησαν πληροφορίες  εάν εκείνες έχουν αντίστοιχα περιστατικά καταγεγραμμένα που δεν κατέληξαν σε δυστύχημα.
Ήδη τα αεροσκάφη ίδιου τύπου της Air India που έχουν καθηλωθεί ελέγχονται ήδη κατά προτεραιότητα στις ράγες των καθισμάτων του κόκπιτ.

Το «μοιραίο» κάθισμα

Όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.

Χρονική αλληλουχία

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.
• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»
• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.
• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.
• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.
• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.
• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.
• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.
• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

«Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει»

Σχολιάζοντας το πόρισμα, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας (Boeing 767-300ER) και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, επισημαίνει: «Το αεροπορικό μέσο συνεχίζει να είναι μακράν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όμως σε μια τόσο οργανωμένη και μελετημένη βιομηχανία όπως αυτή της αεροπορίας, μπορεί ένας ασήμαντος λόγος -όπως μια δευτερεύουσα ή τριτεύουσα βλάβη- να οδηγήσει σε τραγωδίες. Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει και τα απλά αλλά και τα σύνθετα, για να γίνεται η αεροπορία καλύτερη και ασφαλέστερη».

Tags: INDIAΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Βλαντιμίρ Πούτιν: Η CIA ανατίναξε τον Nord Stream – Τι είπε για Τραμπ και Ουκρανία
Κόσμος

Politico: Γιατί ο Βλαντιμίρ Πούτιν δεν σκοπεύει να τερματίσει τον πόλεμο – Η υπόσχεση για νίκη και η πεποίθηση πως θα «γλιτώσει»

14.09.2025
Ντόναλντ Τραμπ σε Ισραήλ: Μην ρίξετε βόμβες στο Ιράν θα είναι μεγάλη παραβίαση της εκεχειρίας
Κόσμος

Ντόναλντ Τραμπ σε ΝΑΤΟ: «Αν κάνετε ό,τι λέω, ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει – Θα επιβάλω κυρώσεις στη Ρωσία όταν όλοι κάνουν το ίδιο»

13.09.2025
Next Post
Θεσσαλονίκη: Ξυλοδαρμός 39χρονου από 2 άτομα στη μέση του δρόμου

Θεσσαλονίκη: Ξυλοδαρμός 39χρονου από 2 άτομα στη μέση του δρόμου

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Δέσποινα Βανδή – Βασίλης Μπισμπίκης: Δέχονται απειλές από Τούρκους – Να γυρίσετε κολυμπώντας»

Δέσποινα Βανδή – Βασίλης Μπισμπίκης: Δέχονται απειλές από Τούρκους – Να γυρίσετε κολυμπώντας»

18.07.2024

Τέλος εποχής στη νυχτερινή Θεσσαλονίκη – Ποιο γνωστό μαγαζί άλλαξε χέρια

13.05.2024
Κροατία: Συναγερμός στις Αρχές για έλευση οπαδών του ΠΑΟΚ και της Παρτιζάν – “Θέλουν να δημιουργήσουν χάος”

Κροατία: Συναγερμός στις Αρχές για έλευση οπαδών του ΠΑΟΚ και της Παρτιζάν – “Θέλουν να δημιουργήσουν χάος”

11.08.2023

ΤΑΣΗ_

Τι συμβαίνει στο σώμα σας αν πίνετε Coca-Cola Zero κάθε μέρα

Τι συμβαίνει στο σώμα σας αν πίνετε Coca-Cola Zero κάθε μέρα

26.08.2025
egnatia-odos-troxaio

Τραγωδία στην Εγνατία Οδό: Τρεις νεκροί σε τροχαίο δυστύχημα – Δυο σοβαρά τραυματίες

18.08.2025
Καστοριά: Τι έκανε τον 16χρονο να φρενάρει απότομα – Σήμερα οι κηδείες των δύο παιδιών

Καστοριά: Τι έκανε τον 16χρονο να φρενάρει απότομα – Σήμερα οι κηδείες των δύο παιδιών

29.08.2025
Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

08.09.2025
Πλατεία Ομονοίας κατήντησε η κεντρική πλατεία των Σερρών

Πλατεία Ομονοίας κατήντησε η κεντρική πλατεία των Σερρών

20.08.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved