Empisteutiko.gr
14.12.25 || 18:01
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετά από 38 χρόνια είναι γεγονός – Τα εμπόδια και το ιστορικό της κατασκευής του

30.11.2024
in Ελλάδα
Επείγουσα εισαγγελική έρευνα μετά τις «βόμβες» Ταχιάου σχετικά με απειλές χούλιγκαν για «ντου» στο μετρό Θεσσαλονίκης

Σαν ψέμα... Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός!

Share TweetShareEmail

Πέρασαν 38 χρόνια από την ημέρα που ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Κούβελας, οραματίστηκε τη δημιουργία του Μετρό στην πόλη.

Ήταν το μακρινό 1986 και από τότε, το Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια έφτασε η ώρα να μπει στις ράγες και να ξεκινήσει τη λειτουργία του. Η ιστορική μέρα έφτασε…

Σήμερα (30.11.2024), 38 χρόνια μετά και μέσα από πολλές δυσκολίες, εμπόδια και καθυστερήσεις, έφτασε η ώρα που η Θεσσαλονίκη, όχι μόνο θα έχει Μετρό, αλλά θα είναι και ένα από το πιο σύγχρονα και εντυπωσιακά της Ευρώπης, ένα «κόσμημα» όπως πολλές φορές έχει χαρακτηριστεί από Έλληνες και ξένους που το έχουν ήδη επισκεφθεί.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

No Content Available

Η πρωτοβουλία του Σωτήρη Κούβελα είχε αναληφθεί με την τοποθέτηση μια ταμπέλας που προανήγγειλε έργα κατασκευής μετρό, με χρηματοδότηση από το δημοτικό ραδιόφωνο FM100. Βέβαια, η σήραγγα που άνοιξε δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και τελικά ήταν το 1992 όταν το project δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης με Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο ανέλαβε να υλοποιήσει η κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό» τον Μάρτιο του 1999 με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων και τρία χρόνια αργότερα… έληξε λόγω έλλειψης πόρων.

Ήταν η υπουργός του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου, που διετέλεσε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ την περίοδο 2001-2004, και δημοπράτησε εκ νέου το έργο ως δημόσιο, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Στις 7 Απριλίου 2006, επί κυβέρνησης Καραμανλή, υπογράφεται η σύμβαση με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA με προϋπολογισμό 1,052 δισ. ευρώ και ολοκλήρωση τον Οκτώβριο του 2012.

Στις 30 Νοεμβρίου 2007 ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ήταν αυτός που υποδέχτηκε τον πρώτο από τους δύο μετροπόντικες που θα χρησιμοποιούνταν για τη διάνοιξη των σηράγγων ενώ εντός 2008 έφτασε και ο δεύτερος.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης συνάντησε τόσα κατασκευαστικά προβλήματα είναι η επιλογή της εκτέλεσης του έργου με τη μέθοδο μελέτη-κατασκευή και η χάραξή της βασικής γραμμής επί της οδού Εγνατίας, παρά τις επαναλαμβανόμενες επισημάνσεις των αρχαιολόγων ότι οι εργασίες θα έφερναν στο φως πληθώρα αρχαιοτήτων και θα απαιτούνταν ανασκαφές, που σημαίνει και καθυστερήσεις.

Κάπως έτσι, φτάσαμε στο 2013, όταν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο συναίνεσε τελικά στην απόφαση απόσπασης των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτησή τους στον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος και πολλές φορές βρέθηκε ένα βήμα πριν εγκαταλειφθεί η λειτουργία του.

Η απόφαση για την in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων λήφθηκε τον Οκτώβριο του 2015 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και η σχετική μελέτη εγκρίθηκε από το ΚΑΣ στις αρχές του 2017.

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2019 ο νεοεκλεγείς πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των ευρημάτων εντός του σταθμού Βενιζέλου και ακολούθησε σειρά προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που τελικά απορρίφθηκαν οριστικά δύο χρόνια αργότερα.

Σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης, προέκυψαν και λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η ανάδοχος του έργου ΑΕΓΕΚ η οποία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οδηγήθηκε στην κατάρρευση. Το 2017, επί κυβέρνησης Τσίπρα το έργο πέρασε στην ‘ΑΚΤΩΡ, που είχε ήδη αναλάβει την επέκταση προς την Καλαμαριά. Το 2023 η Intrakat ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ και από τότε η υλοποίηση του έργου «έτρεχε» με ταχύτητα …φωτός.

Όπως πρόσφατα επισημάνθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το μετρό Θεσσαλονίκης κόστισε 3 δισ. ευρώ, μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά που αναμένεται να δοθεί για χρήση μέχρι το τέλος του 2025, ενώ η κατασκευή της βασικής γραμμής, έφερε στην επιφάνεια περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.

Και κάπως έτσι, εν μέσω συμπληγάδων και μεταξύ της Σκύλλας και της Χάρυβδης, φτάσαμε στο σήμερα. Η τελετή εγκαινίων της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει στις 12 το μεσημέρι από τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Με το που πατήσει το…κουμπί στο υπερσύγχρονο Κέντρο Ελέγχου του μετρό Θεσσαλονίκης στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας ο πρωθυπουργός, θα ανοίξουν οι 13 σταθμοί της βασικής γραμμής μήκους 9,8 χλμ και το μετρό θα δοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό, το οποίο για τέσσερις ημέρες θα μπορεί να το χρησιμοποιεί εντελώς δωρεάν και στη συνέχεια, η τιμή του εισιτηρίου θα είναι στα 0,60 ευρώ.

Φωτογραφίες: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Tags: ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΛΑΟΝΙΚΗΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Θεσσαλονίκη: «Τρελή» πορεία λεωφορείου – Οδηγός αστικού έριξε μπάρες σε διάβαση τρένων
Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: «Τρελή» πορεία λεωφορείου – Οδηγός αστικού έριξε μπάρες σε διάβαση τρένων

14.12.2025
Καρυστιανού: «Όνειρα σε μπάζωμα, ξεκάθαρο το όφελος για το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο»
Ελλάδα

Η Καρυστιανού καταγγέλλει «σιωπητήριο» από τα ΜΜΕ – «Οφείλω να σας ενημερώσω»

13.12.2025
Next Post
Ξάνθη: Πού στρέφονται οι έρευνες για την οικογενειακή τραγωδία με τη διαρροή υγραερίου – Διασωληνωμένες στη ΜΕΘ οι δύο αδερφές

Ξάνθη: Ασφυκτικός ο θάνατος του 16χρονου – Τι έδειξε η ιατροδικαστική – «Πρόκειται για κανονική δηλητηρίαση» Αγγελος Λαμπιδης

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

«Ο πατέρας μου ήταν κάθετος, δεν ήθελε τη μαντίλα», λέει η 23χρονη που ξυλοκοπήθηκε επειδή έγινε μουσουλμάνα

«Ο πατέρας μου ήταν κάθετος, δεν ήθελε τη μαντίλα», λέει η 23χρονη που ξυλοκοπήθηκε επειδή έγινε μουσουλμάνα

26.04.2023

Καθαρά Δευτέρα: Χαρταετός, λαϊκές αγορές, ανοιχτά καταστήματα -Οι κανόνες που ισχύουν σήμερα

15.03.2021
Τουλάχιστον 4 νεκροί και πολλοί εγκλωβισμένοι από τη φωτιά σε ουρανοξύστες στο Χονγκ Κονγκ – Καίγονται διαμερίσματα, αποπνικτικά σύννεφα καπνού

Οργή και θρήνος στο Χονγκ Κονγκ: Toυλάχιστον 128 οι νεκροί της πυρκαγιάς

28.11.2025

ΤΑΣΗ_

Νέος Κόσμος: Η στιγμή που ο 29χρονος σκοτώνει στο ξύλο τον 58χρονο – Βίντεο ντοκουμέντο

Νέος Κόσμος: Η στιγμή που ο 29χρονος σκοτώνει στο ξύλο τον 58χρονο – Βίντεο ντοκουμέντο

19.11.2025
Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

Η ευρωπαϊκή χώρα που ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα στο OnlyFans το 2025 – Η θέση της Ελλάδας

09.12.2025
Ηλιάνα Παπαγεωργίου – Έλενα Χριστοπούλου: Η αγωγή του 1 εκατ. ευρώ, οι 7 πλαστές συμβάσεις και η υπεξαίρεση

Ηλιάνα Παπαγεωργίου – Έλενα Χριστοπούλου: Η αγωγή του 1 εκατ. ευρώ, οι 7 πλαστές συμβάσεις και η υπεξαίρεση

15.11.2025
Σοβαρό ατύχημα στην Ιταλία: 18 μηνών αγοράκι έπεσε από αυτοκίνητο εν κινήσει – Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση

Πέθανε 15χρονος μετά την εισαγωγή αέρα υψηλής πίεσης στον πρωκτό του

20.11.2025
Εσπευσμένα στο νοσοκομείο η Έλενα Παπαρίζου μετά από αδιαθεσία

Έλενα Παπαρίζου: Άγνωστο πόσες μέρες θα μείνει στο νοσοκομείο – Δεν θα συμμετάσχει στο αποψινό γύρισμα του «The Voice»

08.12.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved