Απαντήσεις τα σενάρια περί «μπαζώματος» του σημείου του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη με δήθεν άνωθεν πολιτική εντολή δίνουν κυβερνητικές πηγές. Όπως σημειώνουν, κανένας από τους επιχειρησιακά εμπλεκόμενους αλλά και τον ίδιο τον πρώην περιφερειάρχη δεν θέτουν θέμα εντολής για τις ενέργειες που έγιναν και ήταν άμεσα συνδεδεμένες με τα πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων που ισχύουν και τα οποία ενεργοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή μετά τη σφοδρή σύγκρουση των δύο συρμών στην περιοχή των Τεμπών με μοναδικό γνώμονα την έρευνα, τη διάσωση και την ασφαλή μεταφορά των διασωθέντων στα νοσοκομεία.
Το δήθεν «μπάζωμα» που επικαλούνται ανοιχτά πλέον εκπρόσωποι κομμάτων έχει εξηγηθεί από την πρώτη στιγμή. Και έχει εξηγηθεί από τον πλέον αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα που βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να αντιμετωπίσει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επιπέδου τέτοιου που συγκλόνισε και συνεχίζει να συγκλονίζει τη χώρα και το σύνολο των πολιτών.
Η εξήγηση Φαλάρα
Ο λόγος για τον Ευάγγελο Φαλάρα, συντονιστή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, ο οποίος βρέθηκε στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος από την πρώτη στιγμή και στη συνέχεια από κοινού με τον επιχειρησιακά επικεφαλής υπαρχηγό της Πυροσβεστικής διαχειρίστηκαν την κρίση. Ο ίδιος έφτασε στο σημείο στις 00.03 και έχει ήδη καταθέσει για τα όσα συνέβησαν όπως και αναφορικά με το δήθεν «μπάζωμα» μιας απροσδιόριστης… συγκάλυψης.
Σύμφωνα με τον ίδιο και τα όσα έχει πει και σε συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει «είδαμε ότι χρειαζόμασταν βαριά μηχανήματα, γρύλους δυνατούς και γερανούς, που να μπορούν να σηκώσουν βάρη. Γι΄ αυτό το λόγο συγκαλέσαμε δύο συμβούλια ένα στις 02.30 και ένα στις 05.00 προκειμένου να δούμε πως προχωρά το αίτημά μας, διότι από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να εφαρμοστεί το σχέδιο μεγάλων ανθρώπινων απωλειών, να έρθουν οι γερανοί και να εξασφαλιστούν τα μέσα για να μεταφερθούν οι τραυματίες στα νοσοκομεία»
«Και εδώ είναι το σημείο κλειδί. Οι γερανοί για να καταστεί εφικτό να σηκώσουν τα βαγόνια προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν εγκλωβισμένοι επιβάτες ή να ανασυρθούν θύματα έπρεπε να πατήσουν σε στέρεο έδαφος. Το λασπωμένο χώμα καθιστούσε αδύνατη τη λειτουργία τους και την εκτέλεση της εργασίας για την οποία εκλήθησαν στο σημείο» εξηγούν κυβερνητικές πηγές.
H απόφαση ελήφθη επί του πεδίου στο πλαίσιο διαχείρισης εν εξελίξει κρίσης, την ώρα δηλαδή που υπήρχαν ακόμα αγνοούμενοι και πιθανώς τραυματίες κάτω από τα βαγόνια, με μοναδικό γνώμονα την έρευνα και διάσωση, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρησιακά αρμόδιοι όταν τίθεται θέμα προστασίας της ανθρώπινης ζωής που προηγείται.
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στην κατάθεσή του ο Ευάγγελος Φαλάρας, σημεία της οποίας έχουν δεί το φως της δημοσιότητας: «Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση ΣΟΠΠ με την οποία δίνεται εντολή στην Περιφέρεια να προβεί σε απομάκρυνση όγκου επιφανειακού εδάφους και επίστρωσης του σημείου με οποιοδήποτε άλλο υλικό αλλά αυτό κατέστη αναγκαίο προκειμένου να εκκαθαριστεί ο χώρος, να ισοπεδωθούν οι οποιεσδήποτε εδαφικές ανωμαλίες και να διαμορφωθεί με ασφαλή υλικά ώστε οι γερανοί να επιχειρούν χωρίς κίνδυνο για τον αγωγό και για τους ίδιους λόγω των μεγάλων βαρών (ίδια βάρη και μεταφερόμενα)»
Όπως ο ίδιος ο κ. Φαλάρας τονίζει κάτω από το σημείο περνά αγωγός φυσικού αερίου. Μπορεί κανείς να σκεφθεί τι προβλήματα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν αν ένας εκ των γερανών βούλιαζε στη λάσπη και χτυπούσε κάποιο σημείο του αγωγού. Αυτός είναι ένας πρόσθετος παράγοντας που δικαιολογεί την απόφαση να ρίξουν χαλίκι για να γίνει πιο βατό το έδαφος για τους γερανούς που έπρεπε εκείνη την ημέρα να σηκώσουν βαγόνια που είχαν μάλιστα εκτροχιαστεί.
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ