Empisteutiko.gr
16.08.25 || 00:55
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μειωθούν οι τιμές στα ταχύπλοα

06.05.2025
in Ελλάδα
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μειωθούν οι τιμές στα ταχύπλοα
Share TweetShareEmail

Την εκτίμηση ότι το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν θα ανέβει την καλοκαιρινή περίοδο έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνουν ίδιες οι συνθήκες σε ό,τι αφορά στις διεθνείς τιμές των καυσίμων.

«Η μείωση των λιμενικών τελών και των λιμενικών εξόδων, που ήταν μια απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για να αντιμετωπίσουμε την επιπλέον αύξηση του τελικού κόστους λόγω της αλλαγής του καυσίμου έρχεται σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής της διεθνής τιμής του καυσίμου να δημιουργεί ένα τέτοιο περιβάλλον που δεν αυξάνεται επιπλέον, το λειτουργικό κόστος των πλοίων λόγω της αλλαγής του καυσίμου. Τα πλοία από 1η Μαΐου, τα μεγάλα φέρρυ που ταξιδεύει ο κόσμος στα νησιά μας έχουν αλλάξει καύσιμο το οποίο είναι 20% ακριβότερο από αυτό που είχαν στις 30 Απριλίου. Η μία ενέργεια της κυβέρνησης και η διεθνής τιμή του καυσίμου δημιουργούν ένα περιβάλλον το οποίο βλέπουμε ότι θα υπάρχει μία σταθερότητα στις τιμές. (…) Εφόσον οι συνθήκες θα παραμένουν αυτές που είναι δεν βλέπω τον λόγο να υπάρξουν αυξήσεις» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος.

Γιατί δεν μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων

Απαντώντας στο γιατί δεν επηρεάζεται το κόστος των εισιτηρίων προς τα κάτω δεδομένης της πτωτικής πορείας των καυσίμων, ο κ. Θεοδωράτος εξήγησε ότι αν δεν είχαμε την αλλαγή του τύπου καυσίμου, θα φαινόταν η πτώση των διεθνών τιμών στα εισιτήρια. Ωστόσο, από τη στιγμή που υπάρχει η αλλαγή του τύπου καυσίμου, το οποίο είναι 20% ακριβότερο από το καύσιμο που έκαιγαν τα πλοία δεν μπορεί να υπάρξει αυτή η περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Πόσο κοστίζει στο Ισραήλ ο πόλεμος με το Ιράν: Ένας μήνας συγκρούσεων θα στοίχιζε 12 δισ. δολάρια

Πόσο κοστίζει στο Ισραήλ ο πόλεμος με το Ιράν: Ένας μήνας συγκρούσεων θα στοίχιζε 12 δισ. δολάρια

20.06.2025
Πετρέλαιο vs φυσικό αέριο – Ποια είναι η οικονομικότερη λύση για θέρμανση

Οδηγός για τη θέρμανση 2024 – 2025: Πόσο θα πληρώσετε για κλιματιστικά, πετρέλαιο, φυσικό αέριο

26.11.2024

«Στα ταχύπλοα τα οποία εμφανίζονται στην καλοκαιρινή περίοδο και ταξιδεύουν στα νησιά, επειδή δεν αλλάζει ο τύπος αυτών των καυσίμων που είχαν τα ταχύπλοα, νομίζω εκεί μειώνεται το λειτουργικό κόστος, οπότε η κάθε εταιρεία θα κρίνει το πώς θα κινηθεί στην αγορά» σημείωσε.

Ο κ. Θεοδωράτος παραδέχθηκε ότι πράγματι είναι ακριβά τα ακτοπλοϊκά στη χώρα μας, λέγοντας τα εξής. «Δεν θα διαφωνήσω, έχουμε ένα ακριβό εισιτήριο γιατί είναι πολύ ακριβό το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Σαφώς είναι ακριβό το εισιτήριο. Πολλοί είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι τα κόστη τα οποία δημιουργούν αυτό το θέμα, είναι πετρέλαιο είναι περίπου το 40% του κόστους λειτουργίας, ένα περίπου 20% είναι το μισθολογικό κόστος, αλλά υπάρχουν και άλλα κόστη τα οποία διαμορφώνουν τις τιμές των εισιτηρίων. Έχουμε έναν κλάδο ο οποίος, η απόδοσή του είναι περίπου 3%, δεν μιλάμε για υπεραπόδοση, μιλάμε για πολύ χαμηλή απόδοση. (…) Ποτέ δεν έχουμε πει ότι η ακτοπλοΐα είναι ένας τομέας της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος αποφέρει στις εταιρείες υψηλά κέρδη. Αυτό που ουσιαστικά κάνει η ελληνική ακτοπλοΐα είναι ένα κοινωνικό αγαθό το οποίο προσφέρει συνδέσεις των νησιών».

Δείτε το βίντεο ΕΔΩ

Πώς μπορεί να μειωθεί το κόστος

Ως προς το τι μπορεί να γίνει για να μειωθεί το κόστος, ο κ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε στην αναμόρφωση παραγόντων που θα μπορέσουν να κάνουν την ακτοπλοΐα πιο προσιτή, όπως είναι ο ΦΠΑ, όπου σημείωσε πως έχουμε το υψηλότερο ποσοστό από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ υπάρχουν χώρες οι οποίες έχουν 5%-10% και άλλες έχουν μηδέν.

Σχετικά με το γεγονός ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός στα περισσότερα δρομολόγια, κρατώντας ψηλά το κόστος των εισιτηρίων, ο κ. Θεοδωράτος επισήμανε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα διέπεται από νόμους για τη λειτουργία της, η οποία δίνει τη δυνατότητα να είναι ο καθένας που θέλει να επενδύσει, να δρομολογήσει πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, ελεύθερος, χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί.

 

«Το ότι δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός πρέπει να μας απασχολήσει, διότι έρχεται σε απάντηση της συναδέλφου σας που μου είπατε, γιατί το κάναμε αυτό; Είναι πολύ χαμηλά τα ποσοστά, οπότε πολλές γραμμές αυτή τη στιγμή δεν παράγουν κέρδη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετούς. Άρα το μονοπώλιο δεν το δημιουργεί η εταιρία αλλά το δημιουργεί η αγορά με την έννοια της μη ύπαρξης βιώσιμων δρομολογίων σε πολλές γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας» τόνισε.

newsbomb.gr

Tags: ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑΚΟΣΤΟΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Θεσσαλονίκη: Προσήχθη ύποπτος για εμπρησμό στο δάσος του Σέιχ Σου
Ελλάδα

Η Ελλάδα απέτυχε στις φωτιές και “με τις περισσότερες δυνάμεις που είχαμε ποτέ”

15.08.2025
Τζόκερ: Στη Θεσσαλονίκη το χρυσό δελτίο που κερδίζει 6.156.000 € – Τα πήρε όλα με μόλις 3 ευρώ
Ελλάδα

Νέο ΤΖΑΚΠΟΤ στο Τζόκερ: Μοίραζει πάνω από 26 εκατ. ευρώ

15.08.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Η διπλωματική και στρατιωτική αντεπίθεση του Ερντογάν: Πώς η Τουρκία βγαίνει ενισχυμένη στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χάρτη

Η διπλωματική και στρατιωτική αντεπίθεση του Ερντογάν: Πώς η Τουρκία βγαίνει ενισχυμένη στον παγκόσμιο γεωπολιτικό χάρτη

14.05.2025
Μητσοτάκης: Στόχος η δημιουργία 200.000 θέσεων εργασίας – Τα €36 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης ωφελούν όλη την κοινωνία

Μητσοτάκης: Στόχος η δημιουργία 200.000 θέσεων εργασίας – Τα €36 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης ωφελούν όλη την κοινωνία

09.02.2024
Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Απαγορευτικό στα φορτηγά σε Αθηνών – Λαμίας και Αττική Οδό – Που αλλού υπάρχουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Απαγορευτικό στα φορτηγά σε Αθηνών – Λαμίας και Αττική Οδό – Που αλλού υπάρχουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

08.02.2023

ΤΑΣΗ_

Ηλεία: 38χρονος βγήκε γυμνός από τη θάλασσα και προσπάθησε να βιάσει τουρίστρια

Συνελήφθη πρώην αστυνομικός και γνωστός TikToker με πάνω από 150 γραμμάρια κοκαΐνης

04.08.2025
Αστυνομικός TikToker: «Ήταν κυνηγημένος, ενόχλησε με όσα έλεγε», λέει ο δικηγόρος του

«Δεν με νοιάζει, ας γ…α δεκαπέντε ώρες»: Ο TikToker-αστυνομικός που «έκαιγε» την ΕΛ.ΑΣ.

14.08.2025
Γιώργος Μαζωνάκης: Αυτή είναι η συγγενής που που φέρεται να του «έτρωγε» λεφτά – Πάνε στα δικαστήρια

Ο Γιώργος Μαζωνάκης εισήχθη σε δημόσια ψυχιατρική κλινική

14.08.2025
Φίλος του πρώην αστυνομικού προσπάθησε να «ξεφορτωθεί» τα ναρκωτικά – Πώς παγιδεύτηκε ο TikToker

Φίλος του πρώην αστυνομικού προσπάθησε να «ξεφορτωθεί» τα ναρκωτικά – Πώς παγιδεύτηκε ο TikToker

05.08.2025
Μουρτζούκου για το εγκεφαλικό επεισόδιο της μητέρας της: «Θα στεναχωρηθώ αν πάθει κάτι κακό» [βίντεο]

Ειρήνη Μουρτζούκου: Δέχθηκε επίθεση στη φυλακή

19.07.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved