Empisteutiko.gr
07.05.25 || 19:41
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μειωθούν οι τιμές στα ταχύπλοα

06.05.2025
in Ελλάδα
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μειωθούν οι τιμές στα ταχύπλοα
Share TweetShareEmail

Την εκτίμηση ότι το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν θα ανέβει την καλοκαιρινή περίοδο έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνουν ίδιες οι συνθήκες σε ό,τι αφορά στις διεθνείς τιμές των καυσίμων.

«Η μείωση των λιμενικών τελών και των λιμενικών εξόδων, που ήταν μια απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για να αντιμετωπίσουμε την επιπλέον αύξηση του τελικού κόστους λόγω της αλλαγής του καυσίμου έρχεται σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής της διεθνής τιμής του καυσίμου να δημιουργεί ένα τέτοιο περιβάλλον που δεν αυξάνεται επιπλέον, το λειτουργικό κόστος των πλοίων λόγω της αλλαγής του καυσίμου. Τα πλοία από 1η Μαΐου, τα μεγάλα φέρρυ που ταξιδεύει ο κόσμος στα νησιά μας έχουν αλλάξει καύσιμο το οποίο είναι 20% ακριβότερο από αυτό που είχαν στις 30 Απριλίου. Η μία ενέργεια της κυβέρνησης και η διεθνής τιμή του καυσίμου δημιουργούν ένα περιβάλλον το οποίο βλέπουμε ότι θα υπάρχει μία σταθερότητα στις τιμές. (…) Εφόσον οι συνθήκες θα παραμένουν αυτές που είναι δεν βλέπω τον λόγο να υπάρξουν αυξήσεις» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος.

Γιατί δεν μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων

Απαντώντας στο γιατί δεν επηρεάζεται το κόστος των εισιτηρίων προς τα κάτω δεδομένης της πτωτικής πορείας των καυσίμων, ο κ. Θεοδωράτος εξήγησε ότι αν δεν είχαμε την αλλαγή του τύπου καυσίμου, θα φαινόταν η πτώση των διεθνών τιμών στα εισιτήρια. Ωστόσο, από τη στιγμή που υπάρχει η αλλαγή του τύπου καυσίμου, το οποίο είναι 20% ακριβότερο από το καύσιμο που έκαιγαν τα πλοία δεν μπορεί να υπάρξει αυτή η περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Πετρέλαιο vs φυσικό αέριο – Ποια είναι η οικονομικότερη λύση για θέρμανση

Οδηγός για τη θέρμανση 2024 – 2025: Πόσο θα πληρώσετε για κλιματιστικά, πετρέλαιο, φυσικό αέριο

26.11.2024
Οι Σερραίοι προτείνουν κουβερτούλες και… πιπέρι μπούκοβο για τον κρύο χειμώνα που έρχεται!(Βίντεο)

Θέρμανση: Με τι συμφέρει να ζεσταθούμε φέτος τον χειμώνα – Παραδείγματα και τιμές

01.10.2024

«Στα ταχύπλοα τα οποία εμφανίζονται στην καλοκαιρινή περίοδο και ταξιδεύουν στα νησιά, επειδή δεν αλλάζει ο τύπος αυτών των καυσίμων που είχαν τα ταχύπλοα, νομίζω εκεί μειώνεται το λειτουργικό κόστος, οπότε η κάθε εταιρεία θα κρίνει το πώς θα κινηθεί στην αγορά» σημείωσε.

Ο κ. Θεοδωράτος παραδέχθηκε ότι πράγματι είναι ακριβά τα ακτοπλοϊκά στη χώρα μας, λέγοντας τα εξής. «Δεν θα διαφωνήσω, έχουμε ένα ακριβό εισιτήριο γιατί είναι πολύ ακριβό το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Σαφώς είναι ακριβό το εισιτήριο. Πολλοί είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι τα κόστη τα οποία δημιουργούν αυτό το θέμα, είναι πετρέλαιο είναι περίπου το 40% του κόστους λειτουργίας, ένα περίπου 20% είναι το μισθολογικό κόστος, αλλά υπάρχουν και άλλα κόστη τα οποία διαμορφώνουν τις τιμές των εισιτηρίων. Έχουμε έναν κλάδο ο οποίος, η απόδοσή του είναι περίπου 3%, δεν μιλάμε για υπεραπόδοση, μιλάμε για πολύ χαμηλή απόδοση. (…) Ποτέ δεν έχουμε πει ότι η ακτοπλοΐα είναι ένας τομέας της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος αποφέρει στις εταιρείες υψηλά κέρδη. Αυτό που ουσιαστικά κάνει η ελληνική ακτοπλοΐα είναι ένα κοινωνικό αγαθό το οποίο προσφέρει συνδέσεις των νησιών».

Δείτε το βίντεο ΕΔΩ

Πώς μπορεί να μειωθεί το κόστος

Ως προς το τι μπορεί να γίνει για να μειωθεί το κόστος, ο κ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε στην αναμόρφωση παραγόντων που θα μπορέσουν να κάνουν την ακτοπλοΐα πιο προσιτή, όπως είναι ο ΦΠΑ, όπου σημείωσε πως έχουμε το υψηλότερο ποσοστό από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ υπάρχουν χώρες οι οποίες έχουν 5%-10% και άλλες έχουν μηδέν.

Σχετικά με το γεγονός ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός στα περισσότερα δρομολόγια, κρατώντας ψηλά το κόστος των εισιτηρίων, ο κ. Θεοδωράτος επισήμανε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα διέπεται από νόμους για τη λειτουργία της, η οποία δίνει τη δυνατότητα να είναι ο καθένας που θέλει να επενδύσει, να δρομολογήσει πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, ελεύθερος, χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί.

 

«Το ότι δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός πρέπει να μας απασχολήσει, διότι έρχεται σε απάντηση της συναδέλφου σας που μου είπατε, γιατί το κάναμε αυτό; Είναι πολύ χαμηλά τα ποσοστά, οπότε πολλές γραμμές αυτή τη στιγμή δεν παράγουν κέρδη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετούς. Άρα το μονοπώλιο δεν το δημιουργεί η εταιρία αλλά το δημιουργεί η αγορά με την έννοια της μη ύπαρξης βιώσιμων δρομολογίων σε πολλές γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας» τόνισε.

newsbomb.gr

Tags: ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑΚΟΣΤΟΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Κοινωνικός τουρισμός 2025: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις, ποια ΑΦΜ κάνουν αίτηση σήμερα
Ελλάδα

Κοινωνικός τουρισμός 2025: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις, ποια ΑΦΜ κάνουν αίτηση σήμερα

07.05.2025
Δράμα: Καταδικάστηκε γιατρός για την σεξουαλική παρενόχληση 41χρονης που ήταν ασθενής του
Ελλάδα

Δράμα: Καταδικάστηκε γιατρός για την σεξουαλική παρενόχληση 41χρονης που ήταν ασθενής του

07.05.2025

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι έως τις 17:00 στην Αθήνα λόγω καύσωνα – Τι ισχύει για τα εισιτήρια

Τραγωδία στην Ακρόπολη: Νεκρός 28χρονος που έπεσε από τον 5ο όροφο

12.11.2024
Υπουργείο εργασίας: Τα 2+2 SOS της Νίκης Κεραμέως

Υπουργείο εργασίας: Τα 2+2 SOS της Νίκης Κεραμέως

15.06.2024
Ρέθυμνο: Πακιστανός ο προαγωγός της 15χρονης στο Ρέθυμνο – Συγκλονίζει η μητέρα της

Ρέθυμνο: Πακιστανός ο προαγωγός της 15χρονης στο Ρέθυμνο – Συγκλονίζει η μητέρα της

06.02.2024

ΤΑΣΗ_

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

Καλλιθέα: Δείτε βίντεο από την σοκαριστική στιγμή της δολοφονίας του Αιγύπτιου – Έκανε live στο Facebook όταν τον πυροβόλησαν

19.04.2025
Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

Εξάρχεια: Η στιγμή που Σύρος επιτίθεται σε 22χρονη στη Σόλωνος για να τη βιάσει – Δείτε το βίντεο

29.04.2025
Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

Αποκαλυπτικό δημοσίευμα: Σχέδια εισβολής της Τουρκίας στην Ελλάδα ματαιώθηκαν από ΗΠΑ και Γαλλία

29.04.2025
Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

Ανατριχιαστικό βίντεο από εργοστάσιο στην Κίνα: Ανθρωποειδές επιτίθεται στους χειριστές του – «Η εξέγερση των ρομπότ ξεκίνησε»

05.05.2025
Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

Κακός οιωνός: Τι προμηνύει ο θάνατος του «τελευταίου» Πάπα Φραγκίσκου – Όλοι φοβούνται την προφητεία για το… 2027

22.04.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved