Empisteutiko.gr
03.10.25 || 09:07
Καιρός
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
No Result
View All Result

Θερινές Εκπτώσεις: Ανοιχτά τα μαγαζιά την Κυριακή

13.07.2024
in Ελλάδα
Χειμερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν αύριο – Ποιες είναι οι προσδοκίες των εμπόρων
Share TweetShareEmail

Ανοιχτά θα είναι τα καταστήματα την Κυριακή (14/7). στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων. Πως οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά.

 

Ανοιχτά θα είναι αύριο, Κυριακή (14/7), τα καταστήματα στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων και οι έμποροι προσπαθούν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών και καλοκαιρινών διακοπών, με σημαντικές εκπτώσεις τιμών.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΑ_

Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινούν και πόσο διαρκούν

Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινούν και πόσο διαρκούν

19.05.2025
Χειμερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν αύριο – Ποιες είναι οι προσδοκίες των εμπόρων

Χειμερινές εκπτώσεις 2025: Σήμερα η πρεμιέρα των προσφορών – Πόσο θα διαρκέσουν

13.01.2025

Τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν -προαιρετικά- ανοιχτά αύριο, καθώς είναι η πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη των εκπτώσεων, τηρώντας το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας που είναι 11:00 με 18:00 για τα καταστήματα και 11:00 με 20:00 για τα πολυκαταστήματα, μεγάλα καταστήματα και εμπορικά κέντρα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος Ιουλίου και Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περσινό πήχη των 7 δισ. ευρώ ενώ στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι, γενικότερα, η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η προστασίας του καταναλωτή. Γι αυτό κι έχει δοθεί, ήδη, η εντολή να ενταθούν οι έλεγχοι και όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος: «Ο ενημερωμένος καταναλωτής έχει δύναμη. Μπορεί να συγκρίνει τις τιμές και να αγοράζει προϊόντα από εκεί που τον συμφέρει. Μόνο έτσι δουλεύει ο ανταγωνισμός και πετυχαίνουμε να πέφτουν οι τιμές…και θέλω όλοι να γνωρίζουν ότι παραπλανητικές εκπτώσεις, προφανώς και δεν μπορούν να γίνονται αποδεκτές. Υπάρχει ηλεκτρονικός έλεγχος μέσω πλατφόρμας που λειτουργεί σε συνεργασία με την Ε.Ε. για προϊόντα που διατίθενται  μέσω e-shops, αλλά και οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ αυτές τις ημέρες και τις εβδομάδες, που θα ενταθούν. Τα δε πρόστιμα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πολύ βαριά και φτάνουν και τα 3 εκατ. ευρώ σε περιπτώσεις υποτροπής».

Γενικότερα, πάντως, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας μας, δίνει μεγάλη σημασία στην καλή λειτουργία του ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωρικάκος, αναφορικά με τα θέματα της αγοράς και των τιμών, έχει επισημάνει ότι «το υπουργείο Ανάπτυξης σχετίζεται κυρίως με την αντιμετώπιση του πληθωρισμού τροφίμων και ειδών βασικής διαβίωσης. Δεν ανήκουν στο υπουργείο Ανάπτυξης, οι τιμές της ενέργειας που είναι ένα πολύ σοβαρό κομμάτι που αφορά το κόστος ζωής, δεν ανήκουν στο υπουργείο Ανάπτυξης οι τιμές των εισιτηρίων των πλοίων όπως και μια άλλη σειρά θεμάτων- γενικά η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών είναι θέμα συνολικής πολιτικής». Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, το υπουργείο Ανάπτυξης ενισχύει την λειτουργία των δυο ανεξάρτητων αρχών που εποπτεύει. Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, ενώ στόχος είναι να δυναμώσει και ο ρόλος των οργανώσεων των καταναλωτών στην αγορά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία από την τελευταία έκθεση της ΓΣΕΒΕΕ, οι 9 στις 10 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι στην ελληνική οικονομία υπάρχουν ολιγοπώλια που ελέγχουν μεγάλο μέρος της αγοράς και διαμορφώνουν τις τιμές. Επιπλέον, πάνω από 8 στις 10 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι οι μέχρι σήμερα πολιτικές δεν συμβάλουν στην προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού και στην αποφυγή αθέμιτων ολιγοπωλιακών πρακτικών.

Οι νέες συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών

Στο μεταξύ, οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων και αύξηση των εσόδων τους, όπως καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 23-29 Ιουνίου 2024 με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών. Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.

Ειδικότερα, το 71% (έναντι 75% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α. Το 55% (έναντι 54% το 2023) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Ποσοστό 49% (έναντι 48% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 42% (έναντι 49% το 2024) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος. Ποσοστό 27% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 27% (έναντι 32% το 2024) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Ποσοστό 16% (έναντι 17% το 2024) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Μόλις 3% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές την τελευταία τετραετία σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο (57%), αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση μειώνεται (από 69% το 2023). Επίσης, η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 27% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται από 16% του 2023.

Tags: ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Ακολουθήστε το empisteutiko.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο empisteutiko.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ_

Άρειος Πάγος για Τέμπη: Το ανώτατο δικαστήριο δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης για εκταφή νεκρών
Ελλάδα

Πάνος Ρούτσι: «Να μην τολμήσουν να κάνουν εκταφή χωρίς την έγκρισή μου, εμείς ζητάμε και τοξικολογικές εξετάσεις»

02.10.2025
Άρτα: Οι τελευταίες στιγμές της 28χρονης εγκύου που πέθανε μέσα στο νοσοκομείο – «Μούδιασε, λιποθύμησε και έπαθε ανακοπή, μέσα σε ένα λεπτό»
Ελλάδα

Άρτα: Μήνυση για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατέθεσε η οικογένεια της 28χρονης εγκύου που πέθανε από αναφυλακτικό σοκ

02.10.2025
Next Post
Οι τελικές τιμές όλων των παρόχων στα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος

«Φωτιά» οι τιμές για ρεύμα: Φόβοι για αυξήσεις σε λογαριασμούς τον Αύγουστο

ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ_

Γυμνόστηθος εμβολιάστηκε ο Γιώργος Παπανδρέου (Εικόνα)

11.11.2021
Απείραχτο έμεινε το εκκλησάκι του Αγίου Ραφαήλ απ’ την καταστροφική πυρκαγιά στη Δαδιά(Βίντεο)

Απείραχτο έμεινε το εκκλησάκι του Αγίου Ραφαήλ απ’ την καταστροφική πυρκαγιά στη Δαδιά(Βίντεο)

01.08.2022
Μητσοτάκης: Deal Ελλάδας-Ινδίας για εργάτες γης Τι συμφωνήθηκε κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού

Μητσοτάκης: Deal Ελλάδας-Ινδίας για εργάτες γης Τι συμφωνήθηκε κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού

24.02.2024

ΤΑΣΗ_

Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

Η στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας 23χρονης Ουκρανής από 35χρονο σε τρένο στη Σάρλοτ – Ο δράστης έφυγε ατάραχος

08.09.2025
Διατροφολόγος: Αυτά είναι τα τρόφιμα που δεν αγοράζει ποτέ από το σούπερ μάρκετ

Πρόστιμο 2,2 εκατομμύρια ευρώ σε Σκλαβενίτη και Lidl από το υπουργείο Ανάπτυξης

24.09.2025
ΑΑΔΕ: Στα “σκαριά” το ψηφιακό πελατολόγιο – Ποιους ελεύθερους επαγγελματίες αφορά

ΑΑΔΕ: Παγίδευσε γνωστό trapper, ο οποίος αγόρασε πολυτελή αυτοκίνητα και ρολόγια μέσω… μη κερδοσκοπικής

06.09.2025
Μεγάλη επιχείρηση ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη – Προσαγωγές Τούρκων για τους πυροβολισμούς

Για δύο ώρες κυνηγούσαν τον γιο του επιχειρηματία οι αστυνομικοί: Οι κόντρες στην Αττική Οδό, το κρυμμένο supercar και το αλκοόλ

08.09.2025

Αυτά είναι τα νησιά στα οποία θα μειωθεί κατά 30% ο ΦΠΑ – Δείτε πίνακα

07.09.2025

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Διαφήμιση

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Εκπαίδευση
    • Έγκλημα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Showbiz
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • VIRAL
    • Μυστικά ή και όχι
    • 90s FEVER
    • Terminal
    • Συνταγές
    • Lifestyle

© 2025 empisteutiko.gr All Rights Reserved